כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

זה גזר הדין של רוצח שלום שרקי הי"ד

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום את עונשו של המחבל שרצח את שלום שרקי הי"ד ופצע את שירה קליין • גזר הדין המלא - בפנים

שלום יוחאי שרקי הי"ד
שלום יוחאי שרקי הי"ד

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל היום (ב') את עמדת הפרקליטות וגזר על המחבל ח'אלד קוטיינה, מאסר עולם ובנוסף 20 שנות מאסר בפועל, על רציחתו של שלום יוחאי שרקי הי"ד וניסיון לרצוח את שירה קליין שנפצעה קשה והבריאה מאז בחסדי שמיים.

בקשת המחבל לענישה מופחתת נדחתה על ידי בית המשפט. בנוסף חוייב המחבל לשלם פיצויים להורי המנוח שרקי הי"ד 258,000 ₪; ולנפגעת שירה קלין 258,000 ₪; שהם הסכומים המרביים שניתן לפסוק לפי חוק העונשין כפיצוי עונשי.

מזעזע: כך נרצח שלום יוחאי שרקי הי"ד

"סברנו כי החומרה היתרה בפיגוע הטרור הרצחני טמונה לא רק בתוצאות הטרגיות של האירוע, אלא גם באותן דקות שבהן נסע הנאשם בכביש ראשי בירושלים וחיפש קורבנות פוטנציאליים" אמר עו"ד ג'ני אבני מפרקליטות מחוז ירושלים. "גזר הדין מבטא את המאבק העיקש של רשויות האכיפה במפגעי הטרור ומסמן כי מי שמנסה ליטול חיים על רקע לאומני יענש בחומרה המירבית וישלח לשנים רבות מאחורי סורג ובריח".

המחבל חאלד קורטינה. צילום: מרים אלסטר פלאש 90צילום: המחבל חאלד קורטינה. צילום: מרים אלסטר פלאש 90
המחבל חאלד קורטינה. צילום: מרים אלסטר פלאש 90

על פי כתב האישום שהוגש שבועיים לאחר הפיגוע, בכ"ו ניסן תשע"ה בשעות הערב, התארחו הוריו ואחיו של ח'אלד קוטינה בביתו בענאתא. בשעה 21:20 לערך יצא המחבל מביתו ברכב מסוג מאזדה 3, יחד עם הוריו ואחיו, בכדי להסיעם לביתם בירושלים. בדרכם לירושלים התעכבו במחסום ענאתא והגיעו לבית ההורים בשכונת שייח ג'ראח קרוב לשעה 23:00.

לאחר שהוריו של קוטינה יצאו מהרכב והלכו לביתם, החל המחבל לחשוב על ביצוע פיגוע נקם רצחני לאומני נגד יהודים. לאחר שהחל להתרחק מבית הוריו ותוך שהוא חושב על ביצוע פיגוע, עצר את רכבו בצד הדרך והתלבט אם לבצע את הפיגוע או לא, מההבנה כי אם יבצע פיגוע, הדבר יהרוס את חייו. כעבור מספר דקות גמלה בליבו החלטה לדרוס יהודים למוות באמצעות רכבו.

ח'אלד קוטינה החל בנסיעה בשדרות בר-לב בירושלים מכיוון דרום לכיוון צפון, כאשר הוא תר בעיניו אחר הולכי רגל בעלי מראה יהודי. בהתקרבו לצומת הרחובות שדרות בר-לב ושדרות אשכול, הבחין בשלום יוחאי שרקי הי"ד ובשירה קליין כשהם פוסעים על המדרכה הימנית מכיוון דרום לכיוון צפון ומתקרבים לתחנת האוטובוס שבמקום. בעת שעצר המחבל את רכבו בשל אור אדום ברמזור שבצומת, החליט כי יבצע בהם את פיגוע הדריסה הרצחני.

כאשר התחלף האור ברמזור לירוק, האיץ ח'אלד את רכבו, אשר היה בנתיב השני מימין, צפר צפירה ארוכה בכדי להזהיר את הנהגים האחרים בכביש ולהימנע מתאונה שתסכל את מטרתו, ואז, תוך שהוא מוסיף ומאיץ את רכבו, הסיט את רכבו באופן חד ימינה ודרס בעוצמה רבה את שלום יוחאי שרקי הי"ד ואת שירה קליין, אשר כתוצאה מעוצמת ההתנגשות הועפו באויר.

כתוצאה ממעשיו, שלום יוחאי שרקי הי"ד נפצע אנושות וכשש שעות לאחר מכן הוא נפטר מפצעיו. שירה קליין איבדה את ההכרה ואושפזה במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ כשהיא מורדמת ומונשמת. כן נגרמו לה שברים רבים בעצמות גופה. בחסדי שמים חל בימים האחרונים שיפור ניכר במצבה והיא הועברה למחלקה רגילה בבית החולים.

מעוצמת ההתנגשות, רכבו של ח'אלד קוטינה ניזוק כליל וכן תחנת האוטובוס נהרסה. במעשיו המתוארים, גרם המחבל בכוונה תחילה למותו של שלום שרקי הי"ד וכן ניסה לגרום למותה של שירה קליין.
שלום שרקי מאסר עולם פיגוע דריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד