כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הקונסרביטיבים: נקבל גם חברים לא יהודים

משבר ערכי או הצטמקות מבורכת? הקהילה הקונסרבטיבית תצביע על החלטה לפיה היא תקבל אליה גם חברים שאינם יהודיים, גם לשיטתם. כל הפרטים על סערת ההתבוללות החדשה

גוים בבית כנסת? צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי
גוים בבית כנסת? צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי

התנועה הקונסרבטיבית בארה"ב תביא להצבעה את ההצעה לאפשר לקהילות שתחתיה לקבל לשורותיהן חברים לא יהודים, זאת בניגוד למצב כיום, בו מוגבלת החברות בבתי הכנסת, מטבע הדברים, ליהודים בלבד. בתנועה הקונסרבטיבית אומרים כי "קיים צורך שכל קהילה תפתח קריטריונים משלה לחברות בה".

סטיבן ורניק, מראשי התנועה, אמר כי הקריטריונים הנוכחיים לחברות בקהילה אינם עומדים בקנה אחד עם מציאות של זוגות מעורבים רבים - שאחד מהם יהודי והשני אינו. לדבריו, "ההגדרה השמרנית של מיהו יהודי נותרה נחלת הרשויות המשפטיות. נכון לעכשיו, התנועה הקונסרבטיבית רואה כיהודי רק מי שנולד לאם יהודייה או שהתגייר". ורניק מוסיף כי גויים רבים כבר חברים, למעשה, בבתי כנסת קונסרבטיביים משום שהתחתנו עם משפחות יהודיות שכבר משלמות חברות בקהילה. לדעתו, אין חשש שגויים ירצו לקחת חלק בהנהגות הקהילות או ינסו להשתלט עליהן.

סוכנות הידיעות JTA מדווחת כי המהלך ננקט מאחר שבתי הכנסת של היהדות הקונסרבטיבית הולכים ומתרוקנים בשל אחוזים גבוהים מאוד של התבוללות בקרב חברי הקהילות. בהצעה החדשה שתועלה להצבעה נכתב כי "יש לציין את הגיוון בין ובתוך הקהילות שלנו ולעודד חיבור של כל מי שמחפש בית רוחני וקהילתי, בסביבה יהודית אותנטית ודינמית. אנו קוראים לכל הקהילות שלנו לפתוח את שעריהן לכל מי שרוצה להיכנס".

לפי הפרסום בארה"ב, ההצבעה תתקיים בעוד חודש בכינוס הקרוב של איגוד בתי הכנסת הקונסרבטיביים, ושם יצביעו הצירים על השאלה האם כל קהילה תוכל לבחור אם לקבל לבית הכנסת שלה גם חברים לא-יהודים.

הסעיף החדש עליו יצביעו אומר בין השאר: "אנו מציינים בסיפוק את הגיוון בתוך ובין הקהילות שלנו ומעודדים את כל מי שמחפש בית רוחני וקהילתי בסביבה יהודית אותנטית ודינמית. אנו קוראים לכל הקהילות לפתוח את שעריהם הרחבים לכל מי שרוצה להיכנס".
קונסרבטיבים גויים בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד