כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"עושים אפס למען האזרחים הערבים": ארדן מסיר כפפות

בנאום סוער במליאת הכנסת תקף השר לבטחון הפנים גלעד ארדן את הח"כים הערבים: "אתם לא מייצגים את הציבור שלכם אלא את האויב הפלסטיני. יש לחקור זה את עבירות ההסתה של חלק מכם, הברחת טלפונים למחבלים, השתתפות במפגשים עם רוצחים ועם אסד" • הנאום המלא - בפנים

גלעד ארדן
גלעד ארדן

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן זועם על הח"כים הערבים: בנאום סוער שנשא במליאת הכנסת אמר ארדן: "לפני שבוע במהלך פעילות לאכיפת חוק של המשטרה באום אל חיראן, ישוב בדואי בלתי חוקי, נדרס למוות רס"ב ארז עמדי לוי ע"י תושב המקום.

"אני חושב שראינו כולנו את התמונות הקשות של אלמנתו, קלרה, יש להם שני ילדם קטנים, תאיר ויאיר.

"עוד באותו יום התבצע תחקיר משטרתי וביחד עם הסרטון שצולם מהמסוק, התמונה שעלתה מהתחקיר המשטרתי, הייתה מאוד ברורה שמדובר בפיגוע, דריסה מכוונת, ניתן לראות שם שהג'יפ מאיץ, שובר ימינה ודורס את השוטרים, ולאחר מכן שוב שובר את ההגה כדי להימלט ואז נעצר כשטנדר משטרתי הוא זה שעוצר אותו ומנגח את הג'יפ.

"אני כשר לביטחון פנים, קודם כל, נותן גיבוי לכוחות שלי בשטח, מדובר בישוב בלתי חוקי ונהג דורס שלא היה אמור לנסוע לכיוון כוחות המשטרה.
אם צריך לשאול שאלות, צריך לשאול את מי שביצע את הדריסה.

"צריך לחקור לא רק מה שקרה באותו יום, אלא גם מי ליבה והסית למה שקדם לאירועים באום אל חיראן. האירוע הזה לא קרה במקרה, היו מי שליבו את האש ואת התחושות שקדמו ליום הקשה הזה.

"כך אמר ח"כ זחאלקה - "אם יישפך דם אז יישפך דם, אנחנו משוגעים ומוכנים למות ולא לעזוב, נכבה שניה בנגב לא תהיה" אחריו המשיך עודה, שאמר- "אנחנו נלך עם הנושא הזה עד הסוף, עד הסוף!", אולי תסביר לנו ח"כ עודה מה זה ללכת עד הסוף? לא במקרה ראש עיריית נצרת הטיח בך שהרסת לו את העיר. גם ח"כ זועבי אמרה- "זה מאבק על החיים שלנו ועל האדמה שלנו".

"מה שצריך לחקור קודם כל זה את האווירה ומי שיצר אותה זה חברי הכנסת הערבים. מדובר במפלגה שח"כ שלה מבריח טלפונים למחבלים ורוצחים.

"מאז שנכנסתי לתפקידי שמתי בראש סדר העדיפויות את השוויון במתן שרותי אכיפה בישובים הלא יהודים. ביקשתי מכם עזרה ושת"פ.

"פעם ראשונה בהיסטוריה שהמשטרה מפרסמת בערבית, פעם ראשונה שמתמנה נציב מוסלמי ראשון כדי לבנות אמון.

"אתם לא מייצגים את הציבור שלכם אלא מייצגים את האויב הפלסטיני. אתם הופכים הכול לעימות לאומני.

"הציבור שלכם הם אלה שסובלים מהירי הבלתי חוקי, מהרצח, מהאלימות במשפחה וכשיש לכם פה יד מושטת עם תקציבים שלא היו מעולם אתם הולכים ומתסיסים.

"המאבק שלכם הוא על מדינת כל אזרחיה מול מדינה יהודית, מאבק על הגליל, על הנגב. אלה הדברים שעל סדר היום של הרשימה המשותפת. אם יש מה לחקור זה את עבירות ההסתה של חלק מחברי הרשימה המשותפת, הברחת טלפונים למחבלים, השתתפות במפגשים עם רוצחים ועם אסד. אתם עושים אפס למען אזרחי ישראל הערבים" סיים ארדן את נאומו הסוער.
גלעד ארדן אום אל חיראן חכים ערבים ערביי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד