י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

קסם מרהיב: הטיל נורה ופוגע • צפו

צפו בתיעוד מניסוי טיל שרביט הקסמים: "המטרות שירטנו פה, נמצאות הרחק מהאזור המוגן"

צילום: משרד הבטחון
צילום: משרד הבטחון

"השלמנו סידרה משמעותית מאד בניסויי שרביט קסמים" אומר היום (רביעי), משה פתאל ראש מנהלת 'חומה', בהתייחס לניסוי המוצלח לשרביט קסמים.

"הקמנו את המערכת במטרות ובמתארים מאד מורכבים, שלמעשה מדמים את האיומים והרקטות העתידיות שמאיימות לפגוע במדינת ישראל".

לדברי פתאל, "הגרסה שלנו היא גרסה מתקדמת של מערכת "שרביט קסמים", ולמעשה סדרת הניסויים שהייתה, היא חלק מתוכניות הפיתוח הכוללות שלנו, בדגש על איומים עתידיים".

בתרגיל היום נבדקה המערכת מול מספר תרחישים מורכבים "שמדמים איומים עתידיים, שאיתן המערכת תוכל להתמודד בזמן אמת. מערכת שרביט קסמים נועדה להעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים והרקטות לטווח קצר ובינוני. שאנחנו במיוחד מדגישים את המערכות המדויקות, וגם להוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק "חץ" ובכך לעבות את מערך ההגנה מפני איומי הטילים והרקטות".


צילום: מנהלת "חומה" במשרד הביטחון

"הייחודיות של המערכת הזו, בשונה ממערכות אחרות היא שהיא מערכת ארצית שמגינה על כל המדינה מפני רקטות וטילים קצרי טווח ובינוניים. בדגש על מדויקים. היכולות שלה ברמת הטיפול במערכות מדויקות הוא משמעותי מאד. זה הדגש המרכזי במערכת הזאת, למעט מכיפת ברזל שנותנת מערכת הגנה סוללתית ולא ארצית. היא תהפוך מבצעית ברגע שהיא תעבור את כל הקריטריונים של חיל אוויר (אימון של קצינים וחיילי וכו'), אבל אנחנו מאד קרובים לכך. כמויות אלה מספרים שלא ניתנים לפירוט מכיוון שהם מסווגים".

צילום: מנהלת "חומה" במשרד הביטחון

האם המערכת זה רק נגד רקטות?

לכך השיב שלמה ש', ראש תוכנית שרביט קסמים ב'רפאל' ואמר כי "המערכת שהשתתפה בניסוי היא מערכת ארצית. בפריסה ארצית. והאיומים שהוצבו בה היו מהסוג המתקדם ביותר שהמערכת יכולה להתמודד נגדה. מבחינה זו היא יחודית. המטרות שירטנו פה, נמצאות הרחק מהאזור המוגן".

צילום: מנהלת "חומה" במשרד הביטחון

הוא פירט כי הירוט בוצע בגובה רב וטווח רחוק. "מה שזה מאפשר לנו זה שבסופו של דבר תינתן לנו אופציה לנהל חיים נורמליים, בצורה סבירה גם כאשר מגיע מולנו איום של טילים מדויקים. גם כן, מול טילים לא קונבנציונליים הרחק מאיזור ההגנה.

רק רקטות או גם קצמ"רים וטילי שיוט?

"המערכת בבלוק הזה מטפלת בכל האיומים שהם תלולי מסלול. וכמובן שבגרסה הבאה שלה היא תטפל באיומים יותר מורכבים".

צילום: מנהלת "חומה" במשרד הביטחון

כמה זמן נמשך הניסוי?

"הניסוי נערך במשך מספר ימים. אנחנו למעשה מדברים על סידרה של ניסויים בעלי הצלחה מלאה של הירוטים ושל המערכות".
שרביט קסמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד