כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

שני בני אדם נהרגו ו-4 נפצעו קשה בהתהפכות אוטובוס לתהום

שני בני אדם נהרגו וכ-15 נוספים נפצעו, בהם ארבעה במצב קשה, בתאונת דרכים קשה סמוך למעלה לבונה, כאשר אוטובוס שהיה בדרכו מי-ם לאריאל התהפך לתהום בצד הדרך; בין ההרוגים - נהג האוטובוס אבישי קרואני • צפו בתיעוד מהזירה הקשה

זירת התאונה. צילום: מדברים תקשורת
זירת התאונה. צילום: מדברים תקשורת

שני בני אדם נהרגו וכ-15 נוספים נפצעו, בהם ארבעה במצב קשה, בתאונת דרכים קשה שאירעה הלילה (שישי) כאשר אוטובוס שהיה בדרכו מירושלים לאריאל התהפך לתהום בצד הדרך בסמוך לישוב מעלה לבונה.

עדכון: הותר לפרסום שמו של אחד ההרוגים בתאונה - נהג האוטובוס אבישי קרואני בן ה-37. ראש עיריית אריאל אליהו שבירו מסר כי "העיר אריאל כולה עם משפחת קרואני שאיבדה את האב, אבישי נהג האוטובוס שהידרדר לתהום. אבישי, בן 37 נשוי לעידית ואב מסור לחמישה ילדים היה איש משפחה למופת. אדם מאיר פנים אשר תורם מזמנו וממרצו לקהילה. יהי זכרו ברוך".

מדובר בקו 462 של חברת "אגד תעבורה" לירושלים. משקל האוטובוס כבד באופן חריג מהסיבה שהוא ממוגן ירי, מה שהעצים את עצמת הנפילה. מזג האוויר הקשה והראות הלקויה סיבכו את כוחות החירום והרפואה בהגעה לנפגעים באוטובוס.

בעקבות הכרזת גורמי הרפואה על אירוע רב נפגעים, למקום הוזנקו עשרות רבות של צוותי כיבוי, מד"א ומשטרה. בנוסף, למקום הוזעקו גם כוחות רפואה של צה"ל ומתנדבים מהיישובים הסמוכים, זאת במקביל להזנקת מסוקים לעזרה בהעברת הפצועים לבתי החולים.

הרוגים ועשרות פצועים בהדרדרות אוטובוס לתהום

צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש, דוברות המשטרה וקבוצת 'מדברים תקשורת'

צוותי מד"א ואיחוד הצלה בסיוע כוחות רפואה של צה"ל, טיפלו בנפגעים בתנאי שטח קשים, בחשיכה ובגשם כבד ולאחר מכן פונו הנפגעים בסיוע מסוקים אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ, אל בתי החולים. כעת המאמץ מתרכז בהרמת האוטובוס כדי לוודא שאין תחתיו לכודים.

ממד"א נמסר כי "פאראמדיקים של מד"א קובעים את מותם של 2 גברים, כבן 37 וכבן 23, חובשים ופאראמדיקים של מד"א בסיוע כוחות רפואה של צה"ל מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבתי החולים בילינסון תל השומר ושערי צדק 7 פצועים, בהם: 4 במצב קשה, 1 במצב בינוני, 2 במצב קל".

מכיבוי אש נמסר כי "בשטח פועלים כרגע שמונה צוותי כיבוי בסיוע רכב חילוץ ייעודי. מדובר באוטובוס ממוגן ירי של אגד תעבורה שהתדרדר והתהפך מעבר לעיקול הכביש. צוותי כיבוי נערכים כעת להרמה של האוטובוס בעזרת ציוד הידראולי וכריות אויר בחיפוש אחר לכודים נוספים".

טפסר משנה מומי לובינר: "מדובר בזירה קשה ובתנאי שטח קשים, מיד שהגענו לזירה התחלנו בחילוץ פצועים ראשוני והזרמת כוחות חילוץ נוספים, כעת אנו נערכים להרמת האוטובוס".

דובר כב"ה מחוז יו"ש מסר כי "מדיווח מהמקום נמסר על זירה קשה עם הרוגים ומספר רב של נפגעים. מדובר באוטובוס אגד שמסיבה לא ברורה התדרדר לעומק 60 מטר לערך ונמצא הפוך. לוחמי האש ממשיכים בפעולות חילוץ ובסריקות בזירה ובהמשך תבוצע הרמת האוטובוס לשלול לכודים נוספים.

מיחידת חילוץ מגילות מחוז ש"י נמסר: "בהמשך לתאונה הקשה באזור מעלה לבונה, צוותים מהיחידה פועלים כעת בשיתוף כב"א מחוז יו"ש ויחל"צ שומרון בזירה. הצוותים כרגע נערכים להזיז את האוטובוס על מנת לאתר אנשים שנלכדו תחתיו".

משה הרשטיק סגן מפקד היחידה: "אנו פועלים בשעה זו בזירה מורכבת מאוד בשיתוף כוחות הכיבוי ויחל"צ שומרון בניסיונות להזיז את האוטובוס ולאתר אנשיו אשר נלכדו מתחת לאוטובוס".

מנחם לף ראש סניף בנימין של איחוד הצלה מסכם: "מדובר בערב קשה עם זירה קשה של אוטובוס שנפל לתהום והתהפך. יצאתי לשטח יחד עם מספר רב של מתנדבי רפואת חירום של הסניף תוך סיוע של מתנדבים נוספים שהגיעו מירושלים ומיישובי השומרון. לאחר צעידה רגלית בחושך ובגשם הגענו לאוטובוס ההפוך והענקנו סיוע רפואי ראשוני לנפגעים שחלקם פונו במסוקים של צה"ל לבתי החולים".

עוד הוסיף מנחם לף: "ברצוני להודות לכלל כוחות החירום וההצלה שיצאו בשעת לילה מאוחרת לסייע בזירת האירוע תוך כדי גשם שוטף בחושך ובבוץ ובתנאים לא תנאים. הנהלת ומתנדבי סניף איחוד הצלה בנימין משתתפים בצערם של המשפחות שיקיריהם נספו בתאונה. ומאחלים רפואה שלמה לפצועים".

צילומים: אורי דיוויס איחוד הצלה, הצלה ישראל, מדברים תקשורת, דוברות כב"ה


























התהפכות כביש 60 אוטובוס ארן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד