ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

השיר של MBD דלף: גניבה או תעלול יח"צני?

אחרי שהשיר 'הנני רופא לך' של הזמר מרדכי בן דוד דלף לרשת, אומר הזמר הפופולארי ל'בחדרי חרדים': "זו גניבה, ואני אתבע את המדליף" • גורמים בתעשיית המוזיקה: "לא מן הנמנע שמדובר בתעלול שיווקי" • כל הפרטים

מרדכי בן דוד. צילום: אוריה הלר
מרדכי בן דוד. צילום: אוריה הלר

האלבום החדש של מרדכי בן דוד נמצא בשלבי הכנה אחרונים, ועתיד לראות אור אחרי ט"ו בשבט. אלא שקודם לתאריך ההשקה הרשמי, אחד מהשירים באלבום, 'הנני רופא לך', דלף לו לרשת, למורת רוחו של בן דוד.

בראיון לאתר 'בחדרי חרדים' זועם מב"ד על ההדלפה. "זו גניבה. השיר הוקלט ביום חמישי האחרון, ועדיין לא מוכן לגמרי. מה שדלף זו הסקיצה של השיר, וזה פוגע בי ברמה המקצועית. מי שעשה את זה הוא רשע, ועשה לי נזק בלתי הפיך".

"אני לא מצליח להבין את הדבר הזה. זה חומר פרטי. זה שייך לי ורק לי. מי התיר לאותו אחד ללכת ולהוציא את זה? אני מאמין שהוא עשה את זה מטיפשות ולא מרוע - שלח לחבר שלו ואמר לו שלא יוציא, והחבר שלח הלאה וכו'. בשורה התחתונה זה פגע בי בצורה שאין דרך חזרה. מעוות לא יוכל לתקון".

לשאלת 'בחדרי חרדים' אם יש לו השערה מי עומד מאחורי המעשה, אומר בן דוד כי "יש רק שלושה אנשים שיכולים היו לעשות את זה, ואין לי ספק שאחד מהם הוא זה שעשה את העוול הזה. אני מתכוון למצוא מי מבין השלושה הדליף, ושכרתי לשם כך חוקר פרטי. לא מן הנמנע שאדרוש משלושתם ללכת להיבדק במכונת אמת".

בן דוד ממשיך ואומר כי מי שעשה את זה לא ייצא נקי: "אני מתכוון לתבוע אותו בבית משפט. קיבלתי אישור מהדיין הגאון הרב מנחם מנדל שפרן ללכת לערכאות. כשיש גניבה הולכים למשטרה, וזה מה שאני עושה".

זו לא הפעם הראשונה ששירים דולפים לרשת עוד טרם ההשקה הרשמית. לפני כשנה וחצי דלף לרשת שירו של אברהם פריד "הנני בידך", ופריד צוטט אז כאומר - "מציע למי שהדליף שיר ללא ידיעתי לבקש ממני סליחה". גם אז היה מדובר בשיר מתוך אלבום שיצא מאוחר יותר.

לעומת זאת, גורמים בתעשיית המוזיקה מטילים ספק באותנטיות של המקרה. לטענתם "מדובר בטריק ישן של יחסי ציבור. היחצ"ן מדליף את השיר, השיר עף ברשת, לאחר מכן הזמר עולה לראיון בו הוא זועם על ה'גניבה' כביכול', וכך השיר מקבל מנה גדושה של יחסי ציבור".

"במקרה של אברהם פריד זה היה מאד שקוף", אומרים אותם גורמים ל'בחדרי חרדים'. "השיר שדלף כביכול היה כמעט מוכן לחלוטין, וקשה מאד להאמין שבמקרה ההוא השיר באמת נגנב. המקרה הנוכחי לא ממש דומה, כי מבחינה מקצועית זו נשמעת גרסת סקיצה, וקשה להאמין שמרדכי בן דוד ישחרר דבר כזה, אבל לך תדע".

מרדכי בן דוד, בראיון ל'בחדרי חרדים', שולל את הטענה הזו לחלוטין: "לא מדובר בקמפיין, ולא מדובר במסע יח"צ. אני מקפיד שהשירים שלי ייצאו בצורה מסודרת ומקצועית. זה יצא בצורה של 'חפערייט' וגניבה, ואתם תראו שאני אתבע את המדליף".
מרדכי בן דוד הנני רופא לך הדלפה סינגל אלבום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד