כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

נקמה? עיריית אומן פירקה באלימות את הגשר • צפו

הבוקר פורק גשר הכהנים באומן המחבר בין דרך הכהנים לציון רבי נחמן מברסלב בהוראת ראש העירייה, פועלי העייריה הגיעו אל הגשר יחד עם ארגון סבבודה האנטישמי בליווי כוחות משטרה ופירקו אותו • חסיד שעבר במקום הוכה ע"י השוטרים • עסקנים באומן: "התנכלות אנטישמית" • צפו

גשר הכהנים. תמונות: השומרים אומן
גשר הכהנים. תמונות: השומרים אומן

למרות מאמצי העסקנים: הבוקר (ה') פורק גשר הכהנים באומן המחבר בין דרך הכהנים לציון רבי נחמן מברסלב. בהוראת ראש עיריית אומן אלכסנדר ציברי הגיעו פועלי העייריה אל הגשר יחד עם ארגון סבבודה האנטישמי בליווי כוחות משטרה ופירקו אותו לאחר שלטענת העירייה לא עמד בתקנים הדרושים. העסקנים באומן טוענים כי מדובר בהלשנה מרושעת והתנכלות אנטישמית לאתר.

כזכור, כפי שדווח ב"בחדרי בחרדים", ביום שישי האחרון פירקה עיריית אומן את דרך הכהנים. היום כאמור פירקה העירייה גם את גשר הכהנים. כך שכעת אין לכהנים גישה כלל לציון.

לדברי עסקנים באומן, חלק מבכירי הממשל המקומי יצאו בהוראה חד משמעית להפסיק את פירוק הגשר, אך למרות הכל נמשך ההרס.

העסקנים היהודים הפעילו את קשריהם עם הממשל בקייב ובמחוז צ׳רקס והצליחו להוציא צו מניעה מהממשל בקייב אבל אף על פי כן פירוק הגשר נמשך נכון לרגע זה.

אנשי ממשל מקייב יצאו בשעה האחרונה לכיוון העיר אומן להרגיע את הרוחות ולנסות להגיע לפשרה.

במהלך עבודת פירוק הגשר ע"י פקחי העירייה, עבר במקום חסיד ברסלב המתגורר באומן ומנהל את מערך ההכנסת אורחים. הדבר עורר את זעמו של אחד השוטרים והוא התנפל עליו בחמת זעם והפליא בו את מכותיו. כשהגיע המפקד וראה שהאירוע מתועד הורה לשוטר להפסיק.

בעיצומן של הפעילויות להריסת הגשר הגישו עסקני 'איחוד ברסלב באומן' תלונה במשטרה המקומית, וטענו כי לגשר יש את כל האישורים הנדרשים. המשטרה הורתה להקפיא את ההריסה והפועלים קיפלו את הכלים והלכו. כחצי שעה לאחר מכן הפעיל ראש העיר את קשריו והחזיר את הפועלים לסיים את ההריסה. עסקן בכיר מ'איחוד ברסלב באומן' מציין כי במשך שנים רבות לא היה ראש עיר שמתנכל לציבור היהודי באומן כמו זה הנוכחי.


הבוקר באומן. צילום: השומרים אומן וברסלב LIVE

העסקנים והרבנים שעוסקים בענין התריעו כי בעקבות פירוק דרך וגשר הכהנים באומן נאסר על כהנים להגיע אל הציון הקדוש, וכעת שוב חל האיסור של הבד"צ 'העדה החרדית' בראשות כ"ק מרן גאב"ד ירושלים שליט"א שיצאו עם 'פסק הלכה' לפני כחצי שנה כשנמצאו הקברים באומן. "מאחר ובשנה האחרונה נמצא בית הקברות ברחוב בילינסקי, שהיה עד אז בחזקת מקום מותר לכהנים, אסור כעת לכהנים להכנס לכל השטח כולל הכביש והשביל והמקומות הסמוכים אשר הם בספק טומאת מת" נכתב אז בפסק בד"צ העדה החרדית.

עסקנים באומן אומרים ל"בחדרי חרדים": "פירוק הגשר לא יעבור בשתיקה, ואנו נתבע את האחראים למעשה. הגשר עומד בכל התקנים הנדרשים כבר 10 שנים והוא לא היווה בעייה כלל. מצער כי דווקא עכשיו כשהאנטישמיות באומן מרימה את ראשה המכוער, נותנים בעירייה רוח גבית ומפרקת את הגשר הנחוץ".

גורמים בעיריית אומן מסרו כי "אין לגשר מספיק אישורים ולכן הוא פורק". יחד עם זאת יש לציין את מקרה הפגיעה בסמל הנוצרי שהוצב מעבר לנהר מול הציון הקדוש, מקרה שאירע בחנוכה האחרון, ואפשר כי הוא זה אשר הביא לתגובה הזו, כך להערכת חסידים מקומיים.

צילום: השומרים אומן




















אומן גשר הכהנים דרך הכהנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד