ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

תוך יממה: נאספו 120 אלף דולר לדמי כופר

יממה לאחר שהותר לפרסום דבר מעצרו של בן חסין, ישראלי שלחם בדאעש ועל ראשו מרחף עונש מוות - גויס תשלום כופר בסך 120 אלף דולר כופר לשחרורו

בן חסין
בן חסין

יממה לאחר שהותר לפרסום דבר מעצרו של בן חסין, ישראלי שלחם בדאעש ועל ראשו מרחף עונש מוות - גויס תשלום כופר בסך 120 אלף דולר כופר לשחרורו.

המימון הושג בסיוע מאות אנשים בעלי חסד מישראל ומהעולם, באמצעות ארגון זק"א את הסכום הנדרש לשחרור היהודי בן חסין העצור במדינה האיסלאמית.

לפני יממה הותר לפרסום כי בן חסין (22), יהודי ישראלי שנלחם נגד דאעש, שהה במדינה לה אין קשרי ידידות עם מדינת ישראל, שם נעצר באשמת רצח נהג מונית. חסין יצא לבקר את סבו וסבתו שעדיין מתגוררים באותה המדינה. בדרכו לחופשה מן הקרבות נהג רכב שהסיעו ניסה להרוג אותו.

חסין, שהיה חמוש, ירה בנהג הרכב לשם הגנה עצמית. הנהג מת מפצעיו לאחר מספר ימים. העונש למואשמים ברצח באותה המדינה הינו מוות. מאז 6 ביוני 2015 הוא כלוא ובקרוב יוכרע משפטו כשעונש מוות מרחף עליו.

בעקבות כך, יצא ארגון זק"א למבצע 'פדיון שבויים' והצליח לגייס בפחות מ-24 שעות סכום של 120,000 דולר, הסכום הנדרש לתשלום הכופר לשחרורו.

"קיבלנו פנייה נרגשת מאביו של העצור וממשרד החוץ להיכנס לתמונה ולסייע בגיוס הסכום הנדרש לשחרורו" אמר יו"ר זק"א יהודה משי זהב. "הבנו מיד שהזמן לא לטובתנו, כי המשפט אמור להתקיים ביום ראשון הקרוב, ואם לא ישולם הכופר כפי שסוכם במו"מ עם השלטונות, יש סיכוי גדול שיוחלט להטיל עליו עונש מוות".

"בסיוע אנשים עם לב חם, מהארץ ומהעולם הצלחנו לעמוד ביעד ולגייס את הסכום הנדרש. בימים הקרובים הכסף יועבר למדינה האיסלאמית בתקווה ובתפילה שהם יעמדו בהסכם והוא ישוחרר לחופשי".
כופר בן חסין עונש מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד