ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

רגע האמת הגיע: הנציגים לרה"מ - בטל את מתווה הכותל תוך שבוע

רגע האמת הגיע: הנציגים החרדים שיגרו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הם דורשים שיעלה כבר ביום ראשון הקרוב הצעה במליאת הממשלה לבטל את מתווה הכותל: "דרישתנו החד משמעית הינה להגיש החלטה המבטלת את מתווה הכותל"

פגישת הנציגים עם הרבנים הראשיים, היום
פגישת הנציגים עם הרבנים הראשיים, היום

רגע האמת הגיע: הנציגים החרדים שיגרו הערב (ראשון) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הם דורשים שיעלה כבר ביום ראשון הקרוב הצעה במליאת הממשלה לבטל את מתווה הכותל.

במכתב מציינים הנציגים - השר אריה דרעי, השר יעקב ליצמן, השר דוד אזולאי, השר אורי אריאל וח"כ משה גפני - את פגישתם עם הרבנים הראשיים, עליה פורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", בה הוחלט על ביטול המתווה.

במכתב כותבים הנציגים: "הנדון: דרישה דחופה לביטול החלטת הממשלה (על מתווה הכותל. י.ג.).
כפי הידוע לכבודו, בימים הקרובים עתיד בית המשפט הגבוה לצדק לדון בעניין העתירה כנגד העיכוב בביצוע החלטת הממשלה שבכותרת, הן כנגד ההחלטה גופא והן כנגד העיכוב בביצועה.

"אשר על כן, בהמשך לפגישה שנערכה היום עם כבודו, נועדנו עם כבוד הרבנים הראשיים לישראל שליט"א ובפגישה שנערכה בלשכתם יחד עם רב הרובע היהודי, הרה"ג אביגדור נבנצאל שליט"א, קבלנו את הכרעת כבוד הרבנים הראשיים לישראל בה נדרשנו להודיע לכבודו כי דרישתנו החד משמעית הינה להגיש לשולחן הממשלה כבר ביום א' הקרוב החלטה המבטלת את החלטת הממשלה שעניינה מתווה הכותל, אשר החלטה זו הינה בניגוד להחלטת מועצת הרבנות הראשית מקדמת דנא".

בנוסף, הנציגים החרדים הציגו לראש הממשלה דרישה לפיה יינתן ייצוג משפטי עצמאי חיצוני לרבנות בדיון בבית המשפט: "כמו כן, לנוכח המועד בו אנו נמצאים, דרישתנו כי תנחה את היועמ"ש כי יינתן ייצוג משפטי עצמאי חיצוני לרבנות הראשית לישראל בעתירה המונחת לפני בית המשפט על מנת שתובא עמדת הרבנות הראשית במלואה לפני בית המשפט".

לסיום כותבים הנציגים: "נוכח הדחיפות, ומאחר ואין אנו יכולים לשאת באחריות תוצאות החלטת הממשלה העלולה לפגוע באחדות העם ולפגוע פגיעה אנושה בקדושת שריד בית מקדשנו ותפארתנו, מקום אשר לא זזה ממנו שכינה מעולם, נבקשך כי תינתן הנחיה כאמור, הן בעניין ביטול החלטת הממשלה והן בעניין ייצוג עצמאי חיצוני לרבנות הראשית".



מתווה הכותל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד