כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

פירות ההסתה נגד הגראי"ל: הודעת פטירה ומסרי שנאה וזלזול

בעוד מנהיג הציבור החרדי, מרן הגראי"ל שטיינמן, מאושפז בביה"ח, גורמים המזוהים עם ה'פלג הירושלמי', בהם נערים צעירים, 'חוגגים' את מצב בריאותו ומשגרים הודעות שנאה נגד גדול הדור. השיא: הודעת פטירה מבישה • האזינו להקלטה

מרן הגראי"ל שטיינמן (שוקי לרר)
מרן הגראי"ל שטיינמן (שוקי לרר)

עד היכן מגיעה ההסתה בקרב 'הפלג הירושלמי' הקיצוני שפרש מדגל התורה נגד גדולי ישראל ניתן לראות בימים אלו. בעוד מנהיג הציבור החרדי, מרן הגראי"ל שטיינמן, נמצא במצב קשה בבית החולים, מפיצים גורמים שונים המזוהים לכאורה, כפי שיפורט בהמשך, עם הפלג הקיצוני, שנאה וזלזול בגדול הדור.

בימים האחרונים שיגרו גורמים המזוהים לכאורה עם הפלג הקיצוני מיילים לרשימות תפוצה המכילים מסרים של שנאה וזלזול בראש הישיבה. המיילים לא נושאים פרטים המזוהים עם הפלג הקיצוני, אך מהתכנים הנשלחים באורח קבע מאותן כתובות מייל - מסרים נגד הגיוס ונגד יתד נאמן - ניתן להבין בקלות מי עומד מאחוריהם.

הם כמובן דואגים להסתתר תחת זהויות בדויות ושמות כמו 'רגל לתורה' ו'למה פרצת גדריה', כשבחלק מהמקרים התעוזה עולה על כל דימיון, כששמות המיילים מתחזים ל'דגל התורה' או ליתד נאמן.

במיילים המופצים בימים האחרונים עושים אותם גורמים שימוש במצבו של ראש הישיבה עבור קידום האג'נדה הקיצונית נגד הגיוס. במיילים נכתב בין היתר: "הסרטון ממעמד התפילה המרטיט בגדוד נצח יהודה לרפואת הרב שטיינמן; בהוראת מרן ראש הממשלה תפילת רבים על הרב שטיינמן בהר הרצל; מבצע קבלות טובות לרפואת משיח ד' - משעשע: מה שהמזרחניקים מבינים-השטיימניסטים לא מבינים - לא להתייצב בלשכת הגיוס; סיפור מכלי ראשון על הבטחות הסרק של הצבא לאורח חיים דתי".

רבות שקלנו במערכת 'בחדרי חרדים' אם לתת במה לדברים המכוערים והנוראים שמפיצים אותם אנשי בליעל, בפרט בעת הזו בה אנו זקוקים להרבות רחמי שמיים ותפילות לרפואת גדול הדור שרבים צריכים לו, אולם משהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' הקלטה מזעזעת בה נשמע בחור ישיבה צעיר מפרסם הודעת פטירה מבישה נגד ראש הישיבה, התברר שנחצה הגבול וההסתה מחלחלת גם לצעירים, שאיבדו כל רסן בזילזול נגד גדולי ישראל בשם האידיאלוגיה 'הדתית' כביכול, ועל כך צריך למחות.



בהודעת הפטירה המבישה אומר תלמיד הישיבה בין היתר: "נצחו מצוקים את אראלים. 'שוינאים' 'שוינאים' חיגרו שק. הלווייתו של פושע ישראל בגופו, שרו של עשו, תתקיים היום בשעה חמש וחצי ותצא מביתו ברחוב חזו"א 5 ותעבור דרך בסיס תל השומר להר הרצל".

מבדיקה שערכנו התברר שהודעת הפטירה המחוצפת נערכה על ידי תלמיד ישיבת 'בית דוד', המזוהה עם 'הפלג הירושלמי'.

הבעיה בהודעה הנבזית היא לא עם התלמיד הצעיר, מאחר וסביר להניח שהוא לא קיבל הוראה מגורמים הרשמיים בפלג הקיצוני לעשות מעשה נבלה שכזה, אלא עם מערך ההסתה היומיומי שמפעילים אנשי הפלג הקיצוני נגד גדולי הדור, ובראשם נגד ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הסתה שמביאה למעשים דוחים שכאלה.

כידוע נציגי קבוצת 'הפלג' ניהלו מאבקים מרים נגד מרן הגראי"ל שטיינמן, בשל כך שלא "התיישר" עם עמדותיהם. מרן שיחיה לאורך שנים, החליט והכריע בענייני השעה והזמן ובהנהגת הציבור, על פי דעתו דעת תורה, ומעולם לא הסכים לקבל תכתיבים של עסקנים, עיתונאים או בעלי עניין.

סיבה זו הביאה לרדיפה ארוכת שנים נגד ראש הישיבה, בעבר בתואנת הנחל החרדי ובשנים האחרונות בשל המהפך ביתד נאמן, עם הדחת הגורמים שהובילו את הקו נגד ראש הישיבה מהעיתון והצבת נציגים נאמנים לגדולי ישראל. המהלך ביתד הפך את המאבק לחריג ביותר, עם היפרדות כמעט מוחלטת מכלל הציבור הליטאי, מוסדותיו והנהגותיו, לדרך עצמאית, באמצעות הקמת עיתון 'הפלס' והרצת רשימה פוליטית נפרדת 'עץ'.

יצויין כי להולכים בדרך הנפרדת ישנו מורה דרך רוחני - הגר"ש אויערבך, אך ברור מעל לכל ספק כי לפעולות ההסתה, השנאה והזלזול המתמשך בגדולי ישראל, אין קשר חלילה אליו או לתלמידיו, ואין לדברים שום גיבוי תורני או רוחני. הבעיה כאמור עם הקיצונים שחלקם מנהלים את הקבוצה מאחורי הקלעים ומפיצים הסתה נגד רבנים, בקווים טלפונים ובחומרים כתובים מזה כמה שנים.

כעת, בעוד ראש הישיבה מאושפז בבית החולים, פירות ההסתה נחשפים במלוא כיעורם עד להגעה לדיוטא תחתונה ולבור עמוק ושחור, כפי שמתגלה במלוא כיעורו בימים האחרונים.
הרב שטיינמן הפלג הירושלמי הודעת פטירה הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 136 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד