ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אב הילד הנרצח: "נחמן, תמחל לי, לאמא ולאחים; יום שחור"

מאות בני אדם השתתפו במסע הלוויית הילד נחמן עתיה ז"ל, בן ה-11 שנרצח בשבת האחרונה יחד עם שכניו • אביו של הילד כתב בכאב: "השמים כחולים מידי בשביל יום כל כך שחור. נתן נשאר להאיר, נחמן חזר לאור" • תיעוד ממסע ההלוויה

ההלוויה
ההלוויה

מאות בני אדם השתתפו היום (ראשון) במגדל במסע הלווייתו של הילד נחמן עתיה ז"ל, בן ה-11 שנרצח בשבת האחרונה יחד עם שכניו. במסע הלוויה השתתף המקובל הצדיק רבי דב קוק מטבריה שבמוסדותיו מתחנכים ילדי המשפחה.

אביו של הילד, ר' ישראל עתיה, מחסידי ברסלב, לא נשא דברים בהלוויה ובמקומו נשא דברים ידידו, ר' דוד שדה, שהקריא דברים בשם האב.

"נחמן הצדיק, באופן מפתיע אני צריך להספיד אותך שלא כדרך העולם. אני רק רוצה לספר את השתלשלות האירועים, של השבת האחרונה".

"בליל שבת באת עם יוזמה משלך לסיים את כל ספר התהלים, אני קצת הופתעתי, שכן לא מדובר ב'תיקון הכללי' שהיית רגיל לעשות. כמובן שעודדתי אותך והתחלת מיד אחרי הסעודה והגעת לפרק פ"ג. קמת איתי בבוקר התפללתי שחרית בישמח זבולון ואמרנו הלל בשירה נפלאה בחצר הכולל".

"במהלך התפילה, בזמן שאני הארכתי במוסף אתה סיימת את כל ספר התהלים, חזרנו לעשות קידוש בבית ואתה הלכת לסעודה שלא חזרת ממנה".

"נחמן אתה היית צדיק, תמחל לי לאמא ולכל האחים והאחיות אם ציערנו אותך יתר על המידה. היום אני מבין שנפלה בחלקי זכות להיות אבא שלך וכמו תמיד אפשר להעריך את זה רק אחרי שנפרדים ואם נפרדנו כך, כנראה שאתה צדיק גדול.

"זכית להיקרא על שם הצדיק, זכית להיות אצלו לפני גיל 7 כמו שהרב'ה ציווה. היה לך חן של יוסף הצדיק, אבא רוצה את הכי טוב לבן שלו ואני, אבא שלך, אומר לך עכשיו הדבר הכי טוב בשבילך זה מה שאתה יודע כל החיים מהבית, תבקש את רבנו".

"השמים כחולים מידי בשביל יום כל כך שחור, נתן נשאר להאיר, נחמן חזר לאור".

"אנו מודים לכל עם ישראל על התפילות לבן שלנו, נתן שיהיה בריא. דבר אחד יש לי לומר לעם ישראל - ה' נתן לנו מתנה לפיקדון - תאהבו אותם תגדלו אותם בדרך הנכונה כמו שנחמן היה כל כולו אהבת ישראל ויתור ונתינה כן נזכה כולנו לגאולה השלמה במהרה בימינו אמן".

מסע ההלוויה בבית העלמין במגדל. צילום: בחדרי חרדים














































נחמן עתיה מגדל רצח הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד