כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הגר"ח: לא לחסוך בשביל לחתן את הילדים

האם להתאמץ לחסוך עבור הילדים או דיה לצרה בשעתה? השאלה הובאה בפני הגר"ח קנייבסקי שהשיב תשובה מפתיעה, ואף סיפר כיצד זה היה אצלו

הרב קנייבסקי, צילום: שוקי לרר
הרב קנייבסקי, צילום: שוקי לרר

קצבאות הילדים, המופקדות מידי חודש בחודשו בבנקים או בקופות גמל עד לגיל 18, הביאו רבים להתחבט בשאלה האם להוסיף כסף מעצמך על מנת שיצטבר יותר בעתיד או שמכיוון שהמצב כיום הוא שמשפחות רבות, בעיקר אברכים, אינם גומרים את החודש ואין אפשרותם לחסוך גם פרוטות מעטות - לוותר על זה.

ההתלבטות הובאה בפני הגר"ח קנייבסקי, שנשאל האם גם בכלל לעשות קופת חיסכון לנישואי הילדים ולהתאמץ יותר בכדי לחסוך עבורם או שכיום לחיות במה שיש, ורק כשיגיעו נישואי הילדים ידונו ההורים בכמה הם יכולים להתחייב עבור חתונתם.

בעלון "דברי שי"ח" מפורסם כי תשובתו של הגר"ח שאין להתאמץ לחסוך בשביל נישואי הילדים, ‏ודיה לצרה בשעתה. הגר"ח אף סיפר על עצמו כי כשהגיע לחתן את ילדיו זכה כל פעם לכסף שנשלח לו מהשמים.

כידוע נישואי ילדים זו ההוצאה המשמעותית ביותר בחיי משפחה חרדית. משפחות רבות מתקשות לחתן את ילדיהם ופונים לסיוע מקרובי משפחה וארגוני צדקה. סוגיית החתונות מעסיקה קהילות ומנהיגים רבים, ובחלק מהמקומות התפרסמו תקנות כדי למנוע הפרזה בהוצאות החתונות.
הרב חיים קנייבסקי חיסכון לילדים נישואי ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד