ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

השר גלנט הפתיע: "אני קודם יהודי; רק בגלל היהדות יש לנו מדינה"

בשקט, בשקט, בלי הרבה כותרות, משרד הבינוי והשיכון בראשות השר יואב גלנט השקיע 15 מיליון שקל בבניית בתי כנסת ומקוואות טהרה בדימונה. בטקס חנוכת מקווה בעיר הדרומית הפתיע גלנט את הנוכחים והצהיר: "אני קודם כל יהודי. רק בגלל היהדות יש לנו מדינה"

השר יואב גלנט (מרים אלסטר, פלאש 90)
השר יואב גלנט (מרים אלסטר, פלאש 90)

בשקט, בשקט, בלי הרבה כותרות, משרד הבינוי והשיכון השקיע 15 מיליון שקל בניית בתי כנסת ומקוואות טהרה בעיר הדרומית דימונה.

היום, השר יואב גלנט הגיע למקום לחנוך מקווה טהרה בשכונת הר נוף בעיר והניח אבן פינה לבניית בית כנסת סמוך. כשנשאל גלנט מדוע באופן חריג הוא החליט להעביר 15 מיליון ממשרדו – לבניית בתי כנסת ומקוואות הוא השיב כי "אני קודם כל יהודי, אחרי זה ישראלי ואחרי זה כל השאר".

גלנט הוסיף כי "רק בגלל יהדותנו - לחמו בנו ולוחמים בנו, ולצערנו פגעו בנו, ורק בגלל זה יש לנו את המדינה, ואת צה"ל שהוא כלי מגן עבורנו".

גלנט הוסיף כי "הדבר הכי חשוב שיש ליהודים זה בית כנסת ומניין בתוכו. ראשית, חשוב להתיישב, להקים בית כנסת ואז את כל היתר. עלינו לזכור מאין באנו ולאן אנחנו הולכים" הוסיף השר.

הוא פרגן לראש העיר ואמר: "העיר דימונה צומחת בזכותו של בני ביטון. אנחנו עוד נכפיל את מספר התושבים בעיר ונגיע ל-80 אלף איש. זה רק עניין של זמן".

גלנט קובע מזוזה, היום בדימונהצילום: גלנט קובע מזוזה, היום בדימונה
גלנט קובע מזוזה, היום בדימונה

מאוחר יותר, בהמשך סיורו בדרום הארץ, התייחס גלנט לנשואים הבוערים בימנו: "אם לא נטפל בבעיית הבניה הלא חוקית של הבדואים בנגב - נגיע לפיצוץ", הזהיר השר. כמו"כ, הוא נשאל על התקריות שאירעו באום אל חיראן והשיב כי "לפני הכל ישראל היא מדינת חוק, לא נאפשר לאיש להרים יד על כוחות הביטחון. את החוק צריך לאכוף".

לדבריו, "אנחנו בבעיה מאוד קשה בהשתלטות לא חוקית בנגב. צריך לחזק את ההתיישבות היהודית בנגב. אנחנו מדינה דמוקרטית עם שוויון זכויות, אבל זו מדינה יהודית. צריך לאפשר לבדואים זכויות אבל גם לדרוש מהם לבצע חובות שנדרשות מכל אזרח. החלחול של תושבי חברון, דהריה וחלחול לנגב ידועים, ושלא יספרו לי שכל הבדואים כאן נמצאים לאורך דורות".

עוד הוא הוסיף כי "צריך לרכז את ההתיישבות הבדואית באזורים מורשים ששם תהיה בניה לגובה וגם איכות חיים. אבל חייב להתלוות לכך תהליך של פינוי שטחים אחרים. מה שקורה היום זה שהם מקבלים שטח, עוברים אליו אבל לא עוזבים את השטח שהם צריכים לפנות. זה צריך להיגמר".

על פינוי עמונה אמר גלנט: "תושבי עמונה הם מלח הארץ. על כל בית שיפונה נבנה הרבה בתים אחרים ביהודה ושומרון ונפתח עוד ועוד את ההתיישבות".
יואב גלנט דימונה בית הכנסת יהדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד