י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

התזונה הבשרית בישיבות: ליצמן נגד אשר

לאחר שנחשף היום ב'בחדרי' כי איגוד מנהלי הישיבות שיגר לשר הבריאות ליצמן מכתב חריף בנושא תקנות התזונה בישיבות, מתברר כי ליצמן עומד מאחורי המהלך בכל כוחו, בניגוד לרביזיה שהוגשה על ידי ח"כ יעקב אשר • ומה הורה ליצמן למוזס?

ליצמן ויעקב אשר. צילום: פלאש 90
ליצמן ויעקב אשר. צילום: פלאש 90

סערת תקנות התזונה החדשות של משרד החינוך. לאחר שקודם לכן היום נחשף ב"בחדרי חרדים" כי חברי הנהלת איגוד מנהלי הישיבות שיגרו לשר הבריאות יעקב ליצמן מכתב חריף בעקבות הפרסום הבוקר ב'המודיע', לפיו השר ליצמן תומך בתקנות החדשות בניגוד לרביזיה שהוגשה על ידי ח"כ יעקב אשר, מבהיר ליצמן ל"בחדרי חרדים" כי הוא אכן תומך בתקנות וכי הגיע הזמן שגם התלמידים החרדים יזכו לתזונה בריאה.

מלשכתו של ליצמן נמסר ל"בחדרי חרדים" כי "לדעתו של שר הבריאות מדובר במהלך חשוב לטובת ילדי ישראל ובריאותם. הגיע הזמן שתלמידי מערכת החינוך החרדית יהנו מתזונה נכונה, מה שיתרום ללימודיהם ולעתידם. השר אינו חושב שיש להעלות את שכר הלימוד בשל כך".

בנוסף, בסביבת השר הדגישו כי "יש לנטרל גורמים אינטרסנטים שונים הפועלים נגד המהלך שאין כוונתם לטובת התלמידים וההורים".

"בחדרי חרדים" חושף עוד כי ליצמן פועל באופן אינטנסיבי להסרת הרביזיה שהגיש ח"כ יעקב אשר על התקנות, שעלו לדיון ואישור לפני כשלושה שבועות בועדת החינוך בראשותו של ח"כ יעקב מרגי מ'ש"ס'. ל"בחדרי חרדים" נודע כי ליצמן אף פנה ליו"ר סיעת 'יהדות התורה' בכנסת ח"כ אליעזר מנחם מוזס, שאף משמש כחבר בועדת החינוך, וביקש ממנו להתנגד בדיון בשני הקרוב - לרביזיה של אשר ולפעול להסרתה מהועדה שבה הוא חבר.

כזכור, קודם לכן הבוקר נחשף ב"בחדרי חרדים" כי איגוד מנהלי הישיבות שיגרו מכתב חריף לליצמן שבו הם טוענים כי הכנסת התקנות החדשות לישיבות – תפגע בעצמאות הישיבות והמוסדות החרדיים, זאת בעקבות כתבה הבוקר ב'המודיע' שבה הובהר כי ליצמן בעד התקנות.

"הרב ליצמן הנכבד, אנו מופתעים מהכתבה שפורסמה היום בעיתון המודיע בהתייחס לאמור בה, אנו מבקשים להסב תשומת לבך להשלכות החמורות תהיינה לישיבות הקטנות מקידום החוק הנדון", כתבו לליצמן.

לטענתם: "משרד החינוך אינו מתקצב כלל – בישיבות הקטנות, את כל נושא התזונה. גגם לא לאלו שמצויים בערי הפריפריה וגם לא לאלו שלומדים במתכונת של יום לימודים ארוך. לא כך הוא נוהג עם מוסדות החינוך הכלליים והממ"ד.

עוד הוסיפו במכתב לשר הבריאות כי "בעצם, אין בידי משרד החינוך אמצעי אכיפה מעשיים להפעלת החוק שבנדון – במוסדות החינוך הכלליים והממ"ד, מכיוון שרובם של אלו מופעלים ע"י הרשות המקומית. אמצעי האכיפה שיופעלו כרגיל, רק כנגד הישיבות הקטנות באופן של שלילת תקצובם השוטף וכיו"ב – דבר שאין לו כל הצדקה.

"והחמור מכל, אנו מכניסים לישיבות הקטנות ובדלת הראשית, סוג נוסף של פיקוח (וכעת גם מצד משרד החינוך – לאחר שמשרד הרווחה ומת"ן כבר עוסקים בנושא ואוכפים אותו בקשיחות) שינסה להביע ולהכתיב דעות, תוך שלילת העצמאות החינוכית הנתונה לנו מזה שנות דור.

"למען הסר ספק, אנו חוזרים ומדגישים כי אין לנו דבר נגד עצם הרעיון והצורך במזון איכותי בריא במוסדות החינוך – דבר שנעשה בלאו הכי, באופן אישי ואחראי ע"י כל ראשי ומנהלי הישיבות, כמו גם במסגרת הקשר הרצוף בעניין זה עם הורי התלמידים", כתבו בנוסף.
סערת הקציצות יעקב ליצמן מאיר פרוש יעקב מרגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד