י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המדביר הורשע בהריגת יעל ואביגיל גרוס ע"ה

המדביר יוסי ברקן הורשע היום בבית המשפט בהריגת יעל ואביגיל גרוס ע"ה ובפציעת בני המשפחה.בהסדר הטיעון יבקשו הפרקליטות ועורכי דינם של המשפחה במשותף להטיל על המדביר עונש של שלוש שנות מאסר

יעל ואביגיל גרוס ע"ה
יעל ואביגיל גרוס ע"ה

המדביר יוסי ברקן הורשע היום בבית המשפט בהריגת יעל ואביגיל גרוס ע"ה ובפציעת בני המשפחה, בהסדר הטיעון יבקשו הפרקליטות ועורכי דינם של המשפחה במשותף להטיל על המדביר עונש של שלוש שנות מאסר

יוסי ברקן בן ה-67, ששימש כמדביר מוסמך בירושלים, הורשע בבית משפט המחוזי בירושלים בהריגתן של יעל ואביגיל גרוס ע"ה ובפציעתם של שני האחים וההורים.

"הצדדים עתרו במשותף להטלת עונש של שלוש שנות מאסר בפועל לאחר שהוגשו חוות דעת רפואיות המלמדות על מצבו הרפואי הייחודי של הנאשם בעקבות חבלת ראש שעבר" אמרה עו"ד גאולה כהן, פרקליטות מחוז ירושלים. "העונש המוסכם מאזן מחד את החומרה במעשי הנאשם שנקט בגישת הסמוך הישראלית, השתמש בחומר קטלני וקיווה שההדברה תסתיים בשלום ומאידך את מצבו הרפואי של הנאשם".

בפרקליטות הסבירו כי הטיפול בתיק ארך זמן רב והיה כרוך בקבלת חוות דעת של מומחים רפואיים שבחנו את מצבו של המדביר ומהם עלה כי לנאשם לקויות שהשליכו על ביצוע המעשים. "יש לקוות כי המסר מעצם ההרשעה בעבירת ההריגה והענישה בנסיבותיו של הנאשם יהוו תמרור אזהרה לבעלי מקצוע טרם קבלת החלטות פזיזות" הוסיפו בפרקליטות.

משפחת גרוס הייתה מעודכנת בכל ההליך וביום שנחתם הסדר הטיעון נולדה להם בת במזל טוב. "יש פה אמירה מאוד חזקה שמדובר בהריגה", אמר הרב שמעון גרוס ל'בחדרי חרדים', בתגובה על כתב האישום שהוגש. "יש אמירה חזקה של המדינה שהיא משמעותית מההיבט המשפטי - בסעיף ההריגה: מאחר וכתב התביעה נגד המדביר הוגש על הריגה כפולה ולא על גרימת מוות ברשלנות, שזה אמירה מאוד חזקה מבחינה משפטית".

עוד הוסיף הרב גרוס "אחרי הכל אנחנו אנשים מאמינים, זה לא יעזור לנו אם הוא ישב בכלא או לא, והכל מאת ה', אין לנו עניין בעונש, הוא בסך הכל היה המקל, מאמינים שאת העונש שלו הוא קיבל, אף אחד לא היה רוצה להתחלף איתו. מובן שהפרקליטות לא הוציאה אותו בלי שום עונש, כי אחרי הכל מדובר בהריגה ואין דבר כזה שיפטרו אותו מכלום. יש גם אמירה ציבורית להרתיע אחרים למען ישמעו ויראו".
יוסי ברקן הדברה הריגה משפחת גרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד