א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

צפו • הסגן מש"ס פרגן לח"כ הדגלאי: "תמיד מעלה את נושא הדיור"

בתוך דיון בין משרד האוצר לח"כ מסעוד גנאים, הפתיע ח"כ יעקב אשר מדגל התורה ועלה למתקפה נגד משרד האוצר על אי אישור פרויקטים למגורים עבור הציבור החרדי • אשר הציג את המספרים - "שומעים רק על בבית שמש, ושוב בית שמש"

איציק כהן ויעב אשר, צילום: פלאש90
איציק כהן ויעב אשר, צילום: פלאש90



מצוקת הדיור: במסגרת שעת שאילתות בה השיב סגן שר האוצר איציק כהן מש"ס לח"כ מסעוד גנאים וסיפר לו כי משרד האוצר פועל לקידום הכרזה על 22 מתחמים מועדפים לדיור ברשויות ערביות, פנה ח"כ יעקב אשר לסגן שר האוצר בשאילתה ותהה לגבי אי קידום תכנון דיור בהיקף נרחב גם למגזר החרדי.


בדבריו הציג ח"כ אשר את נתוני דו"חות הוועדה הארצית למתחמים מועדפים לדיור, מהם עולה כי עד היום הוכרזו בקבינט הדיור 53 מתחמים מועדפים לדיור הכוללים יחד כ-172,000 יחידות דיור, ובנוסף הוכרזו 16 מתחמים ביישובי מיעוטים הכוללים 32,000 יחידות דיור. "בכל אותם 200,000 יח"ד בקושי יש יח"ד המיועדות לציבור החרדי. מה חלקו של הציבור החרדי בכל אותן 200,000 יח"ד?", שאל ח"כ אשר.

לדבריו, "חוץ מהבשורה החוזרת על עצמה כל העת על שיווק יח"ד בעיר בית-שמש ושוב בית-שמש ושוב עוד מתחם בבית-שמש או חצי מתחם, אין מתחמים שהוכרזו בקבינט הדיור כמתחמים המיועדים לציבור החרדי, אין מפה של ערים שבה משרד האוצר ומינהל הדיור יציגו היכן רוצים לשכן את הציבור החרדי, וכשלא נותנים מקום לציבור החרדי לגור בו - בסופו של יום הציבור משתכן ביישובים מעורבים, ואז מגיעים ראשי הרשויות ועוצרים תכנון דיור המתואם לאוכלוסייה החרדית בעירם בטענה כי המקום אינו מותאם לציבור החרדי".

ח"כ אשר קרא לח"כ יצחק כהן - "אחות לנו בבית המלך, הנך נמצא במשרד האוצר, בלב התכנון, בלב הוועדה הארצית למתחמים מועדפים לדיור, בלב תכניות הגג, אין מזרזין אלא למזורזין, אנא תפעל להכללת בנייה המותאמת לציבור החרדי בתוך אותם מאתיים אלף יח"ד שהוכרזו במתחמים המועדפים לדיור".

כהן השיב לשאילתה ואמר כי הוא רגיל שבכל שאילתה על הדיור במגזר הערבי ח"כ אשר מנצל את ההזדמנות להעלות את נושא הדיור החרדי, ולדאוג לקידום תכנון דיור לאוכלוסייה החרדית. "השאילתות והפעילות של ח"כ אשר בתחום הדיור מהוות למשרד האוצר מוטיבציה חיובית. לגופו של עניין", אמר ח"כ יצחק כהן, "משרד האוצר וראש מטה הדיור אביגדור יצחקי שוקדים על פתרונות למצוקת הדיור השוררת במגזר החרדי".

ח"כ יצחק כהן ציין כי התנגדות ראשי הערים לאכלוס חרדים בעירם ידועה ומוכרת. "לא מובן כיצד ניתן להדיר ציבור שלם, ואכן צריך לפעול כנגד תופעה זו בכל החומרה" הוסיף כהן.

יעקב אשר מצוקת הדיור בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד