כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

איתי שכטר והכיפה: השחקן קרא "שמע ישראל" במשחק הכדורגל

איתי שכטר והכיפה: רגע נדיר נרשם במהלך משחק כדורגל אמש, שריגש עשרות אלפי אוהדים, גרר תגובה מרגיזה מהתקשורת, וזכה להתייחסות אפילו מהשרים דרעי וארדן

איתי שכטר, ריגש. צילום: פלאש90
איתי שכטר, ריגש. צילום: פלאש90

 

איתי שכטר והכיפה: במשחק כדורגל שהתקיים אמש (רביעי) באצטדיון טדי בירושלים ניצחה בית"ר ירושלים את בני סכנין 2-1 במסגרת משחק שמינית גמר גביע המדינה.

במהלך המשחק התרחש רגע נדיר, כאשר בדקה ה-72 - חלוץ בית״ר ירושלים איתי שכטר הבקיע שער נגד בני סכנין, ומיד עם ההבקעה לקח מאחד האוהדים כיפה, והחל לומר בדבקות 'שמע ישראל', כאשר חלק מהאוהדים זועקים לעברו שהם גאים בו. הרגע הנדיר והמרגש תועד בשידור חי במצלמות.

כידוע, בין בני סכנין לביתר ירושלים שוררת יריבות, זאת משום זהותה הימנית של ביתר ירושלים לעומת בני סכנין, הקבוצה הערבית היחידה בליגת העל. יצוין כי זו לא הפעם הראשונה ששכטר מבקיע שער, חובש כיפה ואומר 'שמע ישראל'. שכטר כבר עשה זאת מספר פעמים.

מעשהו של שכטר עורר סערה בתקשורת הישראלית. פרשן ערוץ הספורט הגיב בשידור לתגובה של שכטר להבקעת השער, ואמר: אני גאה להיות יהודי, אך לא אוהב את התמונה הזאת". בחשבון הטוויטר של "ידיעות אחרונות" שאלו את הגולשים - "חגיגה לגיטימית או פרובוקציה?" עם תמונתו של החלוץ.

הציוץ התמוה של ידיעות אחרונות הביא לגל תגובות זועמות, ובראשן של שר הפנים הפריפריה והגליל יו"ר ש"ס אריה דרעי, שהגיב בחשבון הטוויטר שלו - "‏תפילה יהודית במדינת ישראל היא בהחלט לגיטימית".

‏‎השר לביטחון פנים גלעד ארדן הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "פרובוקציה??? חצי מהשחקנים בעולם מצטלבים אחרי שער ומנשקים את הצלב שעל צווארם. אבל פה זו פרובוקציה???". ‏‎איש התקשורת החב"די מנחם כהן הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "פרובוקציה? לחבוש כיפה, לומר שמע ישראל ולהודות לבורא עולם - זה הדבר הכי יהודי שיש". עיתונאי ערוץ 2 חיים אתגר הגיב גם כן - "הוא שנים מתפלל אחרי שער. מה פסול בזה? גם כשהיה אדום (הפועל תל אביב) שלף כיפה".

ב'תנועה למדינה יהודית' אומרים ל'בחדרי חרדים' בתגובה לציוץ 'ידיעות': "העיתון של המדינה" מראה במאמץ נואש עד כמה הוא מנותק ממנה. כשבליגות האירופאיות השחקן בוחר להודות על השער שכבש באקט דתי – אין פוצה פה. ואילו כאן, להבדיל, תפילת 'שמע' מתוייגת כפרובוקציה. משום מה אבירי הסובלנות למנהגים מוסלמים או נוצרים מתקשים להכיל את מנהגי העם היהודי.

 



איתי שכטר והכיפה ביתר ירושלים דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד