כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חברת החממה מנצרת שעשויה לעזור לרופאים ופרמדיקים להציל חיים

גייד אין מדיקל פיתחה התקן חיצוני חד-פעמי המוצמד כמדבקה על צוואר המטופל ומאיר את פנים הגרון - כדי לסייע לרופאים להחדיר צינור לקנה הנשימה • חברת התרופות כצט נכנסת כמשקיעה חדשה בחברה

פצוע מפונה באמבולנס לבית החולים. צילום: אוליבייה פיטוסי
פצוע מפונה באמבולנס לבית החולים. צילום: אוליבייה פיטוסי



אינטובציה – תהליך של החדרת צינור לקנה הנשימה - היא אחת הפרוצדורות השכיחות בעולם הרפואה. בעולם מבוצעות מדי שנה כ-50 מיליון אינטובציות. אולם מדובר בפרוצדורה מסוכנת, הדורשת רמת מיומנות גבוהה, דיוק ומהירות - שכן המטופל אינו נושם בזמן החדרת הצינור. חוסר ניסיון של הרופא או הפרמדיק, תנאי סביבה או הפרשות בלוע המקשים על הראות - עלולים להיות קריטיים ולעלות לו בחייו. חברת גייד אין מדיקל מחממת NGT3 שבנצרת פיתחה מכשיר שעשוי לסייע לרופאים בבתי חולים ולפרמדיקים בשטח בביצוע התהליך.

הבוקר הודיעה החברה כי השלימה סבב גיוס הון של כ-500 אלף דולר (שני מיליון שקל) מחברת התרופת כצט, ומהמשקיע הפרטי ד"ר סלבדור פאסקוול, המייסד והבעלים של קרן פאסקוול המחזיקה במספר בתי חולים בספרד. הגיוס החדש מביא את סך ההשקעות בחברה לכ-1.3 מיליון דולר (5 מיליון שקל). ההון ישמש את החברה עבור ניסויים קליניים וטיפול בקבלת אישורים רגולטורים.

מכשיר ה-IRRIS של החברה הוא התקן חיצוני המוצמד כמדבקה על צוואר המטופל ומעביר לתוך הרקמות אור באורך גל מסוים ומאיר את פנים הגרון. האור אינו נראה לעין האנושית אך מזוהה במכשיר הווידאו-לרינגוסקופ שמשמש את הרופאים והפרמדיקים בעת החדרת צינור ההנשמה. החברה צופה כי תוכל למכור את ההתקן ב-35 דולר ליחידה לשימוש חד פעמי.

גייד אין מדיקל הוקמה ב-2015 על ידי שלושה יזמים - אריאל שרם, המנכ"ל, ד"ר אלחנן פריד, מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים הדסה הר הצופים, המשמש כיועץ הקליני של החברה; ואיתי חיות, פיזיקאי בתחום האופטיקה ודירקטור בחברה. שרם התנסה באינטובציות בתנאי שטח במסגרת שירותו הצבאי כחובש ביחידת החילוץ 669, הוא חבר לפריד ולחיות במסגרת לימודיו בתכנית היזמות הביו-רפואית של האוניברסיטה העברית בשיתוף בית חולים הדסה.

עד כה החברה ביצעה ניסיון קליני ראשון והתחילה בייצור ראשוני של המכשיר. בימים אלה הוא נמצא בתהליך אישור CE של האיחוד האירופי, שצפוי להסתיים בתוך חודשיים ובחברה מקווים כי עד סוף השנה יתקבל גם אישור ה-FDA. במהלך 2017, החברה מתכננת לבצע ניסויים קליניים שיווקיים עם רופאים מובילי דעה כדי לבסס את הערך הקליני של המוצר במצבים שונים.
אינטובציה קנה הנשימה עולם הרפואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד