כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תן לנו דם: כך רודפים העיתונאים הבכירים את ראש הממשלה נתניהו

תוך טיפול בידיעה שולית לכאורה נחשף יעקב גרודקה בבת אחת להיסטריה בה אחוזים כלי התקשורת בישראל - תביאו לנו לכלוך על נתניהו, כל לכלוך, וכמה שיותר צבעוני ומדמם • כך הומצא "זעם" שלא היה, וכך פתאום לכולם היה חשוב לשמוע "מה חושבים החרדים"

ראש הממשלה נתניהו, נרדף. צילום: לעמ
ראש הממשלה נתניהו, נרדף. צילום: לעמ

הנה מה שלמדתי השבוע: בכירים בתקשורת הישראלית מחפשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו. מחפשים בנרות. ידעתי את זה גם קודם לכן באיזשהו תא אפור במוח, אבל המסקנה הפשוטה הזו התחדדה לי השבוע בדסק החדשות המרווח במשרדי "בחדרי חרדים" בבני ברק.

זה התחיל ביום חמישי בבוקר בשבוע שעבר. 'ידיעות אחרונות' פרסם ידיעה על מכרז לסטודנטים המעוניינים לשמש כנהגים לילדי ראש הממשלה בסופי שבוע ובחגים. אני, ככתב פוליטי באתר שמייצג את הקו החרדי, החלטתי לעשות פולו-אפ לידיעה ולפרסמה כאן באתר "בחדרי חרדים".

הזווית החרדית כלל לא עסקה בנתניהו האיש, שהוא בהחלט לא הסיפור. ניסיתי להבין האם משרד העבודה והרווחה העניק היתר עבודה לאותם נהגי ילדי ראש הממשלה, ובנוסף האם אזרחי ישראל הם אלו שצריכים לממן את חילולי השבת של נתניהו וילדיו?

העורך באותו בוקר, אלי ביתאן, העניק לידיעה את הכותרת: "חילול שבת פומבי בבלפור: דרוש נהג בשבת לבילויי ילדיו של נתניהו". מהרגע שהידיעה עלתה לאוויר - הכל הפך להיסטריה בממדים שלא תיארתי לעצמי. הטלפון שלי לא הפסיק לצלצל. ערוץ 2, דה מרקר, ואפילו 'ידיעות אחרונות' עצמם - אלו שהידיעה שייכת להם - כולם ציטטו את הכתבה ב"בחדרי חרדים", ואת "הזעם החרדי" על ראש הממשלה נתניהו. כמובן שזעם לא היה, במיוחד לא זעם חרדי, אבל לאף אחד זה לא הפריע.

כשעורך אחת המהדורות המרכזיות ביקש ממני להתראיין בנושא, הסברתי לו שלא מדובר בפרסום שלי ושרק עשיתי פולו-אפ לידיעה של אחרים. הוא התעקש - "חשוב לנו להשמיע את הצד שלכם החרדים", הוא הסביר לי, ואני חשבתי לעצמי כמה מדהים שהחרדים חשובים פתאום כל כך לתקשורת הכללית. פתאום לא מפסיקים לרדוף אחריי, וכולם רוצים לשמוע את קולי. אבל אז, כשלהט הבקשות להתראיין בנושא עלה על גדותיו, נפל לי האסימון.

כן, יקיריי - האמת צריכה להיאמר, יש כאן חבורת עיתונאים בכירים ומשפיעים, עורכים ופרשנים, שמחפשים את ראש הממשלה ורואים הישג מקצועי בכל בדל של מידע שלילי עליו. בשביל ללכלך עליו, כמה מרנין, הם מוכנים אפילו לחבק את החרדים אותם הם מדירים ביום יום, ואף להסביר "עד כמה חשובה לנו להציג את העמדה החרדית בנושא". על מנת להוסיף שמן למדורת החקירות והתמלולים - התקשורת רודפת. פשוט כך. נתניהו צודק בכל מילה אותה הוא מטיח בכלי התקשורת בישראל.

כאמור, לנו ב"בחדרי חרדים" היה חשוב להציג את הבעייתיות החוקית והדתית, לכאורה, בגיוס נהגים יהודים שיחללו את השבת עבור בניו של נתניהו. לא חיפשנו דם בבלפור, אלא הצפנו את מה שבאמת חשוב לגולשים שלנו ולנו, שמירת השבת.

בפעם הבאה שנתניהו יתקוף את התקשורת, יהיה לי קל להתחבר אליו. עוד לא היה בהיסטוריה ראש ממשלה שהתקשורת בארצו עסקה מבוקר ועד ליל במרדף אחד גווייתו וביתור אבריו כמו נתניהו. זוהי עוד סיבה לחיבוק החרדי שנתניהו מקבל בימים אלו, מגיע לו. אלוקים יבקש את נרדף.
נתניהו התקשורת תקשורת נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד