כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

​רבנים והוגי דעות בכנס לזכרו של רבי יוסף משאש זצ''ל

רבנים אישי ציבור, פרופסורים והוגי דעות התכנסו לערב עיון לזכרו של אחד מגדולי הוגי הדעות של יהדות צפון אפריקה הגאון רבי יוסף משאש זצ"ל

​רבנים  והוגי דעות בכנס לזכרו של רבי יוסף משאש זצ''ל

רבנים אישי ציבור פרופסורים והוגי דעות התכנסו לערב עיון לזכרו של אחד מגדולי הוגי הדעות של יהדות צפון אפריקה הגאון רבי יוסף משאש זצ"ל.

הרב משאש זצ"ל, היה מגדולי רבני יוצאי עדות המזרח ואף כיהן כרבה של העיר ירושלים, והערב נערך לזכרו על ידי חיים אמסלם יו"ר תנועת 'עם שלם'.

פתח בדברים, הרב חיים אמסלם יו"ר תנועת עם שלם שגדל ועל תורתו של הרב משאש זצ"ל והרחיב בגודל תורתו של בעל ההילולה זצ"ל.

לאחר מכן נשאו דברים פרופסור הרב משה ראובן עמר, פרופסור משה בר אשר, נשיא האקדמיה ללשון העברית וכן הד״ר יהודה מימרן נשיא כי״ח.

סגן שר הבטחון הרב אלי בן דהן מ'הבית היהודי' דיבר בשבח הרב אמסלם, ובכלל על הרעיונות שמקדמים היום בכלל ובבית היהודי שהרב אמסלם הצטרף אליו בשנה האחרונה כידוע, לקידום המורשת והפסיקה הספרדית המקורית.

נאום מיוחד נשא רבה של ירושלים הגאון רבי אריה שטרן אשר אמר לנוכחים כי "הרב אמסלם הוא ממשיך דרכו של בעל ההילולא". לאחר מכן נשא דברים, הגאון הרב אליהו אברג'ל ראב"ד ירושלים שסיפר על ההיכרות האישית עם הרב משאש זצ"ל שהערב נערך לכבודו.

את הערב הנחה הפייטן והחוקר אלעד פורטל, שגם הנעים בלווי התזמורת ובין הנואמים השונים הקראה משירתו ופיוטיו, נריה כנפו.

במהלך הערב הוקרנה מצגת שמביאה לידי ביטוי את חיי הרב אישיותו ומשנתו.ואף הושק הספר ״תוקפו של יוסף משאש״ פסקים נבחרים ומאמרים אודות הרב.





































הרב משאש חיים אמסלם עם שלם הוגי דעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד