י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בין ברקת לטראמפ // אברהם דוב גרינבוים

האמריקאים שברו את השוק. מחיר למטר זינק בעקומה חדה ומהירה ומעוררת דאגה. זוגות שבסך הכול ביקשו להתגורר קרוב להוריהם, מצאו את עצמם נגררים למשכנתאות אין סוף. ירושלים הפכה למנהטן

בין ברקת לטראמפ // אברהם דוב גרינבוים

עיניו של ניר ברקת ממצמצות בימים אלו במהירות שיא. עליהום קטנטן בעיר הבירה והוא מרגיש שוב את נחת זרועם של העסקנים. והוא בכלל פוזל החוצה, קדימה, הליכוד.

סופסוף יישר הדורים עם דגל התורה, ישב עם רבניה וניסה לכונן מחדש את מפת ההטבות. הם לא שוכחים ולא סולחים לתרגילים שהאכיל אותם במוצאי הבחירות, כשקרא לפלג הירושלמי וסגר עמם דיל, ויש אומרים עוד קודם לבחירות. הוא גם העניק לש"ס את התיק היוקרתי של חינוך חרדי. זה התיק שתופר את בנות הסמינרים למורת רוחם של המנהלים. ובכל זאת הוא השיג שקט עמם.

והנה מחדש, חילול שבת, מצגות לכאן ולכאן בימיו של מי נפלגה הארץ. ואגב, שניהם צודקים. יש יותר חילול שבת בירושלים בשנים האחרונות ויש גם יותר סטטוס קוו. איך זה עולה בקנה אחד בעיר אחת? יש לכך תירוצים, אבל אין כאן המקום להאריך.

הרעיון, שעלה וירד ושוב עלה, על 800 יחידות דיור באזור התעשייה עטרות, אינו ברור. בעוד בנט וסמוטריץ נאבקים על ריבונות מעלה אדומים, יש מי שעושה מעשה וגוזר קופון: יש כבר דירות. אפשר להקים שם עיר. רמות מספר שתיים. בואו בני תורה, בואו, עד הספין הבא.

האמת איפשהוא באמצע. בין הפטיש לספין. לציבור החרדי יש צורך ענק בדירות. יש בירושלים גם מגרשים ריקים. האם הציבור יכול לרכוש שם? האם החרדים מסוגלים לגור במקום שכזה? שווה בדיקה.

קודם כדאי לבדוק מה קרה בירושלים החרדית בשנים האחרונות. הרבה לפני שמשה כחלון הגיע והטיל מס על הדירה השלישית הפכה ירושלים לפיסת נדל"ן יוקרתית. צאו וראו את כדורי, שנלר, תנובה, גני גאולה, ותבינו שברדיוס קצר של כמה דונם נכרו מרבצי זהב. והתשלומים בדולרים יוכיחו.

אחינו המיוגעים תושבי ניו יורק רכשו כאן בית, שיהיה להם. בית בירושלים זה עניין גדול לימות המשיח. והרי אין יהודי שלא מאמין שמשיח בפתח. אז שתהיה דירה מרוהטת בירושלים לימים הבאים. מה רע?

האמריקאים שברו את השוק. מחיר למטר זינק בעקומה חדה ומהירה ומעוררת דאגה. זוגות שבסך הכול ביקשו להתגורר קרוב להוריהם, מצאו את עצמם נגררים למשכנתאות אין סוף. ירושלים הפכה למנהטן. דירות עומדות ריקות. הנגידים מחו"ל לא צריכים את אלפי השקלים של השכר החודשי. שיחכה להם. עם מזגן טוב. עדיף עם מרפסת לסוכה ומטבח לפסח.

ניר ברקת כמו רודי ג'וליאני, כמו דונלד טראמפ. לא צריכים שכר, רוצים רק לנהל עיר/מדינה/יבשה. לברקת אין באמת בעיה עם התיישבות חרדית בכל מקום ברחבי ירושלים. תשבו ותסחרו בה. בשמחה. ברקת גם לא מחלן את ירושלים יותר ממה שחילנו קודמיו. אתם יודעים מי חתום על תוכנית המתאר של הספורטק, היל"ת?! לא ברקת. לא. גם לא אולמרט או קולק. כן, לופוליאנסקי.

אז אם ברקת בא בהצעה, אולי מצחיקה קצת, אבל עדיין הצעה של התיישבות בעטרות, אנחנו צריכים לחטוף את זה בשתי ידיים. קודם כל את ההצעה. הח"כים והשרים שלנו מזמן שכחו מעניין ההתיישבות. הם עסוקים.

ומי יודע? אולי טראמפ יבחר להתחיל את הסיור שלו בישראל, דוקא בעטרות שליד ירושלים?!
אברהם דוב גרינבוים ברקת מצגת סטטוס קוו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד