ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

פרסום ראשון: היוזמה הסגולית של גדולי הדור לרפואת הגראי"ל

פרסום ראשון: בעקבות מצבו של מרן הגראי"ל שטיינמן התכנסו גדולי הדור, מרנן הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין, וחתמו על יוזמה חדשה - על פי סגולת הרמח"ל - לרפואת גדול הדור, לפי נוסח שקבע ראש הישיבה נגד גזירות לפיד • כל הפרטים

גדולי הדור חותמים על היוזמה, אמש
גדולי הדור חותמים על היוזמה, אמש

פרסום ראשון: בעקבות מצבו של מרן הגראי"ל שטיינמן התכנסו אמש (ראשון) גדולי הדור, מרנן הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין, וחתמו על יוזמה סגולית לרפואת גדול הדור.

מדובר ביוזמה ללימוד שלושה ימים ברצף בהיכלי הישיבות והכוללים, זאת על פי סגולת הרמח"ל לביטול גזירות על עם ישראל. מדובר ביוזמה דומה עליה חתם ראש הישיבה לביטול גזירות לפיד בזמנו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגרי"ג אדלשטיין שחרד למצבו הקשה של מרן ראש הישיבה החליט לשגר שליח שיציע למרן הגר"ח קנייבסקי לחתום על היוזמה, אלא שלאחר ששמע על עצרת התפילה בלדרמן החליט כי ייכנס בעצמו למעונו של הגר"ח והציג את היוזמה בעצמו.

במכתב, עליו חתומים הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין ומתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', נכתב: "לבני התורה די בכל אתר ואתר ה' עליהם יחיו. באשר מצבו של עיני העדה רבינו מרן הגראי"ל שטינמן שליט"א קשה מאד, ראינו בזה לעורר רחמי שמים לקיים בנו חכמי ישראל ולהשתמש בעצת הרמח"ל זצ"ל ע"פ הזוה"ק פ' ויצא, וכפי שרבינו שליט"א יעץ לפני כמה שנים, להקהיל קהילות בתוך הכוללים והישיבות וללמוד ברציפות בלי הפסק כלל ג' ימים רצופים שזה סגולה נפלאה לבטל גזירות קשות רח"ל".

מרן הרב שטיינמן (צילום: שוקי לרר)צילום: מרן הרב שטיינמן (צילום: שוקי לרר)
מרן הרב שטיינמן (צילום: שוקי לרר)

את המכתב מסיימים גדולי הדור: "והשי"ת ירחם עלינו להחלימו ולרפאותו רפו"ש מפני שהשעה צריכה לו כמשאחז"ל בעירובין כ"ט ב', ולראות בנחמת ציון וירושלים בב"א".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב אדלשטיין שאל את הגר"ח על היוזמה ושר התורה השיב כי מדובר ברעיון חיובי.

השניים דנו בנוגע לדרך בה היוזמה תצא לפועל, תוך כדי הקפדה על סדרי הלימוד הקבועים של מוסדות התורה, והוחלט שבכל כולל וישיבה ידאג הצוות הרוחני לביצוע הלימוד ברצף.




הרב חיים קנייבסקי הרב אדלשטיין הרב שטיינמן הרמח''ל סגולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד