י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רובינשטיין דורש: להחיל החוק הישראלי גם על ביתר עילית

לא רק מעלה אדומים: במכתב חריף ששיגר רה"ע ביתר עילית מאיר רובינשטיין לנציגים החרדים, דורש רובינשטיין לכלול בהצעת החוק על מעלה אדומים, גם את ביתר עילית: "ביתר עיר גדולה וצמודה לקו הירוק ולגדר ההפרדה מצד מערב. זהו ביזיון לציבור החרדי אם ביתר לא תיכלל בחוק" • המכתב המלא - בפנים

מאיר רובינשטיין
מאיר רובינשטיין

להחיל את הריבונות הישראלית גם על ביתר עילית: ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, פנה במכתב דחוף לנציגות החרדית בכנסת, בדרישה להתערבותם לשילובה של ביתר עילית בחוק להחלת הריבונית הישראלית על מעלה אדומים.

במכתב שממוען לראשי הסיעות החרדיות בכנסת - שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן, סגן השר מאיר פרוש ויו"ר ועדת הכספים משה גפני, כותב רובינשטיין המשמש גם כיו"ר פורום ראשי הרשויות החרדיות, כי "ביתר עילית הינה עיר ואם בישראל, גדולה ומרכזית לציבור החרדי, עם למעלה מ-50,000 תושבים כ"י, שלל מוסדות ציבור גדולים, ישיבות קדושת ובתי מדרשות, והיד עוד נטויה כהנה וכהנה, בעתודות בנייה עתידיות שיספיקו בעז"ה לעוד אלפי יח"ד.

"אני מברך על היוזמה להחלת הריבונות הישראלית במעלה אדומים. אולם תמה אני תמיהה גדולה –כיצד העלו על דעתם להציע חוק כזה מבלי לתת מענה לציבור החרדי, ולביתר עילית שהינה עיר גדולה ואף כאמור צמודה לקו הירוק.

"בשם יותר מחמישים אלף תושבי ביתר שאני משמש להם כפה, אני דורש בזאת מהנציגים החרדים בכנסת, להביא באופן מידי להכנסתה של העיר ביתר עילית לחוק החל הריבונות הישראלית".
החלק המעניין במכתבו הינו ציון העובדה כי "מצידה המערבי של העיר לכיוון בית שמש – נמצאים בתי העיר ביתר עילית במרחק אוירי של מטרים בלבד מהקו הירוק, כאשר שטח השיפוט שלה מגיע עד לקו הירוק".


זאת ועוד, "אזור התעשייה החדש של העיר "היער האנגלי", הנמצא בימים אלו בשלבי אישור מתקדמים, יחבר באופן מוחלט את גדרות העיר עם גדר ההפרדה על הקו הירוק. היינו – ניתן יהיה להיכנס לביתר מכיוון מערב – ללא מעבר בשטחים".

לדבריו, "לא יעלה על הדעת, כי דווקא בממשלה הזו, בה מהווים הנציגים החרדים ציר מרכזי, ניתן יהיה לאפשר העברת חוק שכזה, תוך התעלמות מצרכי הציבור החרדי ומעיר גדולה ומרכזית כביתר עילית".

הוא מוסיף, כי "החלת החוק הישראלי על העיר, אינה צעד הצהרתי בלבד, אלא צעד בעל משמעות אדירה, שיביא פריחה ושגשוג לעיר מכל בחינה שהיא, למענם ולרווחתם של תושבי העיר".
במכתב גם מוזכר הרקע ההיסטורי העתיק של ביתר, שמתחיל לפני כאלפיים שנה, בתקופת בית שני. "העיר ביתר מוזכרת פעמים אחדות בתלמוד ובמקורות היהודיים, כשהמאפיין שלה היה אז – מספרם הרב של מוסדות החינוך. "ארבע מאות בתי כנסיות היו בכרך ביתר, ובכל אחת ואחת היו בה ארבע מאות מלמדי תינוקות, וכל אחד ואחד היו לפניו ארבע מאות תינוקות של בית רבן" (גיטין נח).

"קרוב לאלפיים שנה עמד המקום בשיממונו עד חידוש הישוב היהודי במקום. שרידים ארכיאולוגיים שנתגלו בעיר ובסביבתה הממחישים את אחיזתנו באזור בתקופה הקדומה. החלת הריבונות הישראלית על ביתר, תהיה אפוא אירוע בעל משמעות יהודית היסטורית עצומה".

רובינשטיין מתייחס גם לפן הפוליטי: "המצב כעת עם כניסתו של הנשיא טראמפ לתפקיד, הינו בגדר הזדמנות פז, שספק אם תהיה שוב במהלך עשרות השנים הקרובות. העברת חוק מעלה אדומים ללא ביתר עילית, תהיה בכיה לדורות ובבחינת מעוות לא יוכל לתקון".
מאיר רובינשטיין דונלד טראמפ מעלה אדומים ביתר עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד