כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שטיינמץ מצטייד בעורכי דין בכירים

היועמ"ש לשעבר יצטרף לצוות ההגנה של המיליארדר החשוד במתן שוחד של עשרות מיליוני דולרים, שיכלול גם את עורך הדין האמריקאי אלן דרשוביץ

יהודה וינשטיין. צילום: פלאש 90
יהודה וינשטיין. צילום: פלאש 90



היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין, מצטרף לצוות ההגנה של המיליארדר בני שטיינמץ, החשוד במתן שוחד של עשרות מיליוני דולרים לעובדי ציבור בכירים בגינאה, בתמורה לקידום ענייניו העסקיים שם. שטיינמץ, שנעצר בחודש שעבר על ידי יחידת להב 433 של המשטרה, החליט לחזק את צוות ההגנה שלו ולבנות צוות בינלאומי שיכלול גם את עורך הדין אלן דרשוביץ האמריקאי - אשר שימש בין היתר פרקליטם של יונתן פולארד ואו ג'יי סיפסון.

שטיינמץ חשוד בעבירה של מתן שוחד לעובד ציבור זר, לפי סעיף 291א' לחוק העונשין, ובעבירות של הלבנת הון. החקירה מנוהלת במשותף על ידי רשויות אכיפה בארה״ב, שווייץ, גינאה וישראל, במסגרת המאמץ הבינלאומי בהובלת OECD כנגד תופעת השוחד לעובדי ציבור זרים ברחבי העולם.

במשטרה אומרים כי הפרשה חובקת עולם ורחבת היקף, ובמרכזה חשדות למתן שוחד לעובד ציבור זר והלבנת הון. על פי המשטרה, מעצרו של שטיינמץ בוצע בעקבות חקירה סמויה שהתנהלה בתיאום עם הרשויות בחו"ל, בהמשך לחקירה הגלויה שנוהלה בבריטניה ובשווייץ, ולממצאי שורת פעולות חקירה שבוצעו במסגרתה. החקירה מלווה מראשיתה על ידי פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) וגורמי פרקליטות המדינה.

בשבוע שעבר כתבה המשטרה בתגובה שהגישה לבית המשפט כי בהתבסס על הראיות והתפתחות החקירה, התועלת שהפיק בני שטיינמץ ממתן השוחד, מגיעה ל-5 מיליארד דולר. תגובת המשטרה צורף דו"ח סודי בו פורטו הראיות שנאספו על ידי המשטרה, ומבססות על פי החוקרים "חשד לביצוע עבירות חמורות על ידי שטיינמץ".

דוברו של שטיינמץ מסר בתגובה: "מר שטיינמץ וחברת BSGR הן קורבן של קונספירציה בינלאומית חובקת זרועות עולם, שמטרתה הפקעת נכסיה של BSGR שלא כדין. במסגרת זאת מנהלת BSGR הליכי בוררות כנגד ממשלת גינאה, ובכוונתה להגיש תביעות כספיות של מיליארדי דולרים כנגד אותם גופים. מר ויינשטיין ועו"הד אלן דרשוביץ יצטרפו כיועצים לצוות משפטנים בינלאומיים מוביל במטרה להאיר את פרטי הפרשה ולהביא לערכאות המתאימות בעולם את יוזמי הקנוניה".
יהודה וינשטיין בני שטיינמץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד