א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

‏השר ארדן הכריז: לא נפליל משתמשי קנאביס

בהצהרה חגיגית הכריז היום השר לביטחון פנים על מדיניות חדשה בכל הנוגע למשתמשי סמים קלים. הח"כים מברכים

ארדן, צילום: מנדי הכטמן, פלאש90
ארדן, צילום: מנדי הכטמן, פלאש90

‏השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הכריז במסיבת עיתונאים על מדניות הסמים החדשה, לפיה אזרחים שיתפסו עם קנאביס לצריכה עצמית - יקבלו קנסות בפעמים הראשונות ורק בפעם הרביעית יוגש נגדם כתב אישום.

על פי הצעתו, ‏שמחייבת עדיין את אישור הממשלה, עבירה ראשונה - קנס ללא רישום פלילי, עבירה שנייה - כפל קנס ללא רישום פלילי. עבירה שלישית - סגירת תיק בהסדר מותנה (רישום תיק כסגור). מי שייתפס בפעם הרביעית יוגש נגדו כתב אישום בהתאם לשיקול דעת המשטרה.

‏הקנס על שימוש עצמי יהיה ככל הנראה בגובה של 1,000 שקלים, בדומה לעישון במקום ציבורי. יצויין כי אי ההפללה מתייחסת אך ורק לקנאביס - ולא לסמים מסוגים אחרים.

ח"כ מירב בן ארי מ'כולנו' הגיבה ואמרה כי: "אני מברכת את השר ארדן על החלטתו החשובה בנושא משתמשי הקנאביס לשימוש עצמי. אני חברה בוועדה לנגע הסמים כבר תקופה ארוכה ואנו עוסקים בנושא אי ההפללה לאורך כל התקופה. צרכני קנאביס לשימוש עצמי אינם עבריינים ואין לפתוח להם תיק במשטרה בשל צריכה עצמית. זוהי החלטה ראויה. הגיע הזמן שמדינת ישראל תאמץ את המדיניות הזו ותבין שיש להתקדם יחד עם שאר העולם המערבי בטיפול בצרכני קנאביס לשימוש עצמי".

יו״ר סיעת מרצ, אילן גילאון, מברך על המדיניות החדשה: "התכנית שהציג ארדן רחוקה מלהיות מושלמת, ויש מקום לאי הפללה גורפת ולא כזו הכוללת קנסות והתראות, אך זוהי בלי ספק קריאת כיוון ברורה של שינוי תודעתי ביחס לקנאביס ומשמשיו, דבר חיובי וחיוני מאוד.

״הגיעה השעה שישראל תצטרף לשורה של מדינות מתקדמות שכבר מזמן הפסיקו לרדוף את משתמשי הקנאביס, ותנהיג מדיניות ברורה של אי הפללה של משתמשיו, אותו ציבור עצום שלא חטא ולא פשע, אך נאלץ לעשות זאת בהיחבא ובפחד. במשך שנים הונהגה בישראל מדיניות ארכאית וסטיגמטית כלפי מעשי קנאביס, שפרנסה בעיקר את בעלי העניין המתועשים, והגיעה השעה שיושם לכך סוף. לכך מצטרף גם ההכרח הבסיסי כי הקנאביס הרפואי יימצא בכל בית מרקחת ויהיה נגיש לכל חולה הנדרש לכך".
ארדן קנאביס הפללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד