כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

נחשף: נתניהו נפגש בחשאי עם בנו של איל העיתונות

בפגישה קודמת שניהלו השניים, ביוני 2015, הציע ראש הממשלה ללכלן מרדוק לרכוש את "ידיעות אחרונות"

רופרט מרדוק. צילום: רויטרס
רופרט מרדוק. צילום: רויטרס



ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בחשאי לפני כשלושה חודשים עם בנו של איל העיתונות רופרט מרדוק. מפרטים שהגיעו לידי ״הארץ״ עולה כי ב־22 באוקטובר, במוצאי שבת, נחת בישראל מטוס פרטי ועליו לכלן מרדוק, יו״ר משותף של ענקית התקשורת ניוז קורפ, ומנכ״ל הקבוצה רוברט תומסון. השניים הגיעו לישראל ללילה אחד וככל הידוע לצורך פגישה אחת בלבד - עם ראש הממשלה ושר התקשורת נתניהו. תחילה נפגש נתניהו ביחידות עם מרדוק ולאחר כשעה הצטרף תומסון לפגישה, שדבר קיומה נשמר בחשאיות.

בדיווחים על החקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה בנוגע לפגישותיו עם מו״ל קבוצת ידיעות אחרונות, נוני מוזס, התפרסם בין השאר כי נתניהו ניסה לתווך בין מוזס לבין רוכשים פוטנציאלים לעיתון. העיתונאית טלי חרותי-סובר פירסמה בדה־מרקר כי הנושא עלה בפגישה שקיימו נתניהו ולכלן מרדוק ביוני 2015.

על פי פרסומים בתקשורת, המפיק ההוליוודי ארנון מילצ׳ן, שעל פי החשד נתן לבני הזוג נתניהו טובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים, חיבר בין נתניהו לבין שותפו, המיליארדר האוסטרלי ג׳יימס פאקר, גם בהקשר לכניסה אפשרית כשותף בידיעות אחרונות. מילצ׳ן, יצוין, הוא גם שותף אסטרטגי של מרדוק: לחברת האולפנים שלו, ניו רג׳ינסי, הסכם הפצה בלעדי עם אולפני פוקס, ששוויו מוערך בכ-15 מיליארד דולרים.

ראש הממשלה סרב להשיב לשאלות ״הארץ״ על תוכן פגישתו עם מרדוק, סירב לומר האם היא עסקה בנושא ידיעות אחרונות ולא הסביר מדוע נשמרה בסוד. גם אנשי ניוז קורפ ומילצ׳ן לא הגיבו לפניות בעניין.
בנימין נתניהו רופרט מרדוק לכלן מרדוק ניוז קורפ רוברט תומסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד