כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בני ברק: שני פעוטות איבדו הכרה ופונו במצב קשה

בניברק: אנשי הצלה הוזעקו לשני מקרים שונים ונפרדים זה מזה, ובשניהם - פעוט בן חודש וחצי איבד את ההכרה

צילום אילוסטרציה: עוזי ברק
צילום אילוסטרציה: עוזי ברק

שני ילדים כבני חודש וחצי איבדו את ההכרה בבני ברק, בשני מקרים שונים. הם פונו במצב קשה לבית החולים.

בליל שבת הוזעקו מתנדבי 'איחוד הצלה' לרחוב ירושלים בבני ברק, לדירת זוג צעיר שבנם הבכור - פעוט כבן חודש וחצי איבד את ההכרה. לאחר פעולות החייאה הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים, כשהוא עם דופק ונשימה, אך עדיין במצב קשה.

"תוך כדי סעודת שבת נמסר למוקד איחוד הצלה על פעוט שאיבד את ההכרה. הגעתי למקום יחד עם מתנדבים נוספים וראיתי את ישראל אלתר מתנדב איחוד הצלה שמבצע פעולות החייאה מתקדמות על פעוט בסלון הבית של המשפחה" סיפר בצאת השבת יצחק מחבוביאן מתנדב איחוד הצלה. "סייענו לו בפעולות ההחייאה עד שלמרבה הנס חזר דופק ונשימה".

חיים רוטר חובש בארגון "הצלה" הוסיף "כשהגעתי למקום, מצאתי פעוט כבן ארבעה חודשים מחוסר הכרה, ללא דופק ונשימה. התחלתי בפעולות החייאה נמרצות, שבמהלכן חזר הדופק, והוא פונה ע"י ניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים תל השומר".

בבוקר שבת, הוזעקו שוב מתנדבים למקרה דומה ברחוב מיכה בעיר. גם במקרה זה מדובר בפעוט כבן חודש וחצי שאיבד הכרתו. הכוננים ביצעו שוב פעולות החייאה שבסופן חזר הדופק, והוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים במצב קשה.

ישראל אלתר מתנדב איחוד הצלה סיפר בצאת השבת: "הייתי בדרכי לתפילת שחרית בסמוך למיקום האירוע ומוקד איחוד הצלה עדכן אותנו כי הילד ללא הכרה וללא דופק ונשימה. הגעתי למקום בתוך פחות מחצי דקה והתחלתי בפעולות החייאה מתקדמות בסיוע דפיברילטור שקיבלתי מראש סניף איחוד הצלה בבני ברק אפי פלדמן בליל שישי. למרבה הנס ההחייאה הסתיימה ב"ה כהחייאה מוצלחת כשחזר דופק ונשימה".
החייאה פעוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד