י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ניסוי מוצלח למערכת שרביט קסמים: "השמיד את המטרה"

המערכת נועדה להעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים ורקטות מדוייקים לטווח קצר ובינוני

שרביט קסמים. צילום: דוברות משרד הביטחון
שרביט קסמים. צילום: דוברות משרד הביטחון

הושלם בהצלחה סדרת ניסויים בגרסה מתקדמת של מערכת היירוט 'שרביט קסמים'.

מנהלת "חומה" במנהל למחקר, פיתוח אמ"לח ותשתית טכנולוגית של משרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), השלימו היום יום ד' בהצלחה סדרת ניסויים בגרסה חדשה ומתקדמת של מערכת היירוט "שרביט קסמים". הצלחת הניסוי הינה חלק מתכנית פיתוח המערכת כנגד איומים עתידיים. הניסוי בוצע בהובלת חברת רפאל משדה ניסויים במרכז הארץ.

בניסויים נבחנו היכולות והביצועים של מערכת ''שרביט קסמים'' בגרסת פיתוח חדשה ומתקדמת יותר. בניסוי נבחנו יכולות המערכת במספר תרחישים, אשר מדמים איומים עתידיים, שעימם עשויה המערכת להתמודד בזמן עימות.

במהלך הסדרה, לאחר שיגור טיל המטרה, גילה אותה מכ"מ ה–MMR, והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר חישב את תכנית ההגנה נגדה. מיירט "שרביט קסמים" שוגר בהצלחה, ביצע את כל שלבי הטיסה והשמיד את המטרה כמתוכנן.

הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק "שרביט קסמים" הינה רפאל אשר פועלת בשיתוף חברת "Raytheon" האמריקנית. מכ"מ ה-MMR מפותח ע"י אלתא – חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית. מערכת השליטה והבקרה "שקד הזהב" מפותחת ע"י חברת אלישרא מקבוצת אלביט מערכות.

מערכת "שרביט קסמים" נועדה להעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים ורקטות לטווח קצר ובינוני (בדגש מדויקים), וכן להוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק ה"חץ" ובכך לאפשר עיבוי מערך ההגנה על מדינת ישראל מפני איומי הטילים והרקטות. הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה גם כנגד איומים הצפויים בזירה.
שרביט קסמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד