כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

התובעת הכללית סירבה להגן על החלטת טראמפ - ופוטרה מיד

העולם כולו עוקב אחרי הדרמה המתחוללת בארצות הברית סביב הצו החדש ששחרר הנשיא בסוף השבוע, המגביל קשות את כניסתם של הבאים משבע מדינות בעלות רוב מוסלמי • טראמפ מצידו לא חש לגינויים, ונראה כי הוא נחוש לבצע את מדיניותו

טראמפ, רויטרס
טראמפ, רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פיטר הלילה (שלישי) תובעת שהתנגדה למימוש הצו הנשיאותי החדש. התובעת הכללית שפוטרה, סאלי ייטס, הואשמה כי "בגדה במשרד המשפטים".

בעוד ארצות הברית סוערת סביב הצו החדש, שמאפשר למנוע מאזרחי שבע מדינות בעלות רוב מוסלמי להיכנס בשערי ארצות הברית, הודיע אתמול הנשיא החדש כי הוא מפטר את ייטס, שמונתה לתפקידה לקראת סוף כהונתו של אובמה והתבקשה על ידי טראמפ להישאר בתפקידה על למינוי המחליף. ייטס בחרה בצעד אמיץ כאשר הצהירה בבית המשפט שלא תגן על הצו של טראמפ: "האחריות שלי היא להבטיח שהעמדה של משרד המשפטים היא לא רק חוקית, אלא משקפת היטב את רוח החוק אחרי בחינה של כל העובדות".

טראמפ לא איחר להגיב. לאחר דבריה הוא צייץ בחשבון הטוויטר - "הדמוקרטים מעכבים את המינויים שלי לממשלה מסיבות פוליטיות לחלוטין. כעת יש לי תובעת כללית מתקופת אובמה". לאחר שעה הודיע הבית הלבן כי היא מפוטרת מתפקידה, ובמקומה מונה דאנה בנטה, פרקליט מחוז בוירג'יניה, שהודיע מיד על כוונתו להגן על הצו החדש שמסעיר את ארה"ב.

בהודעת הפיטורים הותקפה ייטס: "התובעת הכללית בגדה במשרד המשפטים בכך שסירה להגן על צו שנועד להגן על אזרחי ארצות הברית". ייטס, מינוי של אובמה, היא חלשה בנושא הגבולות ובנושא ההגירה", נכתב בהודעת הפיטורין, "הגיע הזמן להיות רציניים לגבי ההגנה על מדינתנו. לקרוא לסינון מעמיק יותר לנוסעים משבעה מקומות מסוכנים זה לא קיצוני, אלא הגיוני ונחוץ".
טראמפ צו הגירה ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד