י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

'החיידר בת"א': הותקנו מצלמות, הדלתות פתוחות והוכנסו יועצים

על רקע העלאת המודעות לנושא התקיפות במגזר החרדי, בעיקר תקיפות ילדים, נראה שמערכת החינוך החרדי עוברת שינוי תפיסה משמעותי בכל הנוגע לנושא הכואב. מנכ"ל "החיידר בתל אביב": "התקנו מצלמות והכנסנו יועצים" • חשיפת "בחדרי חרדים"

המלמדים המורשעים (צילום: "בחדרי חרדים")
המלמדים המורשעים (צילום: "בחדרי חרדים")

על רקע העלאת המודעות לנושא התקיפות במגזר החרדי, בעיקר תקיפת ילדים, נראה שמערכת החינוך החרדי עוברת שינוי תפיסה משמעותי בכל הנוגע לנושא הכואב. כך לפחות טוען יצחק ברנשטיין, מנכ"ל תלמוד תורה "מחזיקי הדת" בתל אביב, בו ביצעו מלמדים שונים תקיפות חמורות נגד ילדים.

ימים לפני חתימת הסדר הטיעון עם המלמדים שהורשעו בתקיפת ילדים ב"פרשת החיידר בתל אביב", לפיו על חמשת המלמדים המואשמים יוטלו עבודות שירות בלבד ללא עונש מאסר בפועל - פנה מנכ"ל תלמוד התורה במכתב לפרקליטות בו פירט את השינויים שהוכנסו לבית הספר "מאז התגלות הפרשה, במטרה למנוע התנהגות חריגה ולא מקובלת כלפי הילדים" כלשונו.

במכתב, המתפרסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", מפרט המנהל את השינויים. בין היתר, הותקנו מצלמות בשטח בית הספר, חלק מהמורים הוותיקים סיימו את עבודתם, המורים קיבלו הנחיות מפורטות על האסור והמותר, נכנסו יועצים חינוכיים ודלתות הכיתות נשארות פתוחות למחצה.

תחת הכותרת "הבטחת שלומם של ילדי בית ספרינו", כותב המנהל: "תלמוד תורה "מחזיקי הדת" מהווה מזה שנים רבות מסגרת ייחודית הנותנת מענה לתלמידים מזרמים שונים בחברה החרדית. לבקשתכם, הריני מתכבד בזאת לתאר בפניכם את השינויים שהוכנסו בבית הספר שבנדון מאז שנת 2010 עם התגלות הפרשה המצערת בעניינו של מר רוזנפלד, ובמטרה למנוע התנהגות חריגה ולא מקובלת כלפי ילדים המתחנכים בו.

"ראשית, בעקבות צמצום מספר התלמידים, חלק מהמורים הוותיקים עזבו את המסגרת. ההנהלה הקפידה להשאיר בעבודה את המורים הטובים ביותר מבחינה מקצועית ומבחינת היחס לתלמידים. הצוות החינוכי כולו נדרש להקפיד ולשמור על כל הכללים והחוקים וניתנו הנחיות מפורטות המבהירות את חומרת הדברים ואת הסתייגותה המוחלטת של ההנהלה מכל התנהגות שאינה בהתאם לחוק.

"שנית, בית הספר החל להעסיק יועצים חינוכיים שדלתם פתוחה לכל דורש, אשר גם התלמידים וגם אנשי הצוות נעזרים בעצותיהם.

"שלישית, שולבו במוסד שש מורות מקדמות, אשר מסייעות באופן פרטני, במהלך שעות הלימודים ובחדר נפרד, לתלמידים המתקשים בלימודים או שנחשפים בעניינם קשיים רגשיים וחברתיים.




"רביעית, כל החללים המשותפים בבית הספר רושתו במצלמות. התמונות משודרות לטלוויזיה במעגל סגור הנמאת בחדרו של הח"מ ומאפשרת פיקוח שוטף על הנעשה ברחבי המקום. דלתותיהן של הכיתות פתוחות למחצה. זאת, באופן המאפשר לאנשי צוות נוספים להיכנס לכיתה בכל עת ולהבטיח כי התרחשות יוצאת דופן תיקלט במצלמות.

כאמור, לטענת המנהל, כל מוסדות החינוך החרדיים עוברים שינוי תפיסב בנושא: "בנוסף לכל אלה, הנהלת בית הספר מודעת הרבה יותר מבעבר לסיכונים הרלוונטיים, קשובה לפניות של הורים ותלמידים ומשקיעה משאבים בהקניית כלים חינוכיים נכונים לצוות. הח"מ יכול להעיד כי כל מוסדות החינוך בחברה החרדית עוברים שינוי משמעותי בתפיסה החינוכית המנחה אותם, ומפנימים נורמות התנהגות חוקיות ומקובלות".

כזכור, אמש נחשף ב"בחדרי חרדים" כי אחד מחברי מועצת גדולי התורה ודיין בכיר, בצעד דרמטי, הורו להורי ילדה מבני ברק שהותקפה לגשת ולהתלונן במשטרה. בעקבות התלונות שהוגשו נעצר צעיר מבני ברק החשוד בתקיפות נוספות.

מדובר בצעד שמגיע כחלק ממהלך גדול אותו מובילים רבנים נוספים בשנים האחרונות המורים לתלמידיהם, הורי ילדים שהותקפו, לגשת ולהתלונן במשטרה ולא לסגור את הפרשה בתוך הקהילה, מה שמאפשר פעמים רבות את המשך התקיפות.
פרשת החיידר בתל אביב תקיפות ילדים מלמדים מצלמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד