ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"מנשה": גיסו של ליפא מככב בסרט חדש ובינלאומי על אלמנותו

מנשה לוסטיג, גיסו של כוכב הזמר ליפא שמלצר, מככב בסרט חדש על הקהילה החרדית בארה"ב. הסרט כבר הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל סאנדנס היוקרתי • לוסטיג ל"בחדרי": "הסרט כשר במאה אחוז"

לוסטיג בסצנה מתוך הסרט (יח"צ)
לוסטיג בסצנה מתוך הסרט (יח"צ)

 

מנשה לוסטיג, גיסו של כוכב הזמר ליפא שמלצר, מככב בסרט חדש על הקהילה החרדית בארה"ב.

הסרט, "מנשה", על שמו של השחקן הראשי, הוא סרט הביכורים של הבמאי היהודי-אמריקאי ג'וש ויינשטיין, ובהפקתו של דניאל פינקלמן. זהו הסרט העלילתי הראשון שיוצא מהקהילה החרדית-חסידית בברוקלין.

הסרט מביא את סיפורו של אלמן צעיר בקהילה שמסרב להינשא בשנית ונלחם לקבל משמורת על בנו.

הסרט מבוסס על סיפורו האמיתי של השחקן הראשי בסרט, מנשה לוסטיג, ורוב שחקניו הם נון-אקטורס (שחקנים חובבנים) מהקהילה. הסרט, הפקה ישראלית-אמריקאית בשיתוף "גרין פרודקשנס" (גל גרינשפן ורועי קורלנד), הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל סאנדנס ויוקרן שוב בפסטיבל ברלין בעוד שבועיים.

מנשה לוסטיג אומר ל"בחדרי חרדים": "למרות שהסרט לא נעשה בשביל צופים חרדים דווקא אלא לקהל רחב יותר, הסרט הוא כשר במאת האחוזים מכל הבחינות, אחרת לא הייתי משתתף בו".

 



(כרזת הסרט "מנשה")

המפיק דני פינקלמן אומר ל"בחדרי חרדים": "רוב סרטי הקולנוע שנעשו על חרדים מראים אותם כדמויות לא חיוביות בדרך כלל, מלווים בסיפורי סקנדלים, כשאת הדמויות מגלמים שחקנים בעליל לא חרדים ולפעמים גם לא יהודים".

לדבריו, "פה עשינו סרט יפהפה שמראה את האמת על הקהילה החרדית - כמובן קצת מהשיגעונות, אך גם ובעיקר את הנתינה, חסד, אמונה ושמחת החיים של הדמויות שאגב מגולמים באותנטיות על ידי חסידים וחרדים דוברי אידיש".

מנשה לוסטיג ליפא שמלצר סרט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד