ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ככה מגיעים לבטן שטוחה? טעות!

האם תרגילי בטן באופן יומיומי יתנו לנו תוצאה טובה? האם כל אחד יכול להגיע לבטן שטוחה? • זה הזמן להפריך מיתוסים על בטן שטוחה

ככה מגיעים לבטן שטוחה? טעות!



"אני רוצה להוריד את הבטן".
"רק לחזק את שרירי הבטן – ואני בדרך הנכונה".

כמה מאיתנו חולמות על תרגילים ספציפיים לאזור הבטן או הירכיים, ובטוחות שכך נצליח להגיע לתוצאה הרצויה?

כמה מיתוסים שהגיע הזמן להפריך – ולצאת מהאשליה. רמז: אין דרך אינסטנט להפוך את הגוף לרזה וחטוב.

אני רוצה לרדת רק באזור הבטן

את יכולה לרצות, זה בסדר – אלא שאף אחד לא יכול להבטיח לך שתרדי דווקא בבטן. באופן פיזיולוגי אין שום אימות לכך שאפשר לבודד שריפת שומנים באזור ספציפי בגוף. אנשים רוצים לרדת דווקא בבטן, שם מתרכז רוב השומן – אלא שיש אנשים שמעולם לא התאמנו ועדיין יש להם שרירים חזקים ובטן שטוחה. ייתכן שאחוזי השומן נמוכים אצלם, או שיש להם גנטיקה ממש טובה. הרבה מאמני ספורט כלל אינם מכניסים למערך השיעורים שלהם תרגילי בטן באופן קבוע. אימון שרירי הבטן הוא טוב וחשוב, אך יחד עם זאת חייבים לשלב אותו עם אימון שרירים נוספים. תרגילי בטן בלבד, לא יביאו לך את התוצאה המיוחלת של בטן שטוחה.

תעשי כל יום תרגילי בטן ותראי תוצאות מהירות

אופס, טעות. תשאלו כל מאמן כושר והוא יגיד לכם שלא מומלץ לעשות כושר מדי יום בצורה שמעמיסה על הגוף, ומדוע? מכיוון שהשרירים מתפתחים תוך כדי מנוחה. בדיוק כמו שלא נאמן את השריר ללא הפוגה, כך לא נעשה תרגילי בטן מדי יום ביומו. ההמלצה הרווחת היא מנוחה של 48 שעות בין אימון לאימון – כדי לאפשר לגוף להתאושש ולבנות את עצמו כמו שצריך, ומדובר כמובן גם על תרגילי בטן. עבודה לא נכונה עליהם, יכולה לגרום לנזק במקום לתועלת.

כל אחד ואחת יכולים להגיע למצב של בטן שטוחה

סליחה מכל מי שעתיד להתאכזב. ישנם אנשים שכמה ספורט שלא יעשו, וכמה תזונה שלא ישנו, ואפילו אם יהיו כל כך רזים – עדיין לא יזכו לבטן שטוחה. מבנה הגוף של כל אדם משתנה בהתאמה לפי גנטיקה ומה לעשות, יש כאלו שהמבנה שלהם אינו מאפשר את הבטן השטוחה. זה הזמן לאכול נכון, להתאמן ו... ללמוד לאהוב את עצמנו בכל מצב.

אימון שרירי הבטן עדיף מתזונה נכונה

לא לא, אם תעשו את אימוני הבטן הנכונים ביותר, ועדיין תתנהגו אם התזונה שלכם בצורה לקויה, אולי באמת תפתחו שרירי בטן, אלא שמעטפת השומן שגם ככה מרוכזת באזור הבטן – תמשיך לכסות את השרירים החטובים שייצרתם ולא תזכו לראות אותם. זכרו: תרגילי בטן אינם מספיקים. חובה לשלב פעילות שורפת קלוריות ותזונה נכונה.

שלושה תרגילים מומלצים לחיזוק הבטן – אפשר כמובן גם בבית

הורדת כדור: שכיבה על הגב. רגליים ארוכות לכיוון התקרה. לוקחים כדור גדול או בינוני ושמניחים בין כפות הרגליים. כשהידיים והרגליים ישרות, אנחנו מנמיכים אותם לכיוון הרצפה. הבטן חזקה בפנים – מחזירים את הידיים והרגליים לנקודת ההתחלה ומעבירים את הכדור מכפות הרגליים לידיים, מנמיכים ידיים ורגליים באותה צורה, מחזירים לנקודת ההתחלה ומחזירים את הכדור לכפות הרגליים – כך תעשו לכם סטים של כמה חזרות שאתם מצליחים. אם אתם מתחילים, נסו את היכולת שלכם ואל תעמיסו – זה לא ישיג את התוצאה.

אופניים: מכירים את תנועת האופניים ברגליים? גם פה, השכיבה היא על הגב, ברכיים כפופות לכיוון החזרה. מרימים שכמות ומשלבים ידיים מאחורי הראש. רגל אחת מגיעה לזווית של 45 מעלות ובהצלבה כתף לברך (שמאל לימין ולהפך), כל שכמה עולה בתורה לכיוון הברך. ברגליים נייצר תנועה כאילו אנחנו רוכבים על אופניים.

פלאנק: תתכוננו להזיע, לפחות בהתחלה. אל תישברו. התרגיל לא קל, אך הוא אפשרי. התחילו לאט ותגיעו למקום בטוח. שוכבים על הבטן, מניחים מרפקים או כפות ידיים על הרצפה ומרימים את הגוף מעל הקרקע על קצות האצבעות . מיישרים את הגוף בקו ישר, בודקים שהאגן או הגב לא עולים גבוה מדי, מכניסים בטן וסופרים כמה שניות. בכל פעם מעלים את הזמן לפי היכולת.
ספורט תרגילי בטן פלאנק שרירי בטן אימון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד