י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

גוגל הסירה כ-2 מיליארד פרסומות "ממולכדות" שהיטעו את הגולשים

ברבעון האחרון של 2016 חסמה גוגל יותר מ-200 אתרי תוכן משירות הפרסום שלה גוגל אדסנס

משרדי גוגל. צילום: סרגי אטל, פלאש 90
משרדי גוגל. צילום: סרגי אטל, פלאש 90



ימים ספורים לאחר הבחירות בארה"ב, מי שהקליד את המילים "תוצאות הבחירות הסופיות 2016" בגוגל, קיבל בתוצאה הראשונה בלוג וורדפרס שנקרא "70News". הבלוג הציג מאמר עם הכותרת הבאה: "המספרים הסופיים של בחירות 2016: טראמפ זכה גם במדד הפופולריות (62.9 מיליון מול 62.2 מיליון) וברוב האלקטורטים (306-232)..", אך במציאות - הילארי קלינטון הובילה על דונלד טראמפ ב-2.8 מיליון קולות.

הבחירות בארה"ב העצימו את תופעת החדשות המזויפות ואף הביאו להאשמתן של ענקיות האינטרנט פייסבוק וגוגל בכך שהן לא מנעו את הפצת התוכן המזויף מה שהשפיע על דעת הקהל ותרם לתוצאות הבחירות.

בגוגל החליטו לנהל מלחמה בתופעה ועל פי החברה ברבע האחרון של 2016 ענקית החיפוש באינטרנט חסמה יותר מ-200 אתרי תוכן משירות הפרסום שלה גוגל אדסנס (Google AdSense). אדסנס הוא הכלי שעוזר לאתרי תוכן להרוויח כסף מהרצת מודעות גוגל בתוך האתר עצמו. בדו"ח סיכום השנה בפרסום של גוגל נכתב כי ב-2016 החברה הקשיחה את מדיניות טיפול באתרי תוכן שמפרסמים מאמרים מזויפים על מנת למשוך גולשים - על ידי הפסקת הצגת מודעות באתרים האלו ואף ביטול חשבון המשתמש של חלקן.

על פי גוגל, מנובמבר ועד דצמבר 2016 הם בדקו 550 אתרים שנחשדו בסילוף תוכן, לרבות אתרים שמתחזים לאתרי חדשות מתוכם הם פעלו נגד 340 שהפרו את מדיניות החברה כאשר 200 אתרים נחסמו משירות הפרסום לצמיתות.

עוד פירסמה החברה כי לאורך 2016 היא הסירה 1.7 מיליארד פרסומות שהפרו את תקנות החברה - פי שניים יותר מהשנה הקודמת. בגוגל מסבירים כי החברה משקיעה רבות בשיפור האלגוריתם שמאתר וחוסם פרסומות בעייתיות. מהנתונים שהציגה החברה - בשנה שעברה היא חסמה יותר מחמש מיליון פרסומות לאתרי הלוואות, 80 מיליון פרסומות לאתרים שמסייעים בהונאה כמו כאלו שמוכרים תעודות גמר או עבודות אקדמיות מזויפות, 112 מיליון קישורים לנוזקות ו-68 פרסומות לתרופות לא חוקיות.

בעיקר מסבירים בחברה המטרה היא למנוע מלכודות קליקבייטים - קישורים שמטעים את הגולשים באמצעות כותרת מוגזמת במטרה להרוויח מפרסומות באותם אתרים, ולדבריהם הם הסירו 1.3 מיליארד קישורים כאלו.
גוגל פרסומות באינטרנט אתרי תוכן גוגל אדסנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד