כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הותרו לפרסום פרטי הפיגוע המזעזע בחיפה; "כופרים שדינם למות"

מחמד שינאוי, תושב שכונת חליסה בחיפה, רצח את גיא כפרי ופצע קשה את הרב יחיאל אילוז על רקע לאומני; מהחקירה עולה כי הוא הצית בעבר רכבי יהודים בזמן מלחמת לבנון השניה. מאז הוא התחזק בדת, התעצבן שכינו אותו "אוהב יהודים", ויצא עם רובה "קרלו" למסע רצח • הוא נעצר, הודה ושיחזר - כל הפרטים

הסריקות אחר מחמד בעיר חיפה
הסריקות אחר מחמד בעיר חיפה

הותרו לפרסום פרטי חקירת פיגוע הירי שאירע לפני כשלושה שבועות בחיפה, במהלכו ביצע מחמד שינאוי, תושב שכונת חליסה בחיפה, שלושה אירועי ירי בהם נרצח גיא כפרי ז"ל והרב יחיאל אילוז נפצע קשה.

לאחר מעצרו, הועבר מחמד שינאוי לחקירת שב"כ בשיתוף משטרת ישראל. בחקירתו עלה כי ביצע את הפיגוע ממניע לאומני ושנאת יהודים. בחקירתו של מחמד שינאוי, עלה כי ביצע את הירי באופן מכוון כלפי יהודים באמצעות רובה "קרלו" שהיה ברשותו.



על פי ממצאי החקירה, מחמד הגיע לעיר התחתית בחיפה, שם זיהה יהודי חרדי, עקב אחריו, ובהמשך ירה בו ופצע אותו באורח קשה. במהלך החקירה התברר כי בעת מנוסתו מהזירה, ביצע מחמד ירי נוסף לעבר אישה יהודייה שזיהה בסמוך, בלא שזו נפגעה. בהמשך מנוסתו לעבר שכונת מגוריו חליסה, זיהה מחמד בחור יהודי נוסף - ירה בו והרגו. מחמד המשיך את מנוסתו, תוך שהוא מסתיר את הנשק בו ביצע את הפיגוע, יחד עם חפצים אישיים נוספים, בחורשה הסמוכה לבית הוריו.

עוד עלה בחקירה כי לאחר הירי, קיבל מחמד סיוע משני חבריו. מחמד פגש בשניים וביקש מהם כי יסיעו אותו לרחוב ברנר בעיר חיפה, וכן שיתף אותם בכוונתו לגנוב אופנוע משליח מזון שהזמין למקום. בנוסף, מחמד ביקש וקיבל מאאחד מהם סכין קצבים חדה לצורך הגנה עצמית.

כאמור, בחקירה בשב"כ התברר כי מחמד ביצע את הירי על רקע לאומני ומתוך שנאת יהודים. בעברו היה מעורב בהצתת כלי רכב של יהודים במהלך מלחמת לבנון השנייה. בנוסף, עלה בחקירה כי שנאתו ליהודים של מחמד התחזקה בשנים האחרונות, במקביל להתחזקות דתית ולתובנה כי היהודים הינם "כופרים שדינם מוות". עוד התגלה בחקירה, כי זרז לביצוע הפיגוע על-ידי מחמד היה העובדה שהוא כונה על-ידי חבריו "ציוני יהודי" ו"אוהב יהודים".

במסגרת חקירתם של שני החברים שסייעו למחמד - חאלד אבו כליב ואהאב יוסף, עלה כי השניים קיבלו פניה ממחמד בערב ה- 3 בינואר 17', לאחריה נפגשו עמו. השניים הסיעו את מחמד לרחוב ברנר בעיר, כאשר במהלך הנסיעה אישר מחמד בפניהם כי הוא זה אשר ביצע את הירי בחיפה וכי בכוונתו לגנוב אופנוע של שליח מזון שהזמין למקום. יצוין עוד, כי במסגרת החקירה נעצר ונחקר קטין שנשלח על-ידי מחמד שינאוי, זמן קצר לפני ביצוע הפיגוע, להביא את הנשק בו בוצע הפיגוע.

היום הוגש ע״י פרקליטות מחוז חיפה, כנגד מחמד שינאוי כתב אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה, בין השאר, בגין רצח, ניסיון לרצח, פעולה בנשק למטרות טרור (מכוח חוק המאבק בטרור אשר נכנס לתוקף בנוב' 16) ועוד.

כנגד חאלד אבו כליב ואהאב יוסף הוגשו כתבי אישום בגין מתן אמצעים לביצוע מעשה טרור (מכוח חוק המאבק בטרור אשר נכנס לתוקף בנוב' 16), שיבוש מהלכי משפט ועוד. בנוסף הוגש כתב אישום כנגד הקטין אשר סייע למפגע מחמד שינאוי.
פיגוע בחיפה אילוז רצח בחיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד