י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מטלטל • האב השכול מספר: "ראיתי את פני השוטר והבנתי שנחמן נרצח"

נחמן ז"ל, בנו של הרב ישראל עתיה - מבכירי חסידי ברסלב בטבריה, נרצח בעת שסעד סעודת שבת בבית משפחת סלע במגדל • אחיו נתן ניצל: "שיחקתי שאני מת והבטחתי את כל הכסף שלי לצדקה" • האב מבכה את בנו: "הוא בדיוק סיים את ספר התהילים"

הרב ישראל עתיה הערב. (באדיבות המצלם)
הרב ישראל עתיה הערב. (באדיבות המצלם)

טרגדיית מגדל: פרטים בלעדיים ל'בחדרי חרדים'. המשפחה התגוררה בעבר סמוך לירושלים. הנרצחת עבדה 'בקניון רמות'. הבעל, החשוד ברצח, עבר תאונה לפני כחצי שנה, תאונה שהשפיעה על נפשו.

הטרגדיה הנוראית במושבה מגדל הסמוכה לטבריה, מתחילה לקבל פנים, על אף שהנסיבות לא ברורות, והחקירה עצמה נמצאת תחת איסור פרסום, 'בחדרי חרדים' מנסה להביא את הסיפור של המשפחה, שחזרה בתשובה בשנים האחרונות, ושל אלה שנרצחו.

הילד בן ה-11 שנרצח, הוא נחמן עתיה ז"ל, בנו של הרב ישראל עתיה מבכירי חסידי ברסלב בטבריה. הם סעדו אצל משפחת סלע, כאשר האב, חוזר בתשובה טבח במשפחתו.

נתן עתיה בן 10, אחיו של נחמן ז"ל, נפצע קשה באירוע ומצבו מוגדר קשה אך יציב. הוא עבר ניתוח בבית החולים רמב"ם.

נחמן עתיה ז"ל בן ה-11 הוזמן עם אחיו בן ה-10 נתן לסעודת שבת אצל השכנים, משפחת סלע. אבי המשפחה, שדקר למוות את אשתו דור ואת שני בניו הקטנים - דקר גם אותם. שני הילדים למדו בתלמוד תורה חמדת התורה, בנשיאות המקובל הרב דב קוק בטבריה.

"ראיתי את הפנים של השוטר והבנתי שנחמן נרצח", תיאר בכאב האב ישראל. האב הוסיף כי: "נחמן בדיוק סיים את ספר התהילים בשבת".

הילד נחמן עתיה ז"ל לפני חודש. (באדיבות המצלם)צילום: הילד נחמן עתיה ז"ל לפני חודש. (באדיבות המצלם)
הילד נחמן עתיה ז"ל לפני חודש. (באדיבות המצלם)

הרוצח למד בכולל
מזכיר המועצה הדתית במגדל, דוד ברדוגו, מספר בכאב ל'בחדרי חרדים' על משפחת הרוצח: "בני הזוג, התחתנו כחילונים לפני כחמש שנים, לאחר החתונה החלו להתקרב לדת. לפני כשנתיים הם חזרו בתשובה ממש, ושמרו מצוות קלה כבחמורה. הבעל אף למד תורה בכולל המרכזי בישוב מידי יום.

"הרב שקירב את בני הזוג לדת הוא הרב יגאל ממליה רב הישוב. ההורים של בני הזוג כל הזמן היו גאים בכך שהזוג חזרו בתשובה, וניהלו בית דתי. ע"פ מה שהבנתי הרצח היה בפתאומיות, אתמול בני הזוג עוד עשו קידוש ואכלו סעודת שבת יחד".

עוד הוא מספר ל'בחדרי חרדים':"לפני כחצי שנה הבעל (החשוד ברצח א.מ) עבר תאונת דרכים כאשר התהפך עם רכבו בצומת מגדל. לאחר חודשים השתקם, ואז נהפך לבנאדם אחר, מופנם ושקט מאוד, יחד עם זאת אבל לא ראו עליו שום תסמין בעייתי. אחרי שהשתקם מהתאונה הוא גם המשיך להגיע מידי יום ללמוד בהתמדה בכולל".

"הישוב מגדל, הוא ישוב קטן ומשפחתי, כולם כאן בהלם מוחלט, וטלטלה. רוב המשפחות כאן הם חמולות (משפחה גדולה שהתחתנה עם משפחה גדולה)".

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי המשפחה התגוררה עד לפני שנתיים וחצי בפרברי ירושלים - שכונת הר שמואל שבגבעת זאב. לפרנסתה עבדה האשה בחנות תכשיטים, בקניון רמות.

אריה קפלן בעל חנות הכספת בה עבדה, מספר ל'בחדרי חרדים': "כשדור ע"ה הגיע אלי להתקבל לעבודה לפני כשלוש שנים לא היה לה שום נסיון בתחום, אבל החלטתי לקבל אותה לעבודה בגלל הרצון להצליח שהיה לה. למרות שאני לא מקבל עובדים בלי נסיון בתחום.

"היא אכן הביאה את העסק להצלחה גדולה. אחרי חצי שנה, לפני כשנתיים היא עברה לגור במגדל, בטענה ששם משפחתה גרה, והם יסייעו לה בתחום הכלכלי".

על דמותה של הנרצחת הוא מספר ל'בחדרי חרדים': "היא הייתה צדקת מאוד, גם כשהיה לה קשה היא תמיד לקחה את זה לטובה, ולאמונה. לא ראיתי מעולם בעיות שהיה לו עם בעלה, תמיד הם היו בשמחה ואחווה. אני עדיין לא מעכל שמי שעבדה אצלי נרצחה".

האם דור ע"ה חזרה בתשובה וביקרה לאחרונה מספר פעמים אצל הרבנית קוק מטבריה.,

אחד ממכרי המשפחה מספר ל'בחדרי חרדים' על שיחת טלפון בין האב לבן נתן: "אבא תרוץ לשם אולי אתה יכול עוד להציל את נחמן", הוא סיפר לאביו, "שיחקתי שאני מת והבטחתי לה' את כל הכסף שלי לצדקה".

הציבור נקרא להתפלל לרפואת הילד נתן בן אורה הנמצא כעת בחדר ניתוח וזקוק לרחמי שמים מרובים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המשטרה דורשת את נתיחת גופתו של נחמן ז"ל, אבל המשפחה מתנגדת.
נחמן עתיה מגדל טרגדיה רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד