י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ירושלים פקוקה וחסומה; "ברקת משתמש בנו"

ח"כ רחל עזריה יצאה למתקפה נגד ראש העיר תחתיו כיהנה כסגנית, והאשימה אותו בניצול המשבר לקמפיין פוליטי עתידי; בסביבת ברקת הגיבו לה מיד • ובינתיים - הבירה פקוקה, הזבל מציף את הרחובות והרכבת הקלה מקצרת את מסלולה. כל הפרטים

ירושלים הבוקר, באדיבות קבוצת "מדברים תקשורת"
ירושלים הבוקר, באדיבות קבוצת "מדברים תקשורת"

השביתה בעיריית ירושלים פוקקת את העיר - ערימות זבל שלאט פונו הבוקר חוסמות את תנועתה של הרכבת הקלה, ופקקי ענק משתרכים בכניסה לירושלים עקב הפגנת עובדי עיריית ירושלים. במערכת הפוליטית מצביעים על ראש העיר ברקת כאשם בשביתה, שעולה בזמן ועצבים לתושבי העיר.

עיריית ירושלים מצידה מבהירה כי ארגון העובדים, בשיתוף פעולה עם ההסתדרות, ימשיכו בצעדים הארגוניים שנוקטים העובדים במחאה על הפגיעה הצפויה בתנאי עבודתם עקב התנהלות האוצר. בהתאם לכך הודיע ארגון העובדים כי אסיפת ההסברה לעובדים, לרבות לעובדי ההוראה בתיכונים, תתקיים כמתוכנן בין השעות 08:00-10:00.

מחברת סיטיפס המפעילה את הרכבת הקלה נמסר כי "עקב שביתת עיריית ירושלים והצטברות אשפה החוסמת את המסילות כך שרכבות אינן יכולות לעבור באזור מחנה יהודה. הרכבת הקלה פועלת כעת בין התחנות חיל האוויר (פסגת זאב) ושער שכם ובין התחנה המרכזית לתחנת הר הרצל. בשלב זה אין שירות בין התחנה המרכזית לשער שכם (רחוב יפו)". על פי ההודעה, "סיטיפס פנתה לעיריית ירושלים בבקשה לפנות את הזבל מהמסילה על מנת שנוכל להשיב את תנועת הרכבת לסדרה, עד כה דבר זה לא בוצע".

בנוסף, עקב הפגנת עובדי העירייה המתקיימת בשעות הבוקר, ישנם שיבושי תנועה במספר מוקדים בעיר, ציר קפלן-זוסמן נסגר לתנועה ועומסי תנועה רבים בכביש בגין בשני הכיוונים.

מי שיצאה להגנת יו"ר מפלגה ושר האוצר משה כחלון היא ח"כ רחל עזריה (כולנו), לשעבר סגנית ראש עיריית ירושלים, שהגיבה הבוקר לשביתה שתוכננה במוסדות החינוך בירושלים ונמנעה על ידי בית המשפט: "השבתת שגרת חייהם של עשרות אלפי ילדים והורים היא מעשה חסר אחריות, ציני ולא מוסרי. לקיחת הורים וילדים כבני ערובה לקמפיין פוליטי אישי של ברקת הוא דבר שלא יעשה ומהווה חציית קו ערכית. אין שום הסבר שמצדיק את העובדה שילדים בירושלים לא ילכו לצהרון והורים יאלצו לצאת מוקדם מהעבודה, אפילו לא קמפיין פריימריז בליכוד. עד לאן ברקת ייקח את ירושלים עם קמפיין הפריימריז שלו? זה כבר מדאיג.

"בית המשפט שמר הלילה על ילדי והורי ירושלים שלא יהיו חלק מהמשחק הפוליטי של ניר ברקת. לא מספיק שברקת משלם מכספי משלמי הארנונה בעיר לאלפי עובדי עירייה שיצאו להפגין בשמו ולמימון שמונה לוביסטים בכנסת, עכשיו גם רצה להשתמש בילדי והורי העיר כעוד כלי בארגז הכלים הפוליטי שלו". עזריה הוסיפה כי "כסף שמיועד לחינוך ורווחה הוצעו לברקת אך הוא סירב לקבלם כיוון שהכספים 'צבועים'. יש כסף צבוע למטרה יותר ראויה מחינוך ורווחה? כל ראש עיר אחר בישראל היה מברך על סכומים כאלו.

"מדינת ישראל השקיעה בשנים האחרונות בתקציבים ובמענקי איזון חסרי תקדים בירושלים, השקעה בתחבורה ב 20 מיליארד ₪, שיעור מס החברות הנמוך העומד על 7% בלבד ואף בהקצאת 1.5 מיליארד ש״ח נוספים להבראת בית החולים הדסה. הסיוע התקציבי המיוחד לעיר, יעמוד על סך של 525 מיליון ₪ וכן 320 מיליון ₪ נוספים במענק מיוחד לעיר הבירה. המדינה תמשיך להשקיע בירושלים, אך ראש עיר שבכל יומיים מאיים להשבית את העיר הוא חסר אחריות, פוגע בתושביו וחוטא לתפקידו".

גורמים בעירייה השיבו להודעת רחל עזריה ואמרו כי "שוב רחל עזריה כהרגלה נדחפת לנושאים שלא קשורים אליה רק כדי לעשות לעצמה יחסי ציבור, כפי שעשתה בכל תקופתה בעיריית ירושלים.
עזריה מתמחה בלקיחת קרדיט על פועלם של אחרים תוך הסוואת חוסר הביצוע שלה וכך גם במקרה הזה. עזריה לא סייעה בעבר ולא מסייעת כיום לעיר ירושלים ורק מזיקה לה. גם את הספין של עזריה הציבור לא קונה ולא יקנה. אנו נמשיך להיאבק למען ירושלים ותושביה".

התמונות באדיבות קבוצות "מדברים תקשורת" ורוטרניק
















שביתה בירושלים ברקת זבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד