כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

רב העיר חשף מעברו של דרעי

בביקור היום (שלישי) של שר הפנים אריה דרעי במעונו של רב העיר רחובות הגר"ש קוק, נחשף דבר לימודו של דרעי בבחרותו בישיבת 'מאור התלמוד' בעיר • ומה כתב הרב בהקדשה?

דרעי במעונו של הגר"ש קוק
דרעי במעונו של הגר"ש קוק

בביקור היום (שלישי) של שר הפנים אריה דרעי במעונו של רב העיר רחובות הגר"ש קוק, נחשף דבר לימודו של דרעי בבחרותו בישיבת 'מאור התלמוד' בעיר, שהוקמה לזכרו של אחיו של הגר"ש שנהרג יחד עם רעייתו בתאונת דרכים קשה.

הגר"ש קוק סיפר שדרעי הגיע כבחור לתקופת 'חיזוק' בישיבת 'מאור התלמוד' בעת שלמד בישיבת 'חברון' הירושלמית ששיגרה קבוצת בחורים נבחרים לסייע בהקמת הישיבה שהייתה אז בראשיתה.

הגר"ש קוק נזכר בדרעי הצעיר והעלה עם שר הפנים זיכרונות מאותם ימים. בנוסף, העניק רב העיר לדרעי את ספרו 'שלמי שמחה' על סוגיות השבת, ואמר לו, "לך מתאים לקבל ספר על השבת, משום שאתה עומד כחומה בצורה על מלחמת השבת, ובעיקר בסוגיית סגירת המרכולים בשבת בעיר תל אביב".

בהקדשה על הספר כתב הגר"ש קוק לדרעי: "בברכת כהנים באהבה, אני מקדיש ספר זה אשר זכינו לעמול בו רבות בעהי"ת. נברך את מע"כ הרב הדגול רבי אריה דרעי שליט"א, ולזאת אנו מברכים את כב' העושה למען קדושת השבת בכל אתר".


ההקדשהצילום: ההקדשה
ההקדשה

רבה של רחובות הוסיף בהקדשה: "ונזכיר את היותו מראשוני התלמידים של ישיבת חברון שהגיעו לישיבת 'מאור התלמוד' אשר נוסדה לזכרו של אחינו הגדול אשר למרבה הצער נלקח מאתנו בתאונת דרכים קשה ביחד עם אשתו ע"ה".

מאור התלמוד אריה דרעי רבי שמחה שוורץ חברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד