י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נאשם חרדי שר בדיון - ונעצר עד תום ההליכים

שבועיים לאחר מעצרו, בית משפט השלום בירושלים האריך עד תום ההליכים את מעצרו של בנימין פרידמן (44), תושב בית שמש. כך נודע ל'בחדרי חרדים'. הסיבה: "מצפצף פעם אחר פעם על בית המשפט"

אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)
אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)

שבועיים לאחר מעצרו, בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ראשון) עד תום ההליכים את מעצרו של בנימין פרידמן (44), תושב בית שמש. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

נגד פרידמן הוגש כתב אישום על עבירות של השגת גבול והכשלת שוטר בעת מילוי תפקידו בעיר מגוריו. המשטרה ביקשה בעבר להותירו במעצר בית עד תום ההליכים מחשש כי יתחמק מהליכי השפיטה כפי שעשה בעבר.

באחד הדיונים הוא אף פצח בשירת "בשלטון הציונים אין אנו מאמינים..", כך גם במהלך החקירות במשטרה; השתתפות בהפגנות בבית שמש במתחם גולובנציץ' והפרעה לשוטרים במקום; הפרת הוראה חוקית ועוד ועוד.

לאחר שפעם אחר פעם הוא לא התייצב לבית המשפט או שסירב לשתף פעולה, הוא נעצר לפני שבועיים והמשטרה הגישה בקשה למעצר עד תום ההליכים.

"עסקינן במשיב ששב ונעצר פעם אחר פעם כל כמה חודשים בגין ארוע של הפרת סדר" אמר נציג המשטרה בדיון. "בית המשפט שם מבטחו בו ומחליט לתת אמון במשיב ולהורות על שחרורו בתנאים ולמרות זאת המשיב "מצפצף" על הוראות ביהמ"ש ומפר את תנאי שחרורו פעם אחר פעם".

לדבריו, "אם זה לא מספיק המשיב מסכל שוב ושוב את האפשרות לדון אותו בכל האירועים בהם הוא מואשם ולמעשה הביא לכך שכתבי אישום רבים הותלו ולאחר מכן נמחקו עקב התנהגותו".

לעומת זאת, פרקליטו אמר כי אינו מצדיק את התנהגותו, אך "יחד עם זאת הבקשה אין לה מקום. חברי לא טוען למסוכנות ושיבוש הליכים, אלא רק לאי התייצבות לדיונים. יש להם כלים לכפות עליו התייצבות. ההליך מיותר".

השופט דוד שאול גבאי-ריכטר אמר בסיום הדיון: "לאורך כל הדיונים בתיק, גם כשהמשיב הובא באמצעות שב"ס והתייצב לדיונים, הוא שורר לו וזימרר לו במהלך הדיונים ולא איפשר את ניהולם התקין אלא בהעדרו". עוד הוסיף כי פרידמן "מבזה באופן חוזר ונשנה את בית המשפט. לא אחת ניתנו צווי שחרור ותנאים בעניינו והדבר לא הבטיח את התייצבותו. נדמה לי כי מיצינו את היכולת להבליג ולהכיל את התנהגותו של המשיב. ספק בעיני אם התנהגותו מהווה ביטוי לתרבות כלשהי שכן אף במקורותינו יש לכבד ערכאות".

יש לציין כי פרידמן לא נכח בדיון בעניינו מאחר וכשהגיעו אנשי שב"ס להביאו לאולם הדיונים הוא היה באמצע תפילה ולא נענה לבקשות הסוהרים.
בית המשפט תום ההליכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד