ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

החמרה במצב הגראי"ל שטיינמן; מקורבו: "המצב לא טוב"

דאגה רבה בבית החולים במעייני הישועה בחדרו של מרן הגראי"ל שטיינמן • בשעה האחרונה ראש הישיבה אינו מגיב ונשקלת אפשרות לחברו למכונת הנשמה • בהוראת הגר"ח קנייבסקי על כולם לומר כעת פרק קמ"ב בתהילים, בישיבות עצרו את הלימוד

הגראי"ל שטיינמן. צילום: שוקי לרר
הגראי"ל שטיינמן. צילום: שוקי לרר

העולם היהודי ממשיך לעקוב אחר מצבו של הגראי"ל שטיינמן: לאחר שבמהלך הלילה (ראשון) התייצב מצבו, בשעות האחרונות חלה החמרה ומקורביו אומרים כי "המצב לא טוב". על פי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' הדאגה נוכח מצבו של הרב גדולה מאוד, שכן הבוקר הוא רדום ואינו מגיב. קשיי הנשימה משמעותיים ובשעה הקרובה תתקבל ההחלטה האם לחברו למכונת הנשמה.

(עודכן 10:12)

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מוקדם יותר אומר מקורבו הבוקר כי המצב "לא טוב", וכי מבקשים מהציבור לקרוע שערי שמים, "צריך להעתיר בתפילה ותחנונים ולהרבות בלימוד התורה בתענית דיבור לרפואתו השלימה, והן א-ל כביר לא ימאס תפילת רבים". הגר"ח קנייבסקי שלח את חתנו הגאון רבי שרגא שטיינמן לתפילה מיוחדת בציונו של החזון איש זצ"ל. במקום מתקיים מנין מיוחד, בהשתתפות שומעי שיעורו של הגראי"ל.

בהוראת הגר"ח קנייבסקי עצרו את סדר הלימוד בישיבות הקדושות כעת, והקריאו את פרק "משכיל לדוד" לרפואתו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. בישיבת מיר בירושלים ניגש הגאון רבי יצחק אזרחי לאמירת תהילים באמצע הסדר, בבית המדרש המרכזי. בנוסף, בישיבת סלבודקה נערכת אמירת תהילים בנוכחות ראשי הישיבה.

לפני התיבה בכולל פוניבז' עובר תלמידו הגאון רבי יהודה אריה דינר, רב בית הכנסת "דברי שיר" ומרכז העיר. הגאון רבי יעקב אדלשטיין, שעודכן הבוקר על ההחמרה במצבו של הגראי"ל, הורה לשוהים לצדו לקרוא בקול 10 פרקי תהלים ולאחר מכן ערך מי שבירך לרפואתו. במרכז החינוך העצמאי הוציא המנכ"ל אליעזר סורוצקין מכתב לכל המורים והמורות להעתיר בתפילה לרפואת ראש הישיבה.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח הבוקר עם מנכ"ל בית החולים מעייני הישועה הרב שלמה רוטשילד ועם ח״כ משה גפני, וביקש לדרוש בשלומו של גדול הדור. "תפילותיי נתונות לשלומו של גדול הדור הרב אהרן יהודה לייב שטינמן ואני יודע שהוא נתון בידיים הטובות ביותר. תודה לכם על הטיפול המסור ואנו פה נמשיך ונתפלל לשלומו", אמר הנשיא.

כזכור, אמש פונה ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן לבית החולים באופן דחוף, בעקבות כך שהקושי בנשימה הפך למדאיג. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב סובל מחום וקשיי נשימה. הרב מוזן באמצעות זונדה ישירות אל הקיבה, ובחסדי שמיים נמצא בהכרה מלאה ומקבל סיוע נשימתי.

הדאגה הרבה אמש בעקבות אותם קשיי נשימה משמעותיים, הביאה שני שרים לפרסם הודעה ברשתות החברתיות. השר גלעד ארדן והשרה מירי רגב ביקשו מהציבור להתפלל לרפואת מנהיג הדור.

בהיכלי התורה והישיבות נערכו תפילות אמש, עם היוודע דבר אשפוזו של ראש הישיבה. הציבור נקרא להתפלל לרפואת מרן רבי אהרן יהודה לייב בן גיטל פייגא, בתוך שאר חולי עמו ישראל.
הרב שטיינמן דאגה סיעו נשימתי בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד