ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

השביתה נמשכת; סיעת 'ירושלמים' פרשה מהקואליציה

ירושלים כמרקחה - השביתה בבירה נמשכת, וזוכה למתקפה חריפה מבית ומחוץ; כל הפרטים על מה שקורה בירושלים הבוקר

הירושלמים מפגינים אתמול, צילום: רוטרניק
הירושלמים מפגינים אתמול, צילום: רוטרניק

גם היום (שלישי) ישבתו שירותי העירייה בעיר ירושלים, לאחר שאמש יצאו עובדי העירייה להפגין בכניסה לעיר, ופקקו אותה במשך שעות ארוכות. מוסדות החינוך יפעלו כסדרם, למעט גני הילדים.

מדוברות עיריית ירושלים נמסר הבוקר כי "לאור הודעת ההסתדרות וארגון עובדי עיריית ירושלים על קיומן של אסיפות הסברה לסייעות בגני הילדים העירוניים, לא תתאפשר הפעלתם של גני הילדים העירוניים בירושלים. מערכת החינוך המיוחד תפעל כסדרה. שירותי העריייה ברחבי העיר ימשיכו להיות מושבתים".

בתוך כך, המשנה לתיק החינוך בעיריית ירושלים אהרון ליבוביץ פרש עם סיעתו 'ירושלמים' מהקואליציה של ברקת, לאור מחלוקת חריפה סביב השבתת מערכת החינוך. סיעת 'ירושלמים' הודיעה על פרישה מקואליציה בעיריית ירושלים, זאת לאחר ניסיונות חוזרים לתווך בין העירייה ומשרד האוצר וקריאה חוזרת לברקת ולשאר סיעות הקואליציה להימנע מהשבתת הלימודים בגנים ובתי-הספר.

ליבוביץ אמר כי המהלכים האחרונים של ברקת הם נגד העיר ונגד התושבים, והובילו לאבדן אמון בו. מי שדואג למערכת החינוך ולהורים העובדים – לא מחזיק אותם כבני-ערובה במלחמה פוליטית, ולא עושה את הדרך מכיכר ספרא לעבר פריימריז בליכוד על הגב שלהם.

איתי גוטלר, חבר מועצת העיר מטעם הסיעה הוסיף שהשבתת הצהרונים אתמול והשבתת הגנים הבוקר הם ביזוי בית המשפט, וזלזול בתושבי העיר. פלר חסן-נחום, חברת מועצת העיר מטעם הסיעה אמרה שההחלטה על השבתת מערכת החינוך מראה על ניתוק מוחלט מתושבי העיר ומהצרכים של המשפחות הצעירות וההורים העובדים. מי שמחכה עד הבוקר כדי להודיע על שביתה – פשוט מתעלל בהורים.

בארגון ההורים בירושלים דווקא מגבים את ברקת ואומרים כי "לאחר שהבהרנו במהלך הלילה את המחיר הכבד של הפגיעה הקשה במערכת החינוך והפגיעה בבגרויות, התעדכנה הנהלת ארגון ההורים בירושלים על המשך צעדי המחאה של ההסתדרות, המינהלים הקהילתיים, ועדי העובדים והתאחדות המנהלים הכוללת את הפסקת השירות בגנים.

"למשבר התקציבי הנוכחי השלכות חריפות על מערכת החינוך העירונית – בטווח המיידי ובטווח הארוך. התקציב החסר לחינוך – עשוי למוטט פרויקטים חינוכיים משמעותיים ולהעלות את נטל ההוצאה המשפחתית על החינוך בצורה משמעותית ובמיוחד בתחום הצהרונים שם יש פגיעה גדולה במיוחד כשההורים מממנים מאות שקלים בחודש לכל ילד שהממשלה היתה צריכה לשלם".

בעקבות החרפת השביתה בירושלים, אומר היום ח"כ עודד פורר, חבר ועדת החינוך של הכנסת: "ההשתוללות של השלטון המקומי שיוצרת שביתות תכופות בגני הילדים, בצהרונים ובתי הספר היסודיים והשביתה הנוכחית בגני הילדים בירושלים ממחישה עד כמה חשוב להעביר את הצעת החוק שלי שתמנע שביתות כאלה אלא אם ניתנה התראה של 72 שעות. למרות הצדק במאבקה של ירושלים על התקציב, אסור לנהל את המאבק על גב ההורים והילדים".
ירושלים שביתה ירושלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד