י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

עיתונאי 'ערוץ 10' סיפר על החזרה בתשובה ו'חטף' מ'הארץ' • וידאו

צביקה יחזקאלי, כתב לענייני ערבים ב'ערוץ 10', סיפר בראיון על החזרה בתשובה, על השיחות שלו עם ה' ועל כך שהצליח לחזות את עליית האיסלאם הקיצוני באירופה. כל יהודי שיצפה בראיון יתרגש, אבל לא ב'הארץ': "יחזקאלי מיסיונר שצריך להילחם בו" • וידאו

צביקה יחזקאלי (צילמסך ערוץ 10)
צביקה יחזקאלי (צילמסך ערוץ 10) צילום: צילומסך ערוץ 10

צביקה יחזקאלי, כתב לענייני ערבים ב'ערוץ 10', סיפר בראיון על החזרה בתשובה, על השיחות שלו עם ה' ועל כך שהצליח לחזות את עליית האיסלאם הקיצוני באירופה. כל יהודי שיצפה בראיון יתרגש, אבל לא ב'הארץ'.

יחזקאלי מוכר לרבים כפרשן הבכיר של "ערוץ 10" לענייני ערבים, אך מסתבר שדווקא תהליך החזרה בתשובה שלו הביא אותו לתודעה ציבורית רחבה יותר. כחלק מחגיגות 15 שנה ל"ערוץ 10", החליטו בתכנית "הצינור" לדרג את הרגעים הוויראליים ביותר של הערוץ.

כאמור, אז הסתבר כי הסרטונים של יחזקאלי על החזרה בתשובה זכו לחשיפה רחבה ביותר. מגיש התכנית, גיא לרר, יצא לראיין את יחזקאלי, שסיפר על התקרבותו לדת, על שיחותיו עם הקב"ה בהתבודדות שהוא עורך בכל יום ועוד.

(באדיבות "ערוץ 10)

"אני לא בפוזה של פרשן לענייני ערבים, אני עצמי" סיפר יחזקאלי על הסיבה לחשיפה הגדולה של הסרטונים בהם הוא מדבר על החזרה בתשובה. "כשאתה אדם אמוני עם תורה, כשאתה מבין שאתה לא העניין אלא שיש פה עניין הרבה יותר גדול ממך - הקב"ה - אתה נקשר בדרך כזו או אחרת - אני מתבודד ביער, טובל, מצוות, תורה, שבת - פתאום נפתח משהו בלב, וכשאתה מדבר אמיתי קולטים את זה".

על כך שבהופעותיו בטלוויזיה הוא אינו מדבר על נושאים יהודיים סיפר יחזקאלי: "אני נזהר. כשחזרתי בתשובה אמרו לי שאני אהיה אמנון יצחק. אמרתי לא. אנחנו ממשיכים והכל בסדר. הרשת נתנה לי מקום להגיד את הדברים האחרים".

יחזקאלי סיפר על השעתיים בהן אין אפשרות להשיג אותו ביום: "אני שעה ביום חייב יער. אני מסתכל על השמיים ונותן למישהו אחר לדבר במקומי עם הקב"ה. אלו דיבורים שאני לא יכול לדבר עם אף אחד. אני טובל במעיין קר ומכין קפה".

"אגו זו המכשלה הכי גדולה בחיים. גם עכשיו יש לי אגו. אני נלחם בו כל הזמן. הוצאתי את "האני" ממרכז המעגל ושמתי את הקב"ה וכל יום אני 'מתגרד' על זה" סיפר.

יחזקאלי סיפר על "המכה" שחטף שבעקבותיה חזר בתשובה. מדובר בפגישותיו עם המחבל זכרייה זביידי שאמר לו שהוא אינו עיתונאי או ישראלי, אלא שהוא יהודי. "ככה הבנתי שאני יהודי, גיליתי מי אני. הייתי רווק נצחי והיום אני עם חמישה ילדים".

יחזקאלי סיפר איך נוצרה הסדרה "אללה איסלאם" - סדרה אייקונית בתקשורת הישראלית שחזתה את עליית האיסלאם הקיצוני באירופה: "בלי החזרה בתשובה זה לא היה קורה. בחיים האמיתיים שלי אני "דוס-דוס". אני הולך אמנם עם כובע, אבל אני הולך עם ציצית צמר, שזה ההידור, אני מתבודד שעה ביום, שומר קלה כבחמורה, טובל כל יום במעיין, שומר עיניים, לא לוחץ ידיים. אני בתוכי שמור".

רוגל אלפר (יח"צ)צילום: רוגל אלפר (יח"צ)
רוגל אלפר (יח"צ)

דבריו המרגשים של יחזקאלי, שמדברים ומחזקים כל יהודי בעולם, היו יכולים לעבור בשקט, אבל לא אם לוקחים בחשבון את עיתון "הארץ". מבקר הטלוויזיה של העיתון, רוגל אלפר, לא יכל להתאפק ופרסם טור נבזי ומזלזל, ללא טיפת נשמה יהודית או הבנה בסיסית ביהדות.

"הוא מן הסתם מחשיב עצמו לנעלה על האתאיסטים שטרם מצאו את התשובה. "אדם אמוני", הוא מפאר עצמו. "הוצאתי את האגו מהמרכז", הוא מתרברב, "ושמתי את הקדוש ברוך הוא". לכאורה עניו, אבל האמת היא שהוא מבושם מעצמו" כתב אלפר בטורו המביש.

אלפר לא הסתפק בכך ואף הצהיר כי צריך להילחם ביחזקאלי, לא פחות. "יחזקאלי עושה נפשות לאמונותו. הוא מיסיונר. חיוני להילחם בו" כתב אלפר. "יחזקאלי מזלזל באתאיזם ומתנשא על אתאיסטים. אבל כשיחזקאלי יושב ביער, מביט השמימה, נאנח ומדבר עם הקדוש ברוך הוא, שאותו הוא חש "מדבר מתוכי", הוא מדבר עם עצמו. כמה עצוב. (...) זו רמת התפתחות של זאטוט בן שנה וחצי. זו לא תשובה. זו רגרסיה לאינפנטיליות. הוא באמת מאמין שהקב"ה שוכן פיזית בשמים. מכה של אור? יותר פסיכוזה".

לסיום כתב אלפר: "יחזקאלי סיפר שמצא את זהותו כיהודי דתי רק בגלל המחבל הפלסטיני זכריה זביידי. האיסלאם הקיצוני והרצחני ברא את צבי יחזקאלי בצלמו".

פנינו לקבל את תגובתו של יחזקאלי אך הוא סירב להגיב.
צביקה יחזקאלי רוגל אלפר חזרה בתשובה הצינור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד