י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

התרגשות: לייבל'ה חוזר עם התואר של דרעי

היכן נצפה הרב מצגר בימים טרופים אלו? מה עושה האיש מהפרשייה הסוערת יוסף חיים כלף ברחובות בני ברק? ומי נשאר בארץ ניכר לאחר שעבר התקף לב? לאחר חופשה קצרה, לייבל'ה חוזר ומלקט לכם ידיעות מהאוויר, היבשה, ארץ ניכר וי-ם.

התרגשות: לייבל'ה חוזר עם התואר של דרעי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לאחר שהטלפון של לייבל'ה צלצל כל כך הרבה פעמים השבוע ועל הקו היו אנשים רבים ששאלו שוב ושוב, "מה עם לייבל'ה? חש בטוב?" הגדילו לעשות השואלים אם חס וחלילה יצא לייבל'ה את ארץ הקודש לשם חופשה.

השבוע שוב חזר לייבל'ה במלוא העוז והכוח אל המדור הנקרא ביותר בציבור החרדי ויש הטוענים כי גם אחינו התועים מעיפים בו יותר ממבט.

בין שלל הפרשיות שאירעו השבוע היתה עסקת הטיעון שחתם הרב הראשי לשעבר יונה מצגר עם הפרקליטות. כמה ימים קודם לכן צפה לייבל'ה בהתרגשות רבה ברב מצגר מסתופף בעריכת הטיש של הרבי מסאדיגורה ביארצייט של אביו האדמו"ר זצ"ל. לייבל'ה שולח את ברכתו לרב מצגר ושמח לשמוע כי בין שאר העיסקות שהיו עם הרב בעבר, עיסקת הטיעון היא המוצלחת ביותר מבינהן.





ומהיבשה עובר לייבל'ה לאוויר, שם צפה בממריא ללונדון, הלא הוא סגן השר מאיר פרוש שיצא לחגוג בחתונת בית טשורטקוב. את השעמום בטיסה לממלכה הקרה הפיג סגן השר ביחד עם איש החסד מירושלים הרב חיים יצחק כהן תוך שהם מישרים מבט למצלמה, לייבל'ה מקווה בעבור פרוש שרישום המקומות במטוס היה רישום איזורי כמקובל היום. פרוש כבר חזר לארץ, אך כהן נאלץ להישאר עקב התקף לב שעבר. בהזדמנות זאת מאחל לייבל'ה לאיש החסד, החברא קדישא, וסדיגורא שמואל הנביא - רפואה שלמה.






ובדרך כלל מעשה אבות סימן לבנים, אך במקרה דנן לייבל'ה מהרהר שיפה כח הבן מכח האב. עדיין בשדה התעופה מבחין לייבל'ה בבן, הראיס של אלעד, ישראל פרוש. שהביא עגלה מהשְטֵייטְל נוסע להאדיטש להילולת בעל התניא, שם ערך 'לחיים טיש' וסיפר סיפורי צדיקים. לייבל'ה רק ממליץ לפרוש הבן להשאיר את הנייד על 'מצב טיסה' שכן אין לדעת מתי יצלצל הסוכן.






מעט קודם ה'לחיים' שערך פרוש לציבור הרחב, שהתרחב יותר בשל הכיבוד - צפה לייבל'ה בציון החמים והנעים באיש נוסף משלומי אמונים יוסי דייטש, הממלא מקום הפופולרי של ירושלים ומי שבעתיד צפוי לתפוס את המקום עצמו, שנסע להתפלל על העתיד בתפילה בוערת - יותר ממאה שערים בעיצומה של הפגנה.





העורך החדש של עיתון 'בקהילה', שלמה קוק, לא נח לרגע. לאחר שנפגש עם שר החינוך בנט, התייצב השבוע לפגישה בלשכת השר לביטחון פנים והקנאביס, גלעד ארדן, שצייץ בטוויטר בתום הפגישה: "מרשים להכיר נציג בכיר של הדור החדש של התקשורת החרדית ולהתרשם מהשכל, הידע והחריפות".





כבר נוכחתם לדעת שלייבל'ה אמנם טס מידי פעם אך מעולם לא שודרג 'לביזנעס'. הפעם נהנה לייבל'ה להבחין באיש יחסי הציבור של המוזיקה החסידית, ישראל ברגר (ירושלים, בני ברק, אודסה וכעת ניו יורק), שפונק על ידי הסוכן שלו ושודרג למקום מרווח בטיסה של 12 שעות מישראל לניו יורק. לייבל'ה כמובן מאחל לו שאת המנגינה הזאת לא יוכלו להפסיק.






לייבל'ה נשאר בחו"ל. בעיירה הציורית אומן המייצרת כותרות באותה כמות טיסות של פרוש ג'וניור. כנראה שהעיירה מרתקת גם את ה'לענייני חרדים וש"ס' (לא תמיד בסדר הזה) של ערוץ 10, אבישי בן חיים. שנצפה חמוש בצוות עמוס מצלמות לקראת סידרה שתתאר כנראה את הגזענות הספרדית בקלויז האשכנזי, מול הגזענות הנחנחית בקלויז הספרדי באומן.






ומהעיירה השקטה והקפואה ריחף לו לייבל'ה אל העיר הגדולה בניו יורק שם נצפה דובר חסידות בעלזא שייעל'ה וינברגר שדחה את טיסתו בשל פטירת הרבנית ע"ה. הדובר החרוץ נסע לחתונת נכדו של ראובן ברייש מנכ"ל בעלזא בבני ברק, ובין סימוס לסימוס קפץ לשמחה משפחתית עם אחיו הערשי המאסטר של 'שירה'. לייבל'ה תיעד כמובן את האחים הקדושים סועדים בשעת 'רעווא דרעבין'.(לא טעות. משחק מילים של רעבים, אל תנסו)






'טוב לכת בית האבל' כתב החכם באדם, לייבל'ה אימץ את המלצתו זו, הגם שלא בבית האבל ממש. הרב אייכלר האבל על אביו ז"ל הגיע ביום חמישי לשאת תפילה בקבר רחל אמנו, לייבל'ה שמח לראות כי האיש עדיין נמרץ ורענן למרות שהיה אחרי אירגון ביקור הניחומים של ראש הממשלה במעונו של רבו האדמו"ר מבעלזא. ואחרי שבוע בו עברו בבית אביו ז"ל אלפי מנחמים.





ואילו הרמ"ט של אייכלר, חיים רבינוביץ, נצפה מתדרך את המאבטחים הרבים שהגיעו לקרית בעלזא בירושלים בכדי לבדוק את סידורי האבטחה קודם ביקורו של ראש הממשלה, התמונה זכתה לחיקויים רבים ברשתות החברתיות.



מכל המקומות הקדושים בירושלים מחבב לייבל'ה בעיקר את כנסת ישראל. השבוע שם לייבל'ה צעדיו אל בית הכנסת של כנסת ישראל, שם שימש כחזן למנחה השר זאב אלקין, עקב האבל על אמו ע"ה. לאמירת הקדיש הצטרף הפרשן הוותיק יעקב ריבלין והשניים אמרו את הקדיש ביחד, האירוע התרחש כולו בחדרה של ש"ס שכן היא האחראית על עניני דת ומצפון בקדנציה הנוכחית, מפאת קדושת התפילה לייבל'ה רק צילם ללא הפעלת וידיאו. אז תתאפקו, כי את קולו הרדיופוני של ריבלין תמשיכו לשמוע ב'פילפוליטיקה'.






מתון מתון יצא לייבל'ה מבית הכנסת אשר בכנסת. ולמולו צעדו שלושת המוסקטרים חיים לוינסון מהעיתון לאנשים חושבים (הארץ) ועקיבא נוביק (ערוץ 10) יחד עם איש יחסי הציבור ירח טוקר, המופקד על ועדת הכספים של גפני, (כלומר הכספים שלנו ). לייבל'ה תהה והטריל: כך השלושה מבזבזים את זמנם בהליכה בטלה? בזמן שכל דקה ודקה יכולה להיות מנוצלת לציוצים מחוכמים בטוויטר.






מי שדווקא ניצלה את הזמן בטוויטר היא לילך שלי, העוזרת של השר יריב לוין הי"ו. על אף שבכל השנה היא מחבבת את שיריו של מוטי שטיינמץ הפעם צייצה באורח נדיר על (איפה) בבצ'יק, זאת כמובן בשל האירוע הגדול של הרל"ש הרי הוא יום הולדתו בסימן טוב. לייבל'ה כמובן מאחל מזל טוב והרבה בריאות, ומקסימום אם חלילה יהיה איזה מיחוש, תמיד אפשר לפנות לרל"ש שיסדר פגישה עם כבוד השר.





בין פגישה עם ביבי לאסיפת עסקני השבת מצא זמן שר הפריפריה, הפנים, הנגב והרשימה עוד ארוכה, לבקר בגן יבנה. את הביקור בקמפוס החרדי למצוינות בגן יבנה מיסודו של הגרי"ד גרוסמן הוא פתח בלשכתו של רב הקמפוס אברהם דוב גרינבוים והתעניין היכן נרשמים ללימודים? לשאלת לייבלה ענה דרעי: אין לי תואר.





מיהר לו לייבל'ה לתפילה הפעם בחר לו את השטיבל של קאמרנא-מפעל הפיס בגאולה שם שמע קול מוכר ששימש כחזן הלא הוא יצחק שינין שניגש לפני העמוד בשנת האבל על אביו, לייבל'ה תוהה מה גרם לגבאי המיתולוגי של הבית כנסת הבני ברקי לרעות בשדות זרים? ועוד אצל המתחרה הירושלמי





לייבל'ה שחובב אוכל יהודי משובח שמע כבר הרבה שמות אפשריים בתחום הקולינרי. החל ב-'מחנידס' ועד 'שלייקעס'. הופתע השבוע לגלות כי חבר ילדות רפי האוסדורף, פתח בהרצה חדשה במחניודה. "בובקעס" - צ'ולנט בר'' כל ליל שישי. לייבל'ה עוד לא ביקר עקב התחייבויות קודמות למסעדות גורמה יהודיות אחרות, אך הבטיח ביקור 'בזולה', עוד לפני שהמאבק נגד הבילויים בשוק הירושלמי יתפוס להבות וישרוף את כל הצ'ולנט.

מחוץ לשטיבל התגלגל לידיו של לייבל'ה עיתון 'המודיע'. שם באחד העמודים בכתבה הנראית תמימה ושיווקית על יריד נשים המכונה בפי המבקרים מטעם גדולי ישראל 'יריד בית ומשפחה'. מאן דהוא בעיתון כנראה התבלבל וכתב "הגר"ח רבי חיים קנייבסקי שליט"א יעתיר וכו' ... לייבל'ה מקווה שזו ההירדמות האחרונה בשמירה של הבוע"ה הגוראית.





ומירושלים קפץ לייבל'ה לעיר התורה והחסידות שם צפה באיש שעמד בעין הסערה המכונה ''אין כלום, כי אין כלום'' יוסף חיים כלף שנעצר לדבריו על לא עוול בכפו. הכלף המנצח נראה ברכבו בבני ברק מנהל עסקים כרגיל. לייבל'ה שמר על הכללים ולא ניגש לרכב, אך סוכניו הסמויים צילמו מרחוק.





שם לו לייבל'ה פעמיו אל קברו הטרי של בעל הייסורים מזלאטשוב זצ"ל, אחד האדמו"רים שהסתלקו בחטף והותירו אלפים בהלם ואלם. והנה הוא מבחין כי לארץ הגיע יענקי פליטשקין - מי ששימש 'ההויז בחור' של האדמו"ר זצ"ל ושל אביו, נושא תפילה חרישית מעל המצבה החדשה. לייבל'ה אף נזכר בהתרגשות כי עלות המציבה נאספה ברשתות החברתיות וכולם התגייסו למען המטרה.





מי שלא נרגע מהאבל על סבו הגדול זצ"ל מראשי ישיבת תומכי תמימים בכפר חב"ד, הוא העיתונאי מנדי גרוזמן. בניחום האבלים נצפה הוא מקונן על האבל הכבד. ואולי גם על הרכב והירושה.





בעצרת השלושים על פטירת בתו של איש ש"ס יהודה אבידן נצפה רב קמפוס גן יבנה אברהם דב גרינבוים בסיום הש"ס שנלמד לזכרה ולעילוי נשמתה, לייבל'ה התרגש לראות שם את האנשים הטובים. לייבל'ה חושש שיוזמן לפוליגרף ולכן אינו יכול לספר לכם מי סיים שישה סדרי משניות לעילוי נשמתה.



פינת הממים
ובפינת הממים השבוע, גם מאיירו האישי של לייבל'ה מתרגש לחזור, לרגל המאורע הוא איתר שיחה בין האיש החשוב במדינה, למו"ל מפורסם.



פינת המזל טובים
בשיכון סקווירא בניו יורק חגג הבעל מנגן האגדי ר' מאיר אדלר את שמחת אירוסי בנו השלישי בשעה טובה ומוצלחת, לשמחה הגיעו רבים וטובים לאחל מזל טוב בינהם האח אב"ד מנחה חדשה.





איש המדיה והסרטים שלא עזב מעולם את מצלמת הוידאו יהודה גרובייס יחגוג את שמחת הבר מצווה לבנו. להנחת תפילין הגיע לרחבת הכותל המערבי עם הבן. לייבל'ה תוהה האם אכן הם היו בכותל ממש או שמא גרובייס עשה זאת עם פעלולי המצלמה. בכל אופן הסלפי למקרה ששאלתם יצא משהו משהו.





עוד חגג יום הולדת במוסקבה, איש העדה החרדית לשעבר שמיל חיים פפנהיים העושה בחודשים האחרונים שליחות חינוכית במעצמה הקפואה. פפנהיים הנרגש קיבל היישר מישראל עוגה מעשי ידי בנותיו מישראל, רכיבי העוגה כמובן הם בהכשר בד"ץ העדה החרדית למקרה והתעניינתם.





ברכת מזל טוב למשב"ק האגדי לבית סאטמר ר' מוישה (גאבא) פרידמן, להולדת נכדו, בן לבנו אברומי.

ועם כבר בשמחות אצל משבקי"ם עסקינן. חיים אסחייק, נאמן ביתם של גדולי ישראל, חגג השבוע את שמחת הולדת בתו בשעה טובה, לייבל'ה מאחל מזל טוב.

ובפדיון הבן ליהודה אריאל דרעי נכדו של שר הפריפריה, הגליל, התורה, הנגב וכו' וכו' נצפו כל המי ומי. בלט בעיקר הידיד הוותיק משה ליאון שעושה חריש עמוק (חריש אמיתי לא כמו העיר החרדית) בדרך לספרא ותמיכת ש"ס בבחירות הבאות, ליאון נצפה מקבל את ברכתו של חכם שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה.





ומזל טוב לסבא החדש עורך הדין אברמי יוסטמן סמנכ"ל קרן קמ"ח לרגל הולדת הנכד בשעה טובה ומוצלחת, שיזכה לגדלו לתורה כי כידוע אם אין קמ"ח אין תורה. לייבל'ה מנחש שהקייטרינג בברית מבית מסעדת 'דייטש' במאה שערים. גם אם לא, תקפצו לשם, הטשונט ובעיקר המחירים אג-דיים.

מזל טוב לעופר חדד כתב ערוץ 2 שנישא במרכז האירועים 'אווניו' השבוע לבת ראש הישיבה והמלחין הרב צ'ייט. אירוע שסוקר בהרחבה על ידי כתב הברנז'ה איציק מן.

קהל רב בראשות רבנים ואישי ציבור באו השבוע לחגוג ליענקי מייזליש סמנכ"ל השיווק של אתר 'ביזנעס', לשעבר בקול ברמה. לרגל חתונת בתו במלון 'קראון פלאז'ה. החתן החשוב הוא אחד מבחירי הבחורים בישיבת 'עטרת ישראל'.

גם בוואטספ חגגו השבוע שמחות, משה לוי מנכ"ל רשת הקבוצות העדכניות 'מדברים תקשורת' ומנהל אגף לוגיסטיקה של איחוד הצלה, חגג את הולדת הבת בשעה טובה.

ובשבת חגג העסקן ואיש החסד הרב נחמיה הויזמן יו"ר האגודה לסיוע רפואי 'רפואה קרובה' את שמחת השלום זכר לבנו בבית הכנסת ביאלא ב"ב ברחוב אבינדב בירושלים.

ברכת מזל טוב שלוחה אף לאיש אלעד החסידית, יוסי קלצקין. ממנהלי ישיבת סלבודקה וממקורבי ראש הישיבה הגרמ"ה הירש לרגל הולדת הבת השבוע, שיזכה לגדלה לתורה ולדירה.
לייבלה רכילות חרדית הרב מצגר אריה דרעי תואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד