י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

תיעוד: כשיפה דרעי וגולדקנופף סגרו פינות בשקט

כנס המחוז החרדי במשרד החינוך, בראשות איציק זהבי, שנערך היום לראשונה חשף את מאחורי הקלעים של מערכת החינוך החרדית בישראל. מתחת למעטה החשאיות הרשמי שעוטים על עצמם מנהלי מערכת החינוך החרדית, היום הם נפגשו ל'מינגלינג' עם בכירי משרד החינוך • תיעוד

תיעוד: כשיפה דרעי וגולדקנופף סגרו פינות בשקט



כנס המחוז החרדי במשרד החינוך שנערך היום (שלישי) לראשונה במלון קראון פלאז'ה בירושלים - חשף את מאחורי הקלעים של מערכת החינוך החרדית בישראל. מתחת למעטה החשאיות הרשמי שעוטים על עצמם מנהלי מערכת החינוך החרדית, היום הם נפגשו ל'מינגלינג' עם בכירי משרד החינוך.

למרות ההתקפות והחרמות של אנשי החינוך החרדי על המחוז החרדי, תמונת המצב בשטח הייתה של הרמוניה מוחלטת בין אנשי החינוך החרדי לאנשי משרד החינוך.

במפגשי ההיכרות שהתקיימו מחוץ לאולם הכינוסים ניתן היה לראות את רעיית שר הפנים יפה דרעי כשהיא עורכת שיחות ממושכות עם בכירי משרד החינוך בניסיון לקדם את הסמינרים בראשם היא עומדת.

גם בתה, שיפי סננס, נפגשה עם מנהלי המחוז החרדי לצד הרבנית יהודית יוסף שהגיעה אף היא במסגרת ניהול הגנים של ש"ס הנמצאים בשליטת משפחתה.

לצד בכירי ש"ס הופיעו בכנס גם בכירי מנהלי הסמינרים שביום יום עוטים על עצמם רצינות מופתית. מחוץ לאולם הכינוסים, שהיה בהפרדה מלאה, נערכו השיחות והסגירות האמיתיות, שם יכלו המנהלות ומנהלי המוסדות לשוחח האחד עם השני ללא הפרדה, על קפה וכיבוד קל.

לצד מנכ"ל החינוך העצמאי אליעזר סורוצקין ומנכ"ל רשת החינוך של ש"ס חיים ביטון נראו במקום גם בכירי מנהלי הסמינרים החרדים - ישראל לוין מנהל הסמינר הישן, ישראל גולומב מנכ"ל רשת עץ הדעת ויצחק גולדקנוף מנכ"ל איגוד הת"תים.

מי שהפתיע בהשתתפותו הוא מנהל הסמינר החדש בירושלים ישעיהו ליברמן שרק לפני זמן קצר הרגיש את חרב הפסקת התקציבים של יו"ר המחזו החרדי איציק זהבי, בעקבות סירובו לקבל מספר בנות ספרדיות.

בנוסף, פגישה מעניינת נוספת התרחשה בין גולקנופף לבין מנהל מינהל רישוי אגף בקרה ואכיפה גור רוזנבלט - הנחשב לאימתם של מנהלי מוסדות החינוך, ומי שבעבר אף הגדירו אותו 'אמנון דה הרטוך 2'.

אולם, למרות החיוכים וההרמוניה – היו גם כאלו שחטפו אש באירוע – היועצים המשפטיים של משרד החינוך והמחוז החרדי, עורכי הדין, לירון ספרד ולירן שפיגל.

סגן השר מאיר פרוש ומנכ"ל ש"ס חיים ביטון התייחסו בנאומיהם לעובדה שהיועצים המשפטיים מקשים על חייהם של מנהלי המוסדות החרדיים ושאלו "מדוע אין יועצים משפטיים חרדים?", אולם למרות ההתקפות על היועצים – מנכ"ל החינוך העצמאי אליעזר סורצקין נצפה כשהוא עורך שיחה ערה עם עו"ד ספרד ומנסה לסגור עמו כמה פינות בשקט.

מי שקצת פחות התלהב מהכנס היה הבוס עצמו - שר החינוך נפתלי בנט, שמיהר ל"אירועים קצת יותר חשובים" בסדר יומו, שעסקו בפינוי עמונה ונטש באמצע נאומו של סגן שר החינוך, לא לפני שהחמיא לו רבות על שיתוף הפעולה והצלחותיו בחינוך החרדי.

















המחוז החרדי נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד