כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

איך הולכים על זה ונשארים בחיים?

העולם המודרני מביא איתו שיטות טובות להתמודדות עם בעיות שונות • האם אתם מודעים לחשיבות בריאות כף הרגל ועד כמה נוחות הנעליים משפיעה על היום שלנו? • שיעור ראשון בסדרה

איך הולכים על זה ונשארים בחיים?



אין אדם שלא יודע לנקוב בשמות איברי גופו. ראש, כתפיים, ידיים, רגליים – אך ממה מורכב כל איבר, לא בטוח שכולנו מבינים.

הראש הוא איבר מכובד וחשוב בגוף וראוי להתחיל ממנו, אך אולי כדאי שנתחיל דווקא בבסיס. כפות הרגליים.

מי אתן בכלל?

ובכן, כפות הרגליים הן כמובן הבסיס של הגוף. כל כולו עומד על כפות הרגליים שנאלצות לסחוב אותנו בכל צורה ובכל גודל. כפות הרגל הן הפרק התחתון ביותר של הרגל, והן נמצאות בין הקרסול לבין אצבעות הרגל.

עצמות כפות הרגליים בנויות מעצם הערקום, עצם העקב וכן עצמות שורש הרגל: עצם הסירה, הקוביה, הטריז ועצמות המסרק – שהן למעשה אמצע כף הרגל. מפרקים שונים, גלילים ועוד. סך הכל 28 עצמות כף רגל, 33 מפרקים, יותר מ-100 שרירים, רצועות וגידים.

מלכתחילה, כף הרגל מתאימה את עצמה לעמידה והליכה על משטחים שונים, שבעידן החיים המודרניים פחות באים לידי ביטוי, בעיקר משום שאנחנו משתמשים בנעליים, והולכים על משטחים מרוצפים.

בכף הרגל יש לנו קשתות לאורך ולרוחב. הקשתות משמשות בעיקר כבולמי זעזועים, ומחלקות ביניהן את המאמץ שבהליכה. מצב בו אין קשת, מכונה פלטפוס. כף רגל שטוחה היא בדרך כלל עניין של חסר מולד ברצועות מסוימות שקשורות לעקב. תפקיד הקשת האורכית הוא לשמור על גמישות כף הרגל ולייצב אותה כך שהעקב, הקשת והאצבעות יתחברו יחד בצורה בריאה. כשאין קשת, או כשהיא קטנה מהרגיל, נוצרות בעיות רבות ברגליים שגורמות לכאבי גב, ולאורך השנים במקרים קשים לפצעי לחץ, נכות ועוד.

כף הרגל, כאמור, סוחבת עליה את כל משקל הגוף שלנו במשך יום שלם, לכן כאבי רגליים הם תופעה נפוצה. אנשים נוטים לזלזל בכאבי רגליים ולא לדאוג לבריאותן. הכאב, שאגב נפוץ יותר אצל נשים, מגיע מסיבות שונות. השמנת יתר, גיל מתקדם, פלטפוס, עמידה ממושכת ללא הפסקות, הריון, ציפורן חודרנית, וכמובן, נעליים שאינן נוחות ובעיקרן נעלי עקב – שגורמות ללחץ במידה מוגזמת על הרגל והאצבעות.



נעליים נוחות הן מאסט בכל הנוגע לבריאות כפות הרגליים שלנו, ולמעשה של הגוף כולו. עד לפני מספר שנים, נעלי נוחות היו בעיקר נעליים שטוחות, לא מאוד יפות, בלשון המעטה, כאלו שזכו לכינויים בסגנון 'נעלי סבתא' ועוד. הן היו מגיעות בצבעים די בנאליים ובדוגמאות פחות מחמיאות וחדשניות. בשנים האחרונות חלה התעוררות בכל הנוגע לנעלי נוחות, והעולם הבין שיש גבול להקרבה שאפשר לעשות עם הבריאות – למען אידיאל היופי.

נעלי הנוחות השטוחות מגיעות היום במגוון רחב של דגמים, של חברות, של צבעים, והחידוש המעניין הוא נעלי עקב מודרניות שהן למעשה נעלי נוחות. אחרי שנשים רבות הצהירו שהן עוברות לשטוח, כי חמש דקות על עקבים כבר מבעירות להן את הגב ואת אצבעות הרגליים, העולם המודרני הוכיח שיש להיכן להתקדם ולעלות – תרתי משמע.

באיזו נעל שלא תבחרו, חשוב שתזכרו: אל תזלזלו בבריאות הרגליים שלכם. מרגישים שמשהו לא נוח? כואב? יש כל כך הרבה אפשרויות ופתרונות, הכי חשוב זה ללכת על בטוח.

יפה ונוח - יש כזה דבר. מתוך קולקציה של 'קרוקס'


נעליים נוחות בריאות הרגל כף רגל נעלי עקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד