ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בית הדין הפתיע: "נפטור את אשתך בלא גט"

בית הדין הרבני בנתניה מנע מבעל שנישא בנישואין אזרחיים להוציא מאשתו כספים בתמורה להענקת גט • בית הדין הבהיר לבעל כי במידה ולא יעניק גט, בית הדין יפטור את האישה בלא גט

בית הדין הרבני. צילום: יוסי זמיר -פלאש 90
בית הדין הרבני. צילום: יוסי זמיר -פלאש 90

התחתן בנישואין אזרחיים וניסה לסחוט את אשתו: בית הדין הרבני בנתניה מנע מבעל שנישא בנישואין אזרחיים להוציא מאשתו כספים בתמורה להענקת גט.

המקרה המיוחד הגיע לביה"ד בנתניה בראשות ראב"ד נתניה דאז הגר"י זמיר כבר בתחילת הדיון הבינו הדיינים שיש כאן משהו שונה, הבעל שניכר שאינו שומר תורה ומצוות ושמזה חודשים ארוכים עזב את ביתו מסר לבית הדין שעקרונית הוא מסכים להתגרש אך הוא מתנה את סידור הגט בפועל בכך שהאשה תיתן לו כספים.

חברי בית הדין החלו בדרישה וחקירה של הזוג ובסופו של דבר התברר כי הזוג חי באיסור וזאת לאחר חתונה אזרחית שנערכה בקפריסין, ולאחר טקס נוסף שנערך בארץ עם "ראבאיי" רפורמי. עורך הדין של הגבר אף הגדיל לעשות וטען שהטקס שנערך היה כשר שכן נערכה בו חופה והבעל אף נתן לאשה טבעת בנוכחות עדים, וחתם על כתובה.

בית הדין צפה בצילום טקס החתונה, ולאחר מכן ישב הדיין הגאון הרב יהודה יאיר בן מנחם וערך פסק דין מקיף ושלל נחרצות את תוקפו של הטקס שנערך. אך כאן לא נגמר הסיפור הבעל לא התייאש ואמר כי יסרב לתת גט.

הדיין הגרי"י בן מנחם קבע שעל פי מנהג בתי הדין הבעל חייב לתת גט לחומרא לאשה ולעשות זאת באופן מידי, אולם הוסיף כי אם הבעל לא יסכים לכך, ישקול בית הדין להפעיל במקרה זה אמצעים חריפים והסביר לבעל שאם לא ייתן גט, בית הדין יפטור את האשה ללא גט, משום שממילא טקסי הנישואין שערך של הבעל אינם להלכה.

חברי בית הדין הצטרפו למסקנות הגר"י בן מנחם, והבעל שנרתע מנחרצותו של בית הדין נתן את הגט באופן מידי.
גט נתניה דיין סרבן גט הרב בן מנחם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד