כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הנתונים החמורים ייחשפו; כך ישכנעו החרדים את ועדת השבת • צפו

פרסום ראשון: לקראת פגישת הנציגים החרדים והדתיים בירושלים עם חברי הוועדה למען השבת ושמירת הסטטוס קוו בירושלים, שיגרו היום חברי הוועדה מצגת מפורטת לחברי המועצה, שבה הם מציגים את עמדת הוועדה בכל הקשור לסטטוס קוו ולהסכמים של ראש העיר ניר ברקת עם המפלגות החרדיות • המצגת המלאה - בפנים

ניר ברקת. צילום: דוברות עיריית ירושלים
ניר ברקת. צילום: דוברות עיריית ירושלים

לקראת פגישת הנציגים החרדים והדתיים בירושלים עם חברי הוועדה למען השבת ושמירת הסטטוס קוו בירושלים, מנכ"ל העירייה אמנון מרחב ועו"ד יצחק מירון, שיגרו היום חברי הוועדה מצגת מפורטת לחברי המועצה, שבה הם מציגים את עמדת הוועדה בכל הקשור לסטטוס קוו ולהסכמים של ראש העיר ניר ברקת עם המפלגות החרדיות.

במצגת, מתייחסים חברי הוועדה לנתונים שנחשפו ב"בחדרי חרדים", רשימת החנויות והעסקים הפתוחים בשבת ותגובת ראש העיר ברקת. "בחדרי חרדים" עם המצגת המלאה בפרסום ראשון.


המצגת

במכתב המצורף למצגת כותבים חברי הוועדה לחברי המועצה החרדים והדתיים: "מתוך הערכה ושיתוף פעולה למאבקכם הנחוש לשמירת הסטטוס קוו בירושלים, פלטרין של מלך, נתכבד בזה לשלוח לכם מצגת מפורטת ומקיפה, שהוכנה על ידי פעילינו המסורים, ובה תשובות ברורות וסדורות כנגד טענותיו של ראש העיר, ניר ברקת, כפי שהוצגו על ידו בפגישתו עם ראשי הסיעות החרדיות בכנסת".

עוד מוסיפים חברי הועדה במכתבם: "דגש מרכזי וחשוב הושם על שלושת הפרות הסטטוס קוו החמורות ביותר, שראש העיר נמנע מלהתייחס אליהן במסמך שלו. מדובר ביוזמות הקשורות לפעילות העירייה ומעורבותה הישירה, דבר שכנגדו יש למחות ביתר שאת, גם משום החומרה הגדולה שיש במימון ובמעורבות העירונית בחילולי השבת, שנופל על אחריות ציבור משלמי המיסים כולו, וגם משום שאלה הם הדברים שראש העיר יכול, לו רק ירצה, לעוצרם מיידית".

כזכור, וכפי שפורסם ב"בחדרי חרדים", בהודעה ששיגר בשבוע שעבר מנכ"ל העירייה מרחב לחברי המועצה נכתב: "כידוע לכם מנכ"ל העירייה ועו"ד יצחק מירון מונו על ידי ראש העיר והשרים דרעי, ליצמן, אריאל וח"כ גפני לבחון ולברר את העובדות בעניין הסטטוס קוו בירושלים בהקשר לעירייה וחברות הבת שלה ולפעילות המסחרית בעיר ולהגיש את מסקנותיהם והמלצותיהם".

מרחב הוסיף: "ביום שני בין השעות 10:00-13:00 יפגשו חברי הצוות את חברי מועצת העיר המעוניינים להציג בפני הצוות את דעותיהם והצעותיהם בעניינים בהם נדרש הצוות, כאמור לעיל".

כזכור, בעקבות פגישת הח"כים החרדים עם ברקת הוחלט על הקמת ועדה שתבחן את הסטטוס קוו בבירה, בה חברים מנכ"ל העירייה מרחב ועו"ד מירון. חברי הוועדה אמורים להגיש את המסקנות בתוך 30 יום מהפגישה.

כזכור, הסערה החלה לאחר חשיפת "בחדרי חרדים" בנוגע לרשימת החנויות המלאה במרכז העיר המחללים שבת. מנגד, ברקת הציג לחברי הכנסת רשימה, שאף היא נחשפה לאחר מכן ב"בחדרי חרדים", בה מוצגת טענתו כי הוא אוכף את חוק העזר.


מאבק השבת ניר ברקת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד