י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

חילול שבת בגיוס נהגים למשפחת נתניהו: הנציבות בתגובה ל'בחדרי'

המבקש להעסיק עובדים, לרבות סטודנטים, בשבת - נדרש לבקש אישור מהממונה על חוק שעות עבודה ומנוחה במשרד העבודה, שהינו הגורם היחיד המוסמך לאשר עבודה בשבת".

נתניהו ברכב. צילום: משה מילנר
נתניהו ברכב. צילום: משה מילנר

הכותרת אתמול (חמישי) "חילול שבת פומבי בבלפור" ב"בחדרי חרדים" קיבלה אזכורים רבים בתקשורת הכללית, והרשת געשה ורעשה סביב השאלה מי נתן היתר עבודה בשבת לנהגים שמשרתים את בניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו – בשבתות ובחגים בדרכם לבילויים, והאם אזרחי ישראל אמורים למממן זאת בכלל?

בנוסף, עלתה השאלה מדוע בתו החוזרת בתשובה של נתניהו, מנישואיו הראשוניים – לא מקבלת פינוקים שכאלו ונהג צמוד לבילוייה המשפחתיים או לחייה הפרטיים. השב"כ השיב על כך שזאת משום שהיא "פחות מוכרת ומזוהה בציבור", אולם "בחדרי חרדים" פנה לנציבות שירות המדינה, האחראית על גיוס אותם נהגים לשבתות לחגים, וביקש להבין את חוקיות הדבר.

"לפני שנים רבות אושר למשרד רה"מ לתגבר את צוות הנהגים במשרד בסטודנטים, המועסקים לפי שעות עבודה", אמרו בנציבות שירות המדינה ל"בחדרי חרדים", והוסיפו כי "המכרז שפורסם עתה הינו על סמך אישור זה". עוד הוסיפו ל"בחדרי חרדים" כי "משרד המבקש להעסיק עובדים, לרבות סטודנטים, בשבת - נדרש לבקש אישור מהממונה על חוק שעות עבודה ומנוחה במשרד העבודה, שהינו הגורם היחיד המוסמך לאשר עבודה בשבת".

"לפירוט משימות הנהיגה שהסטודנטים שיועסקו כנהגים יידרשו ע"י המשרד לבצע בשבת - יש לפנות לדובר משרד רה"מ", הגיבו בשירות נציבות המדינה והוסיפו כי "מאחר ומשרות סטודנט אינן משרות בתקן אלא לפי שעות עבודה, יש לפנות למשרד רה"מ על מנת לברר כמה סטודנטים מועסקים על ידם כנהגים".

כזכור, הסאגה החלה לאחר שנציבות שירות המדינה פרסמה מכרז שמיועד לסטודנטים המעוניינים לעבוד כנהגים בסופי שבוע ובחגי ישראל, על פי הפרסום ב'ידיעות אחרונות' – מדובר בנהגים שמסיעים את ילדי ראש הממשלה לבילויים בשבתות ובחגים.

מטעמה של משפחת נתניהו נמסר ל'בחדרי חרדים' כי "הידיעה אינה נכונה, בין השאר מפני שאבנר נתניהו שומר שבת ואינו נוסע בשבת. כל ההחלטות בנושאי האבטחה נקבעות על ידי גורמי הביטחון וליאיר ואבנר אין שום חלק בכך".
נתניהו נציבות שירות המדינה חילול שבת בבלפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד