כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

"לא רואה את גפני ממטר": סוער בועדת החינוך

סערה בועדת החינוך בכנסת בדיון על תקנות המזון החדשות בישיבות: ח"כ אשר: עדיף את פירון על בנט". ח"כ מרגי: "אני לא רואה את גפני ממטר" • במהלך הדיון אף סטר ח"כ מוזס על לחיו של יו"ר איגוד מנהלי הישיבות ונזף בו בחיוך • צפו בדיון הסוער

ח"כ יעקב אשר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ח"כ יעקב אשר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



סוער בועדת החינוך: על רקע חילוקי הדעות החריפים ב'יהדות התורה' שנחשפו ב"בחדרי חרדים" בנושא תקנות המזון החדשות בישיבות, התקיים הבוקר דיון סוער בנושא הטעון בועדת החינוך של הכנסת. בסיום הדיון הודיע יו"ר הועדה ח"כ יעקב מרגי כי הוא דוחה את ההצבעה על התקנות ב-45 ימים. כזכור, קודם לכן הבוקר, נחשף ב"בחדרי חרדים" כי שר הפנים אריה דרעי הוא זה שהורה למרגי לדחות את ההצבעה.


הדיון הסוער בוועדת החינוך

הדיון עצמו התנהל ברובו ברוגע, אולם מרגי לא הפסיק לתקוף בו את חברי הכנסת של 'יהדות התורה' על המחלוקת ביניהם, בפרט בין השר יעקב ליצמן לחברי הכנסת של 'דגל התורה' וסגן השר מאיר פרוש, וכפי שנחשף הבוקר ב"בחדרי חרדים".

מרגי התייחס למכתב הח"כים וסגן השר פרוש שנחשפו ב"בחדרי חרדים" ואמר כי "מה שיש על ליבי לומר, אני אומר: לא יתכן ששעה לפני הדיון אני אקבל מכתב של חברי הכנסת של דגל התורה, בעוד שליצמן – שר הבריאות של יהדות התורה, מאיץ בי להעביר אצת התקנות".

מרגי הוסיף ותקף: "אני יודע שכשיו"ר ועדת הכספים גפני רצה לעצור את המדינה והוא ידע לעשות זאת, הוא ידע לעצור לי תקציבים כשהייתי שר, בגלל שלא עשיתי את מה שביקש, אז אני לא מבין מדוע שעה לפני הדיון שולחים לי את המכתב, אבל בגלל שאני יודע שה-DNA של החברה החרדית הוא שפועלים רק שנופל הטיל – אני לא אעביר היום את התקנות, אבל הם יעברו בעתיד. אני לא רואה ממטר את גפני ואת החברים האחרים, אני עושה מה שצריך".

בהמשך התבטא מרגי שוב באופן בעייתי על המגזר החרדי ואמר לנציגת אחד המשרדים: "קשה לעבוד עם החרדים, אני אומר לך מהתחלה, רק בסבלנות".

ח"כ יעקב אשר שהגיש בדיון הקודם את הרביזיה הציג במשך כל הדיון את סבלם של התלמידים החרדים, וכשהעלה את נושא בית הספר 'נתיבות משה' בחיפה, איבד את עשתונותיו ותקף את שר החינוך נפתלי בנט.

"יונה יהב אמר לי שמי שלא מוכן לתת את הפתרון הוא שר החינוך בנט", הטיח אשר בעוזרו של בנט שנכח בדיון, "אתם דואגים לילדינו? עדיף כבר את פירון".

קודם לכן, נרשם רגע משעשע כשחבר הועדה ח"כ מוזס סטר על לחיו של מזכיר איגוד הישיבות שלמה ברילנט, זאת בעקבות כעסו על כך שהוא לא קיבל מספר מסמכים בנושא, שהתפרסמו כבר הבוקר ב"בחדרי חרדים".


מוזס סוטר לברילנט
תקנות המזון יעקב אשר יעקב מרגי ועדת החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד