כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ברקת לרבנים: חילול השבת במפלצת - בוטל

ראש העיר ירושלים ניר ברקת הודיע לרבני ועדת השבת כי האירוע שהיה אמור להתקיים בשבת הקרובה ב'פאב המפלצת' על ידי מינהל יובלים – בוטל, לטענת העירייה, אין למקום רישיון עסק

ברקת לרבנים: חילול השבת במפלצת - בוטל
ניר ברקת (יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש העיר ירושלים ניר ברקת הודיע לרבני ועדת השבת כי האירוע שהיה אמור להתקיים בשבת הקרובה ב'פאב המפלצת' על ידי מינהל יובלים – בוטל, לטענת העירייה – אין למקום רישיון עסק.

במכתב ששיגר חיים נרגסי סגן היועץ המשפטי בעירייה למנהלי הפאב כתב נרגסי: "מפרסום באתר הפייסבוק התברר כי בכוונתכם לקיים אירוע, הכולל מוזיקה והגשת אוכל ושתיה, וככזה הרי שהוא טעון רישיון עסק בהתאם לחוק רישוי עסקים עסקנים".

עוד כתב כי "הריני להודיעכם, למען הסר ספק, כי אין רישיון עסק למקום, אמנם הוגשה בקשה לרישיון עסק, אולם טרם הושלם תהליך רישיון העסק ואף היתרים זמניים שניתנו על ידי חלק גורמי הרישוי – פקעו זה מכבר".

עוד הוא מוסיף: "אשר על כן, והואיל והפעלת עסק ללא רישיון אסורה על פי דין הרי שככל שיתקיים האירוע – תבוצע אכיפה בהתאם למדיניות העירוניות".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי פעילות ברקת באה לאחר פגישות שקיים מזכיר הוועדה הרב יצחק גולדקנופף עם ראש העיר ועם מנכ"ל העירייה אמנון מרחב, ולאחר שהוקמה ועדה שבוחנת בימים אלו את הסטטוס קוו בעיר, בעקבות התערבות השרים והח"כים החרדים.

כזכור, בתחילת השבוע פורסם ב"בחדרי חרדים" כי על רקע מאבק השבת בירושלים, המינהל הקהילתי 'יובלים' קרא לתושבי קרית יובל להשתתף באירוע שכולו חילול שבת, אותו מכנים המארגנים כ'מסיבת ט"ו בשבט – מסיבת טבע מטורפת', וזאת תוך שימוש במתחם עירוני.

בפרסום האירוע נכתב: "ט"ו בשבט מתקרב ואנחנו מקדימים, ביום שישי הקרוב נערוך אירוע שיכלול: תחרות עוגות פירות להורים וילדים ברוח החג. אחרי התחרות תתחיל המסיבה ולא תסתיים".

תחת הכותרת 'מסיבת ט"ו בשבט פסטוראלית', מפרטים המארגנים את תוכן האירוע ממנו ניכר כי הוא יכלול הפעלת מוזיקה, מה שכורך את קיומו של האירוע בחילול שבת.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בעקבות כך, פנו חברי מועצת העיר, במכתב לראש העיר, ולגברת רג'ואן, האחראית על המינהלים הקהילתיים, בו התריעו כי "בליל שבת הקרוב, שוב יש כוונה לקיים במינהל קהילתי יובלים מסיבת ט"ו בשבט. אנא התערבותכם לביטול האירוע, שמתוכנן להתקיים בשטח הקשור לגוף עירוני", כתבו הנציגים.

הביטול המבורך בא על רקע התחלת פעילותה של ועדה לבחינת פרצות הסטטוס קוו בירושלים שהוקמה בעקבות התערבות השרים והח"כים החרדים, ובה חברים עו"ד יצחק מירון ועו"ד אמנון מרחב, מנכ"ל העירייה. ביום שלישי קיימה הוועדה פגישה ראשונה ובתחילת שבוע הבא היא צפויה להתכנס יחד עם הנציגים החרדים בעירייה ולדון עימם במצב הסטטוס קוו בעיר.

לאור זאת, אומרים הנציגים החרדים במועצת העיר כי "הוכח, כי כאשר ראש העיר מעוניין ופועל, יש בכוחו לבטל אירועים שיש בהם חילול שבת, בפרט את אלו שבמינהלים הקהילתיים, הפועלים בחסות ובמימון העירייה. לא נותר לנו אלא לקוות כי ראש העיר יורה לבטל גם את יתר חילולי השבת שפועלים בחסות ובמעורבות עיריית ירושלים", אמרו הנציגים.
ניר ברקת המפלצת מאבק השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד