כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חסר תקדים: 32 מיליון שקל בתוך כשעה

הקרן של אבי כץ וחנן שמש, שיצרה תקדים והציעה למשקיעים פרטיים השתתפות בהשקעות נדל"ן דרך פרסום תשקיף, גייסה את הסכום בתוך כשעה בלבד; להערכתה ולפי פרסומיה, התשואה למשקיעים תעמוד על 19%

חסר תקדים:  32 מיליון שקל בתוך כשעה



גיוס מוצלח לקרן הגשמה, המאפשרת למשקיעים פרטיים להשקיע יחד לצורך השקעה בנדל"ן בחו"ל. הקרן, בראשות אבי כץ וחנן שמש (מייסדי קופיקס), גייסה מהציבור בישראל 32 מיליון שקל לצורך מימון פרויקט נדל"ן יזמי שיוקם בלונדון, בהשקעה כוללת של כ-170 מיליון שקל.

הגיוס, שבוצע באמצעות שליחת מיילים על ידי המשקיעים, הושלם בתוך כשעה ממועד פתיחת רשימת ההזמנות, בבוקר יום ראשון, ונסגר לאחר מכן (בחירת המשקיעים בוצעה בשיטת "כל הקודם זוכה"). בימים הקרובים תפרסם הקרן פירוט לגבי מספר המשקיעים, אך ככל הידוע היו אלו משקיעים פרטיים ולא מוסדיים.

הפרויקט המדובר הינו הקמת בניין מגורים בן 60 דירות, וכ-3 יחידות מסחר בשכונת קילבורן שבלונדון. יזם הפרויקט הוא פול גודפרי (מחברת Zen Developmant), שכבר פועל בשיתוף פעולה עם הגשמה ב-3 פרויקטים נוספים בלונדון. הפרויקט צפוי להימשך כ-27 חודשים, וההכנסות ממנו מוערכות ע"י הגשמה בכ-210 מיליון שקל - כך שצפוי רווח של כ-43 מיליון שקל לפני מס. לפי הקרן, התשואה הצפויה למשקיעים תעמוד על כ-19% לשנה נטו, לפני מס ולאחר ניכוי דמי ניהול והוצאות עסקה.

למשקיעים הוצע לרכוש 700 יחידות השתתפות, במחיר של 10,000 ליש"ט כל אחת (מינימום שתי יחידות למשקיע), כך שהסכום שגויס עומד, כאמור, על כ-32 מיליון שקל. לפי התשקיף שפרסמה החברה, הסכום יתווסף להשקעה של כ-8 מיליון שקל על ידי קוגרס (חברה אחות של הגשמה הפועלת בלונדון, ומגייסת הון להשקעה ממשקיעים מקומיים), בנוסף להון עצמי של גודפרי, בהיקף של 4 מיליון שקל. ליווי בנקאי לפרויקט יינתן על ידי OAK NORTH BANK.

קרן הגשמה הוקמה על ידי כץ ושמש ב–2009. לאחרונה עברה שינוי מהותי בפעילותה, שמהותו שקיפות, והוא נעשה ביוזמתה של רשות ניירות ערך שנתקלה בקושי לפקח עליה. כל פרויקט של הגשמה ילווה בפרסום של תשקיף ודו"חות כספיים תקופתיים, מה שיאפשר לה לגייס עבור הפרויקטים שלה משקיעים רבים, מעבר להגבלה של 35 ניצעים - הרף שמבדיל בין חברות ציבוריות לחברות פרטיות.

פרויקט הנדל"ן בלונדון לווה בשיווק אגרסיבי, ובחלק מהמודעות (בעיתונים ובאינטרנט) ציינה הקרן כי הפרויקט בלונדון יניב "תשואה צפויה של 19%". היות והמודעות גרמו להתרשמות כאילו פעילותה הכוללת של הקרן מפוקחת על ידי הרשות - כמו כל חברה ציבורית, האחרונה דרשה מהקרן לשנות את נוסח הפרסומים.

להגשמה כ-26 אלף משקיעים רשומים, אשר ביצעו באמצעותה למעלה מ-250 השקעות, רובן המכריע בנדל"ן בארץ ובחו"ל, בהיקף כולל של 10.5 מיליארד שקל. הקרן מתהדרת ב-65 אקזיטים מוצלחים בתשואה ממוצעת של כ-14.7% נטו למשקיע ו-550 מיליון שקל שהוחזרו למשקיעים.
קרן הגשמה השקעות נדלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד